Spring naar bijdragen

Verhaal hosanna


Charissa

Aanbevolen berichten

Goedeavond 

Mijn vraag was als volgt en ik weet niet of dit hier mag zijn er nog mensen die zich van de verdwijning van de hosanna weten ??? Uit 1980 

 

ook was mij vraag als volgt leendert er is toen der tijd iemand geweest dirk pitt hij heeft nogal uitspraken gedaan die ons nooit medegedeeld zijn en ik zou graag in contact met hem komen zie artikel wat ik bedoel graag hoor ik meer en wil ik daar in contact met u overkomen 

alle informatie is welkom 

Mvg charissa 

8F37A6E4-D7BA-4BBD-A5CF-CABF88481C18.jpeg

BB2FF323-9E5F-4C3D-9D56-CCE28947FA3D.jpeg

bewerkt door Charissa
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Op 16-2-2022 om 20:27 zei Charissa:

ook was mij vraag als volgt leendert er is toen der tijd iemand geweest dirk pitt hij heeft nogal uitspraken gedaan die ons nooit medegedeeld zijn en ik zou graag in contact met hem komen zie artikel wat ik bedoel graag hoor ik meer en wil ik daar in contact met u overkomen 

alle informatie is welkom 

 

Het is opvallend dat zowel de Politie  die zich met 'Cold Cases' bezighoudt als TV Vermist  zich via de mail met dezelfde vragen bij me zijn gekomen.  Waarschijnlijk hebben jullie elkaar gesproken, maar ik kan helaas geen nieuwe feiten over de verdwijning van de Hosanna melden. 

 

Dirk Pitt is een synoniem van een Engelsman., die in nieuwsgroepen over zeezenders berichten schreef. Ik heb navraag gedaan bij de beheerder , maar niemand weet wie hij is. 

 

Zo af en toe komt er wel iets boven water, als getuigen zich bij toeval melden in deze nieuwsgroep, zoals Luc en Ben deden in januari 2021 :

Please login or register to see this link.

 

"Luc en Ben , wij waren aanwezig op de kade in Scheveningen toen de Hosana uitvoer. Wij hebben de trossen losgegooid.

Germain zou naar Guernessy varen om een andere vlag te krijgen.Gevolg van meerdere financiele problemen.

Wij hebben de 5 mannen ,zij die rechtop konden staan ,uitgewuifd. De avond voordien waren meerdere pilsjes geledigd.

Met de oudere piet erbij.Het schip moet op terugweg uit Guernessey overvaren zijn.Misschien lag iedereen gewoon te slapen.

Dat Germain ladingen aan boord van zendschip Caroline bracht kunnen wij bevestigen.

Ook dat ze regelmatig flink beschonken op zee waren.

Ik(luc) heb daarom destijds zo snel ik kon, boeken bestudeerd om enigszins zelf de boot te sturen als ik aan boord was.

Dat Germain wapens of drugs zou smokkelen houd ik voor onmogelijk.

Germain was allesbehalve een zware crimineel. Wat radiopiraterij was toch meer een hobby."

 

 

Er blijven daarom twee opties over die de snelle verdwijning  van de Hosanna kunnen verklaren:

 

1)Overvaren in dichte mist door een grote tanker. Zoals wel vaker gebeurde,was het roer vastgezet dmv een touw  om de koers vast te houden en zat de bemanning beneden  te 'pimpelen' . Dit was niet ongebruikelijk. Ackx vertelde ook dat ze dit vaker deden. Bij een aanvaring loopt het schip vol water en heb je hooguit 20 seconden om je te redden in het ijskoude Noordzee water. Onmogelijk dus.

 

2)Getorpedeerd door ofwel de Russische ofwel de Franse marine. De Koude oorlog was nog aanwezig en de Hosanna is wellicht voor een spionageboot aangezien en door een onderzeeboot met een raket getorpedeerd.

 

Dat er onderzeeboten door het Kanaal voeren is bekend en ik heb daar een visserman uit Arnemuiden over gesproken. Die vertelde me dat de Fransen ooit een schip uit Breskens  om dezelfde reden hadden laten zinken. In die tijd ging dat allemaal in de doofpot. Misschien is het met de Hosanna ook zo vergaan.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.