Spring naar bijdragen

Gezocht: Veronica op 12 2 4, 29? augustus 1999


Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Als ik me niet vergis was het op de avond van zondag 29 augustus 1999 dat ik, aangeschoven bij Ton Wibier, mijn verhaal Meeuwen Op 12 2 4 voorlas. Tot mijn verbazing heb ik daar een video opname van gevonden, maar omdat er ontzettend veel achtergrondlawaai is, zou ik willen proberen daar een 'aircheck' overheen te zetten. Is er iemand die toevallig een bruikbare opname heeft?

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rene van den Abeelen:

Als ik me niet vergis was het op de avond van zondag 29 augustus 1999 dat ik, aangeschoven bij Ton Wibier, mijn verhaal Meeuwen Op 12 2 4 voorlas. Tot mijn verbazing heb ik daar een video opname van gevonden, maar omdat er ontzettend veel achtergrondlawaai is, zou ik willen proberen daar een 'aircheck' overheen te zetten. Is er iemand die toevallig een bruikbare opname heeft?

Om je te parafraseren: 'Bijna een kwart eeuw voorbij', sinds die zondag.
Nog steeds kippevel van je verhaal.

Ook al was ik pas 6 toen Veronica zweeg.

 

Maar in MONO, Het Veronica Avontuur en de Avond van het Sentiment wist Adje steeds weer ouwe fragmenten op de radio te smokkelen. De Gouwe Ouwe Veronica Jingle op vrijdagmiddag in de Top 40. De 100 Veronica Jingles-LP. Bleek later het 'uittreksel' van een dubbel-LP. 

Op zaterdag 21 augustus 1999 voor het eerst van mijn leven een compleet uur Tom Collins Show gehoord, op 1224.  Het startsein om niet langer alleen 'talks' te bewaren, maar complete programma's. 
Inmiddels duizenden uren verder. 

PS; ik kan je niet helpen, René. 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rene van den Abeelen:

 omdat er ontzettend veel achtergrondlawaai is

Rene, een andere optie is om met een pakket als RX7/8/9 van Izotope de spraak beter verstaanbaar te maken (en het achtergrondlawaai wat te verminderen). Ik heb met RX7 de audio van wat filmpjes van Radiodagen op m'n Ben's Radio Visuals YT kanaal kunnen verbeteren, daar waar er geen rechtstreekse audio opname beschikbaar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Nee, we hebben wel veel opgenomen maar ik heb alleen de live programma's van de oud collega's bewaard......................

Er liep een PCM viedeo- audio mee.  En een DAT recorder.

 

Maar ja, "archiveren is soms ook niet opnemen in de collectie"

Klinkt logisch, maar dan is er helaas met te grote zevenmijlslaarzen over het belang van die 1224-marathon heengestapt. Het is misschien wijsheid achteraf, maar het niet bewaren van deze prachtige toespraak lijkt me slecht te verdedigen, Juul. 
Tegelijk: het was een andere tijd, het was vooral een eigen feestje wat toevallig ook nog werd uitgezonden. Ik herinner me dat Ad in een van de live-uitzendingen riep dat er wat klachten  waren over de van AM bekende slechte kwaliteit van de 1224 in met namen de avonduren. Het was ook online te ontvangen. Internet stond nog in de kinderschoenen, Google  was er nog niet eens. Waar we dan moesten zoeken? Ik weet nog dat Ad letterlijk zei: 'www.me-zus-en-me-zo'. Met andere woorden: zoek het lekker uit, thuis.

Maar goed, we hebben genoten, dat houwtje-touwtje was ook de charme. 
 

Edwin
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel het uitgetypte "gedicht" van René.

 

Beetje "lullige" reactie Edwin.  

Ik denk dat je met "grote zevenmijlslaarzen" over het belang van archiveren heen gaat zoals ik dat gedaan heb.

Ga maar eens praten met de mensen van B&G die doen het net zo als ik, of andersom. Heel erg streng. 

En die mesnen althans vele hebben allemaal geschiedenis gestudeerd. En die missen ook nog eens iets.

 

Vandaag zijn Ad en ik begonnen met het schonen van al onze archiefbanden waarmee ik in juni 2001 !!!! begonnen ben om ze te digitaliseren. Da's dus 21 jaar geleden.  Veel duizenden banden zijn het en je wil niet weten wat we nog allemaal tegen kwamen.  En wat nog beluisterd moet worden. Dat terwijl Ad en ik binnen enkele weken-maanden de 75 hopen te bereiken.

En dan lees ik zo'n lullige reactie. Wij hebben tenminste wat gedaan.

Je wil niet weten hoeveel uur er in is gaan zitten en ga jij met de maat nemen omdat ik iets niet gearchiveerd heb !

Had jij het dan gedaan.

 

Ik heb van al onze andere latere reunie uitzendingen alleen de belangrijkste  historische zaken bewaard. Voor zover ik de opnamen tot m'n beschikking had. En ik heb lang niet alles kunnen afluisteren, nog steeds niet !

Wat dat betreft heb ik de meeste hier op het forum die alles maar dan ook alles downloaden en die komen ook nooit toe aan het beluisteren.

Je gaat mij kwalijk nemen omdat ik dus kennelijk iets niet heb. Ik heb René z'n bijdrage nooit gehoord en hier meer mensen niet dus.

In de hectische dagen toen, ja, we vonden het zelf ook leuk, maar de vele boekers kennelijk ook. En daar deden we het ook voor ! Dus ook voor jou!

 

Je begrijpt dat je schrijven me na zo'n dag als vandaag met uitzoeken  uitzoeken van alles volstrekt in het verkeerde keelgat schiet.

 

Gelukkig heb ik een uitermate goed contact met Douwe, hij stuurt mij waar nodig bij en staat  me met raad en daad ter zijde. Als ik iets niet "goed doe".  Soms erg streng maar niet zo als jij.

 

Juul

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Ben:

Ik heb even gekeken, ....

Please login or register to see this link.

Hartelijk dank! Ik heb 'm nu in ieder geval en ik ga eens zien of ik er wat mee kan doen! Groet, René

4 uur geleden zei jan V:

AM1224 - 1999-08-29   is deze opname iets beter? Please login or register to see this link.

 

gr jan V

Dank je wel! ik heb het fragment opgenomen en ik ga checken of ik het kan gebruiken, desnoods in combinatie met een andere opname. Groet, René

1 uur geleden zei Ben:

Rene, een andere optie is om met een pakket als RX7/8/9 van Izotope de spraak beter verstaanbaar te maken ...

Okééé... zoiets zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik heb daar totaal geen ervaring mee en ik weet ook niet of zulke software op de Mac kan draaien, maar ik hou het in gedachten! Dank je wel! Groet, René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Juul:

Wij hebben tenminste wat gedaan.

En de waardering daarvoor is groot, Juul, bij mij en bij vele anderen!!

 

En de opmerkingen van degenen, die als beste stuurlui aan de wal staan....in mijn 42 jaar in het bedrijfsleven ben ik er heel veel tegengekomen. Ieder z'n meug ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Ik heb wel het uitgetypte "gedicht" van René.

 

Beetje "lullige" reactie Edwin.  

. Als ik iets niet "goed doe".  Soms erg streng maar niet zo als jij.

 

Juul

Het was vooral bedoeld als compliment aan René. Zoals ik al schreef: ik weet dat het qua internet een andere tijd was en ik kan me goed voorstellen dat jullie in de hectiek van die twaalf historische dagen niet álles hebben meegekregen. Zoals dit op zondag 's avonds laat uitgezonden pareltje van René. Helaas niet in een uur met Tineke of Lex of Jan (dan was het bewaard), maar met 'ene' Ton Wibier. 
Mijn reactie was zeker niet lullig bedoeld.
Dankzij jullie initiatief van toen zijn bij mij in 1999 de ogen geopend en ben ik als 31-jarige eindelijk begonnen met het bewaren van volledige programma's. Keep up the good work!

