Spring naar bijdragen

Ted Bouwens


Lokeend

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Lokeend:

Dj Ted Bouwens werkte bij Veronica, RNI en Monique en later bij Radio 192. Had deze dj zoveel talent dat 3 zeezenders en het gouwe ouwe station hem wilde? Ik zelf vond hem niet zo geweldig maar dat is een persoonlijke menig.. grt Rieni

Ted Bouwens heeft in het najaar van 1974 bij Radio Mi Amigo gesoliciteerd, maar werd te licht bevonden. Hij ontkent dit.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Juul:

"De plaat werd door hem getipt en dus gedraaid. De leiding was niet gecharmeerd van de tekst en riep Bouwens op het matje, zonder gevolgen overigens voor hem"

 

Oh ?  Bron ?

 

Dag Juul,

 

Komt van Wikipedia:

Please login or register to see this link.

 

Astrid Nijgh schreef zelf de muziek, aan boord van hun schip 'De Jonge Jacob'. Het werd in opdracht van televisieregisseur Rob Touber geschreven en aanvankelijk uitgevoerd door Jenny Arean. Die uitvoering was eenmalig, en na de scheiding van Astrid en Lennaