Spring naar bijdragen

Radio Caroline 1977 953khz


bert ree

Aanbevolen berichten

Ik hield in die tijd een radiologboek bij Ik schreef op maandag 14 november 1977: "Gehoord op 315 meter - 953 khz Radio Intercontinental Madrid" met nota bene I remember Elvis Presley ..  Mi Amigo en Caroline waren volgens mijn log sinds donderdagavond 10 november uit de lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Op de frequentie van BRT 2 ?

En zo dicht bij Mi Amigo op 192, dat is technisch toch niet mogelijk?

BRT 2 Veltem (omgeving Leuven ten oosten van Brussel) zat op 1511 khz, Caroline zat op 1520 khz. Aan de kust was dat brt-signaal niet erg sterk te ontvangen, er zat een steunzender op 1594 khz, die in 1978 verhuisde naar 1188 khz. Maar op 1484 khz zat brt 1 (202 m) toen en regelmatig kon je door de uitzendingen van Mi amigo op 192 en 212 gewoon de brt horen bij mij, daar ik heel dicht bij die steunzender zat. Binnenkort kan je hier ook die opnames beluisteren.

Ik vermoed dat die testuitzendingen van Caroline on "199" doorgingen 's avonds na het beëindigen van de uitzendingen van Mi amigo op 192. In mijn nota's vind ik geen uren van die uitzendingen terug, alleen de data van 19 en 20 maart.

10 minuten geleden zei hans558:

Ik hield in die tijd een radiologboek bij Ik schreef op maandag 14 november 1977: "Gehoord op 315 meter - 953 khz Radio Intercontinental Madrid" met nota bene I remember Elvis Presley ..  Mi Amigo en Caroline waren volgens mijn log sinds donderdagavond 10 november uit de lucht.

Caroline en Mi amigo gingen op 10 november 77 uit de lucht om 19u, op vrijdag 11 november om 6u waren ze terug, maar om 13u begon alles trager te draaien en werd het stil tot 22 november 77. Ik hoorde in juni 77 ook radio Intercontinental op 953 khz. Maar op 5 juli 77 was Caroline opgeschoven naar 962.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.