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Juul:

Ik heb wel het uitgetypte "gedicht" van René.

 

Beetje "lullige" reactie Edwin.  

Ik denk dat je met "grote zevenmijlslaarzen" over het belang van archiveren heen gaat zoals ik dat gedaan heb.

Ga maar eens praten met de mensen van B&G die doen het net zo als ik, of andersom. Heel erg streng. 

En die mesnen althans vele hebben allemaal geschiedenis gestudeerd. En die missen ook nog eens iets.

 

Vandaag zijn Ad en ik begonnen met het schonen van al onze archiefbanden waarmee ik in juni 2001 !!!! begonnen ben om ze te digitaliseren. Da's dus 21 jaar geleden.  Veel duizenden banden zijn het en je wil niet weten wat we nog allemaal tegen kwamen.  En wat nog beluisterd moet worden. Dat terwijl Ad en ik binnen enkele weken-maanden de 75 hopen te bereiken.

En dan lees ik zo'n lullige reactie. Wij hebben tenminste wat gedaan.

Je wil niet weten hoeveel uur er in is gaan zitten en ga jij met de maat nemen omdat ik iets niet gearchiveerd heb !

Had jij het dan gedaan.

 

Ik heb van al onze andere latere reunie uitzendingen alleen de belangrijkste  historische zaken bewaard. Voor zover ik de opnamen tot m'n beschikking had. En ik heb lang niet alles kunnen afluisteren, nog steeds niet !

Wat dat betreft heb ik de meeste hier op het forum die alles maar dan ook alles downloaden en die komen ook nooit toe aan het beluisteren.

Je gaat mij kwalijk nemen omdat ik dus kennelijk iets niet heb. Ik heb René z'n bijdrage nooit gehoord en hier meer mensen niet dus.

In de hectische dagen toen, ja, we vonden het zelf ook leuk, maar de vele boekers kennelijk ook. En daar deden we het ook voor ! Dus ook voor jou!

 

Je begrijpt dat je schrijven me na zo'n dag als vandaag met uitzoeken  uitzoeken van alles volstrekt in het verkeerde keelgat schiet.

 

Gelukkig heb ik een uitermate goed contact met Douwe, hij stuurt mij waar nodig bij en staat  me met raad en daad ter zijde. Als ik iets niet "goed doe".  Soms erg streng maar niet zo als jij.

 

Juul

"Archiveren is ook weggooien"......."reacties lezen is ook negeren"

 

Velen waarderen jullie inspanningen Juul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Ben:

En de waardering daarvoor is groot, Juul, bij mij en bij vele anderen!!

 

En de opmerkingen van degenen, die als beste stuurlui aan de wal staan....in mijn 42 jaar in het bedrijfsleven ben ik er heel veel tegengekomen. Ieder z'n meug ;)

Sluit me voor de volle 100 % aan bij de uitspraak van Ben . Juul en Ad en andere hebben heel veel werk gedaan en nog steeds aan het archief en dat magnooit vergeten worden. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei rauhfaser:

Het was vooral bedoeld als compliment aan René. Zoals ik al schreef: ik weet dat het qua internet een andere tijd was en ik kan me goed voorstellen dat jullie in de hectiek van die twaalf historische dagen niet álles hebben meegekregen. Zoals dit op zondag 's avonds laat uitgezonden pareltje van René. Helaas niet in een uur met Tineke of Lex of Jan (dan was het bewaard), maar met 'ene' Ton Wibier. 
Mijn reactie was zeker niet lullig bedoeld.
Dankzij jullie initiatief van toen zijn bij mij in 1999 de ogen geopend en ben ik als 31-jarige eindelijk begonnen met het bewaren van volledige programma's. Keep up the good work!

Edwin

 

 

Edwin,

 

Waarom nou deze opmerking weer ?

"Helaas niet in een uur met Tineke of Lex of Jan (dan was het bewaard), maar met 'ene' Ton Wibier. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.