Spring naar bijdragen

Visiting the MV Communicator (Holland FM) on 27th May 1995


MvdVen

Aanbevolen berichten

Prachtig zeg  Martin. Ik woonde er toen niet zover vandaan Dronten Ketelhaven. Prima ontvangst.

 

Maar ik zou nog wel wat meer willen weten:

 

1. Wie installeerde de zender enz.

2. Wie was verantwoordelijk voor de ombouw enz. Want ziet er zo mooi uit.

3. Wie waren nu eigenlijk de initiatiefnemers.

 

Is er eigen een compleeet verhaal te lezen. Ik hoef niet te weten wie er allemaal dj is geweest dat geloof ik wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Juul:

Prachtig zeg  Martin. Ik woonde er toen niet zover vandaan Dronten Ketelhaven. Prima ontvangst.

 

Maar ik zou nog wel wat meer willen weten:

 

1. Wie installeerde de zender enz.

2. Wie was verantwoordelijk voor de ombouw enz. Want ziet er zo mooi uit.

3. Wie waren nu eigenlijk de initiatiefnemers.

 

Is er eigen een compleeet verhaal te lezen. Ik hoef niet te weten wie er allemaal dj is geweest dat geloof ik wel.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JuulDe Communicator lag bij de Trintelhaven, ongeveer halverwege de dijk Enkhuizen-Lelystad.

De zender was van Nozema, die alles ook aan boord heeft geïnstalleerd.

Wie verantwoordelijk was voor de ombouw is mij niet bekend, maar later was het lang zo netjes niet meer als op de video te zien is.

Een van de initiatiefnemers voor het naar Nederland halen van de Communicator was Willem van Kooten.

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Juul:

Prachtig zeg  Martin. Ik woonde er toen niet zover vandaan Dronten Ketelhaven. Prima ontvangst.

 

Maar ik zou nog wel wat meer willen weten:

 

1. Wie installeerde de zender enz.

2. Wie was verantwoordelijk voor de ombouw enz. Want ziet er zo mooi uit.

3. Wie waren nu eigenlijk de initiatiefnemers.

 

Is er eigen een compleet verhaal te lezen. Ik hoef niet te weten wie er allemaal dj is geweest dat geloof ik wel.

 

 

1 en 2 weet ik niet, maar je zou denken een of ander Portugees.

3 is toch wel bekend?

Hier staat wel iets beschreven.

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Martin en Harm.

 

Ja, het zag er allemaal erg verzorgd uit. Eigenlijk nieuw.

Dat ie bij Trintelhaven lag weet ik niet ver van m'n woonplaats.

Leuk om te lezen Harm je info. Die periode is voor mij een blinde vlek, ik was met heeeeel andere zaken bezig.

 

@PeellandFM

Stuk over Gerro Vonk ga ik lezen. 

 

 

Wij hebben geloof ik ook gebruik gemaakt van 1224  dat toen later dacht ik weer iets te maken had met "platen chef" Ronald vd Meijden. (kennis van mijn vrouw).

Ingewikkeld allemaal.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels het verhaal van Gerro Vonk gelezen...................Wat een gedoe zeg.

Veel van de namen ken ik en inderdaad Kramer op het ministerie gold al als "de baas" in tegenstelling tot de "dienstdoende minister". Die tekende bij het kruisje..............

Ook ik heb sinds 1974 bij de ambtenaren in Den Haag laten we maar zeggen een gezonde argwaan.

Zoals oud collega Lex Harding zegt;"We zijn verneukt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Juul:

Maak van die 10 jaar maar 14 jaar..................

Nee hoor, Verdrag van Straatsburg is van Jan. 1965 (bron: wikipedia). Daarna begon het gedogen.

 

7 uur geleden zei Juul:

Maar wat bedoel je nou eigenlijk? 

Wees blij dat het zolang heeft mogen duren.

 

Terug naar het topic; leuk filmpje. Ik heb destijds deze zender op een transistor radiootje kunnen ontvangen in Caen (Noord-Frankrijk) en heb toen de dienstdoende discjockey ervan op de hoogte gesteld...

