Spring naar bijdragen

Hans Hogendoorn stopt bij NPO Radio1


Mediapages

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. Hans Hogendoorn, die al 45 jaar ‘de stem’ van NPO Radio 1 was, wordt vervangen door twee nieuwe zenderstemmen: Sander Guis en Wendy Duivenvoorde. Hans blijft nog wel de stem van Met het Oog op Morgen, Langs de Lijn en Radio Tour de France. Hans werd in 1973 door Willem van Kooten ontdekt en naar de zeezender Radio Noordzee gehaald. Hans Hogendoorn begon in 1976 met Met het Oog op Morgen bij de publieke omroep. Snel daarna werd hij de vaste zenderstem van NPO Radio 1. Hans gaf aan journalist Peter Schavemaker een reactie over zijn stoppen als ‘zenderstem’.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-12-2021 om 17:07 zei Mediapages:

Please login or register to see this link. Hans Hogendoorn, die al 45 jaar ‘de stem’ van NPO Radio 1 was, wordt vervangen door twee nieuwe zenderstemmen: Sander Guis en Wendy Duivenvoorde. Hans blijft nog wel de stem van Met het Oog op Morgen, Langs de Lijn en Radio Tour de France. Hans werd in 1973 door Willem van Kooten ontdekt en naar de zeezender Radio Noordzee gehaald. Hans Hogendoorn begon in 1976 met Met het Oog op Morgen bij de publieke omroep. Snel daarna werd hij de vaste zenderstem van NPO Radio 1. Hans gaf aan journalist Peter Schavemaker een reactie over zijn stoppen als ‘zenderstem’.

Please login or register to see this link.


Jammer dat die geschiedenis er bij dit soort sites gewoon niet inzit. 
"Hans werd in 1973 door Willem van Kooten ontdekt en naar de zeezender Radio Noordzee gehaald."
In dat jaar was Van Kooten al een jaar weg bij RNI en zat hij allang op Hilversum 3.
Hans debuteerde bij RNI als nieuwslezer op 10 april 1971 en werd al snel ook deejay in Driemaster. 
Maar de meeste bezoekers van onze site weten dat allang. 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei radio tpot:

Net als de zeezenders van voor 1975 piraten noemen, ze waren geheel legaal bezig.

Nee, want ze zonden uit op golflengten die niet aan hun waren toegewezen.

Ik vind piraat overigens eigenlijk wel een geuzennaam. Niet iets om je voor te schamen.

bewerkt door Martin1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rauhfaser:


Jammer dat die geschiedenis er bij dit soort sites gewoon niet inzit. 
"Hans werd in 1973 door Willem van Kooten ontdekt en naar de zeezender Radio Noordzee gehaald."
In dat jaar was Van Kooten al een jaar weg bij RNI en zat hij allang op Hilversum 3.
Hans debuteerde bij RNI als nieuwslezer op 10 april 1971 en werd al snel ook deejay in Driemaster. 
Maar de meeste bezoekers van onze site weten dat allang. 

Edwin

 

 

Je hebt volkomen gelijk Edwin.   Bij heel veel mensen is Geschiedenis (met een hoofdletter) niet zo belangrijk.

Terwijl er tegenwoordig toch internet is.......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Harm ten Brink:

Jawel, maar het nieuwsfeit is toch dat hij stopt?!

Jazeker, Harm. Maar als je daar als redacteur een stukkie over tikt (heb ik zo'n 10.000 keer gedaan) dan zoek je even op hoe het zit. Is tegenwoordig een stuk makkelijker dan toen ik als journalist begon. Desondanks maakt ikzelf ook weleens een fout, uit lui- of slordigheid, en wordt er dan ook graag op gewezen. Omdat ik terechte kritiek...terecht vind.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,
Om deze discussie wellicht te stoppen: jullie hebben helemaal gelijk, een buitengewoon slordige fout van me, ik had inderdaad delen van het bericht te snel met copy/paste overgenomen van een andere website en in de haast niet goed gecontroleerd. Erg stom van me, want natuurlijk weet ik dat Hans in 1971 bij Noordzee is begonnen en Willem in 1973 al weg was. Sorry voor de fout!!
Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei radio tpot:

Als je maar lang genoeg dingen herhaald, wordt het vanzelf werkelijkheid.

De werkelijkheid van de PO, want daar hebben ze het alleen maar over.

Net als de zeezenders van voor 1975 piraten noemen, ze waren geheel legaal bezig.

 

Theo

 

Een piraat bevindt zich 'buiten het bereik van de wet'. Hetzelfde gold voor de zeezenders.

Dat is dus iets anders dan 'onwettig' of 'illegaal'. 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei thijs5326:

Bron: De Telegraaf 29-09-1972

Please login or register to see this link.

Tja, de simpele uitleg.

Bedoeld wordt dat 2/3 buiten de indeling van Kopenhagen viel.

Ook de 240 meter van Hilv 3. Dat was een bilateraaltje met Hongarije, die nog steeds op 1251 zit. En zo waren er een heleboel in Europa.

Dus gebruik met overeenstemming daarover.

Dat gebeurde ook vaak met hoger vermogen, zoals 828 van 2 naar 20 en 1224 van 10 naar 50 kW.

En dat is toch weer een verschil met de zeezenders die niets overlegden maar gewoon in gebruik namen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.