Spring naar bijdragen

muziek RNI jingle


Juul

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Ben:

Het valt me dan op dat het stemmetje een beetje "bijzonder" klinkt.

 

Deze RNI jingle stond destijds bekend als de "BOOM tune" en werd geproduceerd door Mark Wesley; het is zijn stem die je telkens  R-N-I hoort meezingen over de muziek.

Nu luister ik niet dagelijks oude banden af, maar volgens is deze jingle gedraaid in een van de laatste uren van 24-09-1970 en moet derhalve in FM kwaliteit beschikbaar zijn.

 

vr.gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Jan en de anderen.

 

PS. Ik heb trouwens wel los gemaakt merk ik........................hi

 

Maar als ze allemaal eens terug luister zit de mix toch iets anders inelkaar.

het gezongen RNI  was altijd mooi net te horen en alle bovenstaande versies is tie wat harder...........

Zou het met de MG te maken hebben?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Juul. Daarom vind ik het stemmetje ook zo bijzonder klinken, het staat te ver boven de muziek. Ik heb 't stemmetje op -15 dB gezet ten opzichte van de muziek en dan klinkt het in middengolf kwaliteit zo:

 

Please login or register to see this link.

 

De laatste verzuipt dan wel een beetje in de muziek, die moet dan misschien nog wat minder gedempt worden.

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, Juul. Dat zou je moeten horen. Dan is -15 dB teveel denk ik.

 

Laten we er een luisterproef van maken ;)

 

Ik heb hier 4 versies. Op -12 dB, -9 dB, -6 dB en -3 dB. Zit er één tussen die lijkt op wat in je geheugen zit mbt deze "BOOM" tune?

 

Please login or register to see this link.

 

Zelf vind ik het stemmetje nog steeds niet helemaal passen wanneer deze te goed hoorbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ben,

 

Ik heb even geluisterd maar ik mis iets. (zie mijn bijgesloten afbeelding)

 

In mijn geheugen zit op de plek tussen de  pijlen gezongen of zo "R....N...I..."  En dat kwam precies uit! Het zit dus tussen 7' en 10"

En dat hoor ik niet terug. En dat vond ik nou prachtig gevonden door de maker. Erg inventief.

 

Maar we gaan door ..................

 

 

 

RNI.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In alle versies, die ik tot nu toe hier heb neergezet wordt er op 7, 21, 52 en 66 seconden "R N I" gezongen. Op -12 dB, -9 dB, -6 dB, -3 DB en in de eerste -4 dB ten opzichte van de muziek. Maar, het is niet te horen of niet goed genoeg te horen. Hier zijn nogmaals die van -3 dB en -6 dB, maar in deze heb ik de muziek met 6 dB verzwakt als er "R N I" wordt gezongen. Persoonlijk blijf ik het geluid van de stem niet vinden passen

 

Please login or register to see this link.

 

Mocht iemand een middengolf opname hebben van de BOOM tune, dan zou dat denk ik wel helpen om te proberen die te re-construeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.