 

vr.gr. John

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei radio tpot:

Nee dat waren de geschokte reacties op de bom aanslag mebo2.

Dat was de gevonden knuppel om mee te slaan, zie je wel het zijn boeven tuig v/d richel.

Het ging toen ook heel snel om te ratificeren, einde zeezenders.

 

Theo

Dus Lex had beter kunnen zeggen we hebben het, i.p.v. we zijn verneukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei radio tpot:

Nee dat waren de geschokte reacties op de bom aanslag mebo2.

Dat was de gevonden knuppel om mee te slaan, zie je wel het zijn boeven tuig v/d richel.

Het ging toen ook heel snel om te ratificeren, einde zeezenders.

 

Theo

Dit was de aanleiding en wat Hans typte was de oorzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei peellandfm:

Dus Lex had beter kunnen zeggen we hebben het, i.p.v. we zijn verneukt

Nee dat denk ik ook niet, wel schimmig is het gebleven, was de opdracht echt zo gewelddadig of moest er alleen ( flink) geschrokken worden?

Dat stukje vind ik vaag blijven, en dus kun je je ook afvragen of medewerkers van Veronica toen ook op de hoogte waren van deze opdracht van Bull.

Ik denk het van niet, dus in dat opzicht blijft het gevoel van verneukt zijn over.

Verneukt door de eigen baas en vervolgens heeft de politiek gedaan waar ze goed in zijn, voor zich zelf kiezen.

Dus ook door hen werden ze los gelaten en vervolgens tegen gewerkt om legaal een omroep vergunning te krijgen.

Even door trekkend, geheel of topic, hoe diep de pijn en boosheid van de overheid zat was te zien en te horen bij de overval op de Ross Revange.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrigeer me als ik het fout heb. Er moet ergens een video zijn waarin Bull vertelde wat de opdracht was.

In mijn herinnering was de opdracht de MEBO II binnen territoriale te brengen zodat er beslag op het schip kon worden gelegd. Hoe dat moest gebeuren zou niet in de opdracht verwoord zijn.

Ik denk dat Bull voor ogen had dat de ankerkettingen zouden worden doorgesneden.

Maar ook al waren de ankerkettingen doorgesneden ook dan had men die actie wel achterhaald en had de overheid dezelfde maatregelen getroffen.

Had de overheid die kapstok niet gehad denk ik dat ze wel een andere hadden gezocht en was het hooguit een kwestie van tijd geweest.

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed wel dat de overgang van zee naar landzender soepeler was gegaan.

Maar dit is achteraf koffiedik kijken.

Want er was toen die tijd best wel sympathie voor de zeezenders en Veronica in het bijzonder.

Wie weet was door wat duwen, trekken en masseren in de politiek wat los gekomen wat voor alle partijen tevreden stellend was.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rob Veld:

Had de overheid die kapstok niet gehad denk ik dat ze wel een andere hadden gezocht en was het hooguit een kwestie van tijd geweest.

 

 

Ik denk dat je het breder moet trekken. Het was gewoon geen houdbare situatie. De zeezenders lagen buiten het bereik van de wet. Daarmee lok je wetteloze taferelen uit, zoals in de jaren zestig al bleek met de Engelse zeezenders (vechtpartijen, kapingen en dergelijke). Vroeg of laat loopt zoiets uit de hand.

 

Bij dat 'verneuken' kan ik alleen denken aan de belofte om onderzoek te doen naar de mogelijkheid van een nationale popzender, los van de bestaande omroepen. Daar was toch een motie over ingediend? Maar de politiek heeft dat idee in de jaren zeventig nooit serieus opgepakt. Een gemiste kans.

 

Maar achteraf gezien: Veronica als zeezender is toch maar mooi jarenlang gedoogd. Nogal wat radiomensen hebben er hun carriere aan te danken. Ook hebben de TROS en de VOO (beide met een zeezenderverleden) blijvende invloed gehad op het aanbod uit Hilversum. Al ging het dan aanvankelijk niet van harte.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.