Spring naar bijdragen

Rondvraagje mbt Veronica De Zeezender top 1000 in juli 1974


Aanbevolen berichten

Paul,

 

Allereerst "mooi" dat je huis kennelijk veranderd in nieuwbouw begrijp ik. Da's winst en is volgens mij niet iedereen "gegeven'.

 

Ik ben wel benieuwd naar je werk dat je gedaan hebt ivm de Top 1000. Ik weet dat Ad het ook al eens gedaan heeft maar dan zonder nieuws. En dat is nou juist in mijn ogen de meerwaarde omdat het geheel in de geschiedenis zet.

 

Ik wil de zaak wel weer uploaden maar begrijp ik nu goed dat je mij dan een USB stick "ter hand" stelt?

 

Groet van hier,

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Juul:

Paul,

 

Allereerst "mooi" dat je huis kennelijk veranderd in nieuwbouw begrijp ik. Da's winst en is volgens mij niet iedereen "gegeven'.

 

Ik ben wel benieuwd naar je werk dat je gedaan hebt ivm de Top 1000. Ik weet dat Ad het ook al eens gedaan heeft maar dan zonder nieuws. En dat is nou juist in mijn ogen de meerwaarde omdat het geheel in de geschiedenis zet.

 

Ik wil de zaak wel weer uploaden maar begrijp ik nu goed dat je mij dan een USB stick "ter hand" stelt?

 

Groet van hier,

 

Juul

 

80% van de huizen in ons dorp wordt gesloopt en op zelfde kavel wordt nieuw gebouwd. Wij hebben het huis al verlaten en wonen "tijdelijk" aan de rand van het dorp. De problemen en hindernissen om alles rond te krijgen zijn niet uit te leggen. Zekerheden zijn er niet noch het hoe en wanneer.  Als diplomatiek antwoord op de vraag wat er met ons huis gaat gebeuren antwoorden wij standaard: "ergens tussen nu en 2026 zullen wij wel in een nieuw huis  zitten". 

Zeezender opnames zonder nieuws betreur ik altijd, het hoort bij de sound van het betreffende station. Het zijn dus middengolfopnames waar ik natuurlijk ook geen fm  van heb kunnen maken, echter de beluisterbaarheid is beter geworden. En inderdaad, ik zet alles op stick en stel het beschikbaar aan diegene die het weer in het forum aanbiedt. Een paar jaar geleden heb ik Ad een stick gestuurd met daarop alles wat ik van WABC had en zeezenders UK 64 68, hoor het af en toe wel terug in 192 Radio programma's. Oja, vele uren  van de top 1000 hebben aan begin en einde een beetje dead air....witje. Ik had geen zin meer om dat nog te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een flink project geweest dan...

Over hoeveel uur praten we eigenlijk? Ik heb dat niet meer exact in mijn geheugen staan.

Wat óók een aardig idee is om die uren bij mij 's avonds op de AM en stream uit te zenden, uiteraard in AM kwaliteit.

Ik heb nog niet zo lang geleden airchecks van Mi-Amigo her-uitgezonden en dat klonk verbluffend goed.

Iets andere processing natuurlijk maar wel typisch AM.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Harm ten Brink:

Dat is een flink project geweest dan...

Over hoeveel uur praten we eigenlijk? Ik heb dat niet meer exact in mijn geheugen staan.

Wat óók een aardig idee is om die uren bij mij 's avonds op de AM en stream uit te zenden, uiteraard in AM kwaliteit.

Ik heb nog niet zo lang geleden airchecks van Mi-Amigo her-uitgezonden en dat klonk verbluffend goed.

Iets andere processing natuurlijk maar wel typisch AM.

 

Prima idee. Ik  vermoed dat de USB stick richting Juul gaat. Kan dan verder naar jouw adres.

9 uur geleden zei thijs5326:

In mijn herinnering duurde het spektakel 60 uur. Van 23 t/m 27 juli 1974.

Oorspronkelijk 60 uur. Het liep echter met de laatste 5 platen uit in de 500e Top 40 direct volgend op de nummer 1 in de top 1000. Het gaat dan dus om 61 uren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Maar heb je mijn adres dan Paul ?.....................Want je kwam er nl in je eerdere post niet op terug.

 

Mail mij even via PB  of anders   juulgeleick  en dan een apestaart norderney192.nl..... Dan kan ik je mijn adres  door geven.

Prima Juul, ik PB via dit forum. Als Harm de 1000 wil uitzenden stuur je dan de USB door naar Harm? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-2-2022 om 19:57 zei Juul:

Kan iemand mij uitleggen wat "dead air" pauze" is. 

 

Die uitdrukking heb ik in m'n radio loopbaan nog nooit horen bezigen...........................

Het is wel een vrij bekende Amerikaanse uitdrukking voor een zender die alleen maar stilte uitzendt. Men spreekt dan van dead air, wel in de lucht maar verder dood.

 

De uitdrukking dead air pauze is onbekend en slaat nergens op. Het gaat hier om opname's dus niks air. Beetje interessant doenerij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

En hier is dag drie. 25 juli 1974

 

Please login or register to see this link.

Juul, mijn dank is groot.

Maar (er is altijd wat te zeuren) het zijn forse files van bijna 2 Gb maar is het mogelijk er mono 160 kBs van te maken. Is dezelfde kwaliteit maar de helft minder ruimte.

Zelf iets mindere kwaliteit gaat nog goed, bvb 96 kB/s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ruud,

Dan moet ik alles weer omzetten en nog een keer uploaden. Ik heb dit zo van Paul gehad en ik ben ook niet zo'n voorstander van stereo. Maar ik denk dat het iets is waar de meesten niet naar omkijken en dat het standaard zo staat ingesteld in de meeste audioprogramma's.

Voor ons archief heb ik alles in mono gedaan.

Maar je ,vraag, het klinkt wat onvriendelijk, ik heb voor het omzetten gewoon geen tijd. Ik heb nl geen glasvezel hier. Misschien iemand anders?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.