Spring naar bijdragen

All the Radio London 266 Jingles in wav


Erik

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Martin1968:

De drop outs zitten op dezelfde plekjes...

Da' s interessant! Martin, zou je kunnen aan geven bij welke jingle je een drop-out hoort, op welk tijdstip?

 

EDIT : Ik heb ff geluisterd, dit komt onder andere van vinyl hoor ik (tot 5 minuut, 20 seconden). Horen anderen dat ook?

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ben:

Da' s interessant! Martin, zou je kunnen aan geven bij welke jingle je een drop-out hoort, op welk tijdstip?

 

EDIT : Ik heb ff geluisterd, dit komt onder andere van vinyl hoor ik (tot 5 minuut, 20 seconden). Horen anderen dat ook?

Dan is het kennelijk de dubbel LP waar later een CD van is gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ben:

Da' s interessant! Martin, zou je kunnen aan geven bij welke jingle je een drop-out hoort, op welk tijdstip?

De eerste jingle uit de mix, maar dan uit mijn archief. Oorspronkelijk dezelfde bron, lijkt me.

 

Please login or register to see this link.

 

Verder helemaal niet interessant, omdat een beetje verzamelaar dit spul al járen heeft.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Martin1968:

De eerste jingle uit de mix, maar dan uit mijn archief. Oorspronkelijk dezelfde bron, lijkt me.

 

Please login or register to see this link.

 

Verder helemaal niet interessant, omdat een beetje verzamelaar dit spul al járen heeft.

 

Ik kan geen drop-out bespeuren, Martin. Kun je aangeven op welke tijdseenheid die drop-out zit?

16 uur geleden zei Albatrosstudio:

Jingles komen van de Ray Anderson dubbel CD denk ik.

Hi Douwe,

 

Het lijkt op een combinatie van jingles, die van LP komen en van jingles, die van CD of tape komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze set Radio London Jingles komt bij Ken R vandaan, zouden dus rechtstreeks van de PAMS mastertapes moeten komen. Martin, hoor je hierin ook die drop-outs?

 

Please login or register to see this link.

 

 

46 minuten geleden zei Erik:

Ik ben wel enthousiast over hoeveel tijd je er dan instopt , Ook ben ik positief over het superieure kwaliteitsniveau die een aantal mensen hier hoopte aan te treffen bij een opname van een eeuw geleden  . Laat zelf eens wat leukers horen en ga aan de slag.

Radio London jingles hebben voor mij altijd iets magisch, Erik. Als ik dan weer die prachtige opnamen hoor, die Hans Knot hier wel 's heeft gepost (afkomstig uit het archief van Hans Hogendoorn) dan vind ik het jammer dat ik die tijd niet wat bewuster heb meegemaakt, het klonk in één woord fantastisch. De jingles, de muziek, de DJs, dat zachte fluittoontje op de achtergrond, het klopte allemaal. Ik had in de jaren, dat Radio London uitzond, al wel een radio, maar sprak/verstond geen Engels, dus had geen idee waar ik naar luisterde :( Gelukkig is er het één en ander bewaard gebleven, zoals de jingles (die jij hier deelt) en opnamen, zoals die van Hans Hogendoorn. Radio London is één van de stations, die tot m'n favorieten behoren.

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik een gelukkig mens dat ik alles van Big L  "live" heb gehoord.  Spannend was dat. Caroline hoorde ik sporadisch.

Maar dat alg waarschijnlijk aan de ontvangst condities in Hilversum waar ik ben geboren en getogen.

Gek, Veronica luisterde ik nauwelijks naar..................hi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ben:

Ik kan geen drop-out bespeuren, Martin. Kun je aangeven op welke tijdseenheid die drop-out zit?

Drop out is misschien overdreven, maar het eind van de jingle die ik plaatste (de eerste van de mix waar deze discussie mee begon) is onzuiver.

34 minuten geleden zei Ben:

Deze set Radio London Jingles komt bij Ken R vandaan, zouden dus rechtstreeks van de PAMS mastertapes moeten komen. Martin, hoor je hierin ook die drop-outs?

 

Please login or register to see this link.

Hier klinkt ie duidelijk beter! Net als de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Martin1968:

Hier klinkt ie duidelijk beter! Net als de rest.

Ik had altijd begrepen dat Ray een kopie van de originele banden van PAMS had, bijzonder dat er dan toch een verschil in zit (mogelijk veroorzaakt door een "jengel" bij het afspelen/kopiëren). Hoe dan ook, ik zelf hoor het niet (maar ben dan ook geen musicus met een absoluut gehoor ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Wat ik helaas bijna nooit zie zijn de originele opnames uit augustus 1967 The final day . vaak wel bewerkte opnames van die uurtjes met een mix van origineletekst en gemonteerde muziek . 

Ik neem aan dat je begrijpt wat daarvan de reden zou kunnen zijn? Als de programma's live van het schip komen is de kans klein dat er ook studio opnamen van zijn gemaakt. Ik ken een studio opname van het laatste uur en één van een half uur  van Ian Damon (staat op YT),.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ben:

Ik neem aan dat je begrijpt wat daarvan de reden zou kunnen zijn? Als de programma's live van het schip komen is de kans klein dat er ook studio opnamen van zijn gemaakt. Ik ken een studio opname van het laatste uur en één van een half uur  van Ian Damon (staat op YT),.

 

1 uur geleden zei Ben:

Ik neem aan dat je begrijpt wat daarvan de reden zou kunnen zijn? Als de programma's live van het schip komen is de kans klein dat er ook studio opnamen van zijn gemaakt. Ik ken een studio opname van het laatste uur en één van een half uur  van Ian Damon (staat op YT),.

Ben wat ik bedoelzijn de opnames zoals uitgezonden en opgenomen van de radio .Die zijn er onbewerkt ook weet ik .Maar waar ik zoek zijn ze bewerkt met de muziekvan cd er tussen geplakt die heb ik dus maar ik zoek ze dus zoals life uitgezonden in augustus 1967 The Final Day.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jaap De Vries:

 

Ben wat ik bedoel zijn de opnames zoals uitgezonden en opgenomen van de radio .Die zijn er onbewerkt ook weet ik

Die zijn voor zover ik weet al vaak aangeboden, mogelijk via de downloadclub, via het forum van Hans Hendriks en dit forum. En de prachtige Radio London opnamen van Hans Hogendoorn, die Hans Knot hier heeft aangeboden.

 

Erg mooi (en mysterieus klinkend 🥶) zijn ook de opnamen van de Perfumed Garden met John Peel:

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Ben:

Die zijn voor zover ik weet al vaak aangeboden, mogelijk via de downloadclub, via het forum van Hans Hendriks en dit forum. En de prachtige Radio London opnamen van Hans Hogendoorn, die Hans Knot hier heeft aangeboden.

 

Erg mooi (en mysterieus klinkend 🥶) zijn ook de opnamen van de Perfumed Garden met John Peel:

 

Please login or register to see this link.

Bedankt voor deze opname Ben Ga er even van genieten en nog eens kijken of er nog links werken hier en op de downloadclub 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zijn nog een paar Radio London opname's die de sfeer van het station goed weergeven:

1966 10 16 Sun 0751-0823 R London (266m) - Keith Skues.mp3
29.29 MB


Please login or register to see this link.


1967 07 08 Keith Skues 0930-1100.mp3
126.68 MB
Please login or register to see this link.

 

Mocht iemand problemen hebben met Krakenfiles, hoor ik het graag!

 

 

Groet, Jan

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

Wat ben ik een gelukkig mens dat ik alles van Big L  "live" heb gehoord.  Spannend was dat. Caroline hoorde ik sporadisch.

Maar dat alg waarschijnlijk aan de ontvangst condities in Hilversum waar ik ben geboren en getogen.

Gek, Veronica luisterde ik nauwelijks naar..................hi

Caroline had maar 10 en BigL 50 kW. In werkelijkheid lager, maar later ging het goed, met hoger vermogen loopt ook de spanning op.....

Caroline had later ook 50, maar nooit op vol vermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei jan227:

Hier zijn nog een paar Radio London opname's die de sfeer van het station goed weergeven:

1966 10 16 Sun 0751-0823 R London (266m) - Keith Skues.mp3
29.29 MB


Please login or register to see this link.


1967 07 08 Keith Skues 0930-1100.mp3
126.68 MB
Please login or register to see this link.

 

Mocht iemand problemen hebben met Krakenfiles, hoor ik het graag!

 

 

Groet, Jan

Werkt goed,

Verbluffend goede kwaliteit, lijkt van de zender te zijn opgenomen.

Typishe BigL sound, reverb en volgens mij gaan de plaatjes 5% te snel.

Met deze laatste datum dus nog maar 1 week te gaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.