Spring naar bijdragen

Video: Radio Veronica's zendschip Norderney gestrand in april 1973 (archief Rob Olthof †)


MvdVen

Aanbevolen berichten

Als ik daaraan terugdenk,hoe ik als 13 jarige stomverbaasd op het strand bij Scheveningen stond te  kijken hoe het schip aan land was gekomen door de zware storm,krijg ik nu nog steeds kippenvel.....

De Norderney,het Veronica schip dat vele Nederlandse luisteraars voor altijd in hun hart hadden gesloten,was hulpeloos van haar ankers geslagen.

De zenders waren intussen al onklaar gemaakt,de zendkristallen waren al in zee gegooid voordat ze op het strand vast kwam te zitten....

Woelige tijden voor Veronica in die jaren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei radio tpot:

En het verhaal ging dan verder, Juul sprong er achter aan om het weer op te vissen. 😄

Want hij heeft het origineel in zijn bezit, of gehad gezien de foto.

Hoe verhalen in de wereld komen, zo dus.

 

Theo

Ik kan me zo voorstellen dat er in de tijd dat de Norderney op het strand lag er een nieuw kristal gekocht is en zodra het kon deze weer in de zender geplaatst is en is blijven zitten tot 31-8-1974. De tekst in het museum is geschreven door Lex Harding. (is mij verteld door de beheerder van het museum).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De informatiebron die ik me herinnerde dat de kristallen in de zee waren geworpen in die tijd was inderdaad het museum.

Blijkt dus niet te kloppen.

Het lag ook voor de hand.Alles maar in zee gooien,en bij een eventuele aanhouding is er geen xtal meer op zak of in de zenders.

Bedankt Juul voor de juiste informatie.

Weer wat geleerd.

 

Moby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rtv Veronica verspreidde ook zelf wel fabeltjes zoals het verhaal van Rob Out dat alles aan dek onder stroom stond vanwege de storm. 

Niet waar. 

Zelfs toen de mensen van boord gingen stond de zender nog aan enging pas uit na het afscheids verhaal van Ruud Doets. 

De B ernard vL had kennelijk geen last van de zender. 

Wel goed radio scheepje, tijdens hoogtepunt storm nog gewoon in de lucht terwijl de buren allang hadden uitgeschakeld. 

Zelfs geenySWR problemen, normale sterkte en ontvangst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.