Spring naar bijdragen

Nieuwe hit muziek is slecht, vinden steeds meer mensen


ruudam

Aanbevolen berichten

Muziek verbind men met emoties en nostalgie uit het verleden.

Je zat met het mooiste meisje uit de klas waar je verliefd op was op een bankje in het park.

Toen speelde net op dat moment op je portable radio The Manhattans,Kiss and say goodbye....

Dat blijft je bij.

 

Tegenwoordig vind de wat oudere generatie de huidige hits en muziek maar niets,maar dat werd vroeger ook gezegd van de hits van bijvoorbeeld de jaren 70.

Mijn vader hoorde  brommende en gillende katten op de radio,en 'jew jew' muziek toen ik tijdens het eten Joost den draaier had aanstaan met Nos Maal.

Vreselijk vond hij het.

Hij luisterde alleen klassiek,en de 2 e kamerdebatten die toen ergens op de FM band zaten, en De Toestand in de wereld met Meester G.B.J. Hiltermann.

Nu vinden we als de wat oudere knarren weer niets van het huidige top 40 aanbod.....

En zijn we steeds weer blij als we uit het verleden een leuk stukje radio kunnen horen. 'Uit die goede oude tijd'

en zo gaat het steeds weer.

 

Groetjes,

 

Moby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonge mensen van nu luisteren naar muziek via streaming services als Spotify en YouTube. Radio en fysieke verkoopkanalen hebben daaronder te lijden. Ook de makers hebben eronder te lijden, want de macht van de streaming services is groot en de artiesten verdienen er minder aan.

 

Maar het heeft niets te maken met een persoonlijk waardeoordeel over  'goede' of 'slechte' muziek.

 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen zin om alle tekst uit het PDF bestand te lezen?

 

Dit is de kern van de zaak:

 

" Some people—especially Baby Boomers—tell me that this decline in the popularity of new music is simply the result of lousy new songs. Music used to be better, or so they say. The old songs had better melodies, more interesting harmonies, and demonstrated genuine musicianship, not just software loops, Auto-Tuned vocals, and regurgitated samples."

 

"I can understand the frustrations of music lovers who get no satisfaction from current mainstream songs, though they try and they try. I also lament the lack of imagination on many modern hits. But I disagree with my Boomer friends’ larger verdict. I listen to two to three hours of new music every day, and I know that plenty of exceptional young musicians are out there trying to make it. They exist. But the music industry has lost its ability to discover and nurture their talents."

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2022 om 21:28 zei ruudam:

Gelukkig i nu eens onderzocht dat de huidige hitmuziek toch echt slecht is, vinden steeds meer mensen.

Oude muziek doet het beter, zowel met verkoop als op de radio.

Zie pdf (beetje rommelig, krijg het niet beter.)

Old music vs New Music.pdf 409 kB · 38 downloads

Er is fantastische en slechte hitmuziek. Vroeger was dat zo, nu nog. De nummer 1 in de hitlijsten sinds de jaarwisseling, Meau, is gewoon een goed nummer, dat de vinger aan de pols van deze tijd heeft. Daarnaast was er altijd bagger en zijn er altijd pareltjes. Silk Stone is bijvoorbeeld ook geweldig, net als Purple Disco Machine, Dua Lipa, Billie Eilish, Lana Del Rey... 

Nog even doorgaan, 'boomer'? 😉

Overigens vindt IKZELF ook dat er geen decennium indrukwekkender was dan de jaren 60. Maar ik ben dan ook een ouwe lul van 54, die wel kan genieten van nieuwe bandjes met muzikanten die mijn kinderen konden zijn. Cool Greenhouse, DC Fontaines, Murder Capital, ik heb er hetzelfde gevoel bij als indertijd bij The Sound of Joy Division. Maar dat was (en is) dan weer geen hitmuziek. Maar de KRO- en VARA-muziek van toen en de 3FM- en KINK-muziek van nu.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-2-2022 om 09:47 zei Will Stevens:

Ook de makers hebben eronder te lijden, want de macht van de streaming services is groot en de artiesten verdienen er minder aan.

 

Leuk dat je het er over hebt.

In mijn zoektocht naar nieuwe muziek, kwam ik dit toevallig tegen vandaag:

The Pocket Gods have decided to ... has titled their new album, 1000X30 - Nobody Makes Money Anymore.

Op deze link meer daarover:

Please login or register to see this link.

Het komt er op neer dat ze 1000 liedjes van 30 seconde gemaakt hebben om de betalingen van Spotify te triggeren. 

 

Maar dit is volgens mij niet wat Ruudam (ts) wilde zeggen met dit bericht.

De meeste radio stations promoten vooral de slechte nieuwe muziek durf ik wel te zeggen, want er wordt meer dan ooit goeie nieuwe muziek gemaakt.

 

En ik ben toch ook al de 3×18 gepasseerd 

 

bewerkt door peellandfm
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei peellandfm:

De meeste radio stations promoten vooral de slechte nieuwe muziek durf ik wel te zeggen, want er wordt meer dan ooit goeie nieuwe muziek gemaakt.

 

 

Het probleem is daarbij dat 'slecht' en 'goed' een waardeoordeel inhoudt. Dat verschilt per persoon, en dus is het lastig discussieren, want praat je eigenlijk wel over hetzelfde?

 

Wat mij betreft: eerlijk gezegd vond ik veel muziek in de hitparade veertig jaar geleden ook al knudde. Er werd en wordt veel popmuziek gemaakt die ik mooi vind, maar het meeste daarvan hoor je weinig of niet via de radioprogramma's voor het grote publiek.

 

Er is voor mij dus eigenlijk in al die jaren niet zo veel veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Will Stevens:

Er is voor mij dus eigenlijk in al die jaren niet zo veel veranderd.

Als ik dit zo lees Will zitten we behoorlijk op één lijn. 

Sterker nog ik denk dat we er behoorlijk op achteruit gegaan zijn met de Q's, de 538's, en R2.

Veilig binnen de marges de hitjes afrafelen, en nog een keer.

 

40 jaar geleden ging bij mij de radio tijdens de polderpopparade en ja ook tijdens de top40 steevast op een andere zender. 

 

Wat een ellende om weken lang: Alie van de wegenwacht, Bloemetjes gordijn, Ik wil voor mijn verjaardag een Dolly Dot, en meer van dat soort ellende voor geschoteld te krijgen.

En het dan maar vreemd vinden dat de landpiraten alle luisteraars weg kaapten.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.