Spring naar bijdragen

The Radio Syd Story


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

Omschrijving is niet juist. Het is de story van de zeezenders in Denemarken en Zweden tussen 1958 en 1962 en vervolgens Radio Syd welke na aug 62 de antizeezender wetgeving in Zweden trotseerde. We hebben het dan over Radio Mercur Denemarken-Skanes Radio Mercur vanaf het Mercur schip met enkele uren Zweeds per dag, de rest vanaf Mercur was Deens. Brit Wadner was er al  bij in eind 1958 voor Skanes Mercur, later zou ze het schip Cheeta 1 kopen van Mercur en doorgaans met Radio Syd, louter in de Zweedse taal. Ook worden Radio Nord en DCR behandeld. Mooie fragmenten en met een beetje goede wil is veel te verstaan-begrijpen. 

Zie hier ook Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Krijg een melding dat Paul de H. "iets" blaat, maar kan het niet meer lezen. Eventueel voor mij schrijven heeft dus geen zin.

Please login or register to see this link.

Dus Peter van Odekerke is in feite Paul de H.? Het begint hier verdorie steeds meer op een kleuterklas te lijken! 😒

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Martin1968:

Dus Peter van Odekerke is in feite Paul de H.? Het begint hier verdorie steeds meer op een kleuterklas te lijken! 😒

 

Dat is juist Martin. Vandaar dat ik dit clubje al lange tijd de bijnaam Vreemde Snuiter Collectief <VSC> meegeef, ach...ik pas daar goed tussen. De reden heb ik al eerder toegelicht, maar vooruit nog maar een keer. Tijden geleden heb ik zeer fors geprotesteerd tegen het feit dat zich op dit forum iemand registreerde onder de naam Dan ingram < ja met de kleine "i"> Schandalig misbruik maken van de naam van wijlen Dan Ingram. Ik hoef hier niet uit te leggen welke rol Dan Ingram vervulde in de wereld van US top 40 radio. Ik heb toen in een posting de eis neergelegd dat de naam "Dan ingram" verwijderd zou worden uit de leden lijst. Die posting is toen verwijderd. Daarna heb ik de eis bij dit forum neergelegd "uitgeregistreerd" te worden binnen dit forum. Dat heeft mij de nodige moeite gekost. Op dat moment was nergens een button te vinden op dit forum waarmee je zelf kon uit registreren.Uiteindelijk was mijn registratie dus ongedaan gemaakt. Of je nu in 2022 als lid zelf kunt uit registreren heb ik niet meer gecheckt, zal me ook een zorg zijn. Ik heb mij opnieuw ingeschreven als lid, even overwogen dit onder de naam Lex harding of Adje bouman of Bull verweij te doen maar dat had een aantal vreemde snuiters alhier in grote geestelijke nood gebracht. Dat wilde ik niet op mijn geweten hebben en kwam met de naam van Odekerke. Ziehier mijn punt dat even gemaakt moest worden als purist en Grunninger met principes. Basta! Zodra dit VSC zo zelfreinigend is dat het misbruik van de naam Dan Ingram uit haar ledenlijst schrapt zal ik mij weer netjes met eigen naam registreren. En ach...Diekstroa vd Veluwe moet natuurlijk zijn ei kwijt en kakelt vrolijk door. Natuurlijk leest  ie stiekum  mijn schrijvelarei, dat blokkeren van een persoon kun je aan en uit zetten in een fractie van een seconde. We hebben dus als het ware een knipperlicht relatie. 

Welnu, tis vroug en droog alhier...jas aan...muts op...klomp'n aan....mijn grote grijze Ierse vriendin wil aan de wandel.

Moi luu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit het politburo de volgende mededeling voor dhr van Odekerke....ehh de Haan:

 

Er is een verschil wat jij denkt wat zou moeten en zoals het in de werkelijkheid gaat. Wij gaan niet over de keuze van een gebruikersnaam en jij al helemaal  niet. Wij beheren dit forum en niet jij. 

Einde citaat.

 

Kijk dit bedoel ik dus met het VSC.....

Beheren heren betekent ook dat u een grens trekt mbt gebruikersnamen. Welnu beheer dan ook en trek een grens mbt gebruikersnamen. 

 

Deze nog even als variant op het bovenstaande: 

"Overigens beheer ik mijn schrijvelarei en niet jij." < zo'n zin krijg ik met moeite uit mijn pen...zo kromtalk. Maar vooruit...hop en bof...een koekje van eigen deeg moet kunnen.>

 

Hier laat ik het maar bij, genoeg fun for one day. Mijn standpunt is duidelijk me dunkt. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei thijs5326:

Nou had ik nog nooit van mijn leven van Dan Ingram gehoord

 

Je bent gelukkig nooit te oud om wat nieuwe kennis op te doen. :-)

 

"Top 40 Pioneer Dan Ingram: ‘The DJ Other DJ’s Tried To Be.’"

 

" From the early ‘60s to the early ‘80s, Ingram was one of WABC’s signature personalities during the heyday of AM top 40 radio at one of its most successful and influential stations"

 

"“Name any of the best air personalities from your hometown, they were listening and stealing from Ingram.”

 

"The National Radio Hall of Fame, which inducted Ingram in 2007, said: “He combined humor, an irreverent style, and impeccable timing and established himself as the leading rock radio personality in North America. Ingram was the master of the ‘talk-up,’ speaking over the introduction and finishing his thoughts at the exact moment the lyrics started.”

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor deze mooie toevoeging, Robin. Tijdens mijn werkzame leven kwam ik regelmatig in New Jersey en toen ik daar een keer een weekend overbleef heb ik live naar Dan Ingram op WCBS kunnen luisteren. Ik vond het ontzettend leuk om zo'n radio icoon ook een keer live op de radio te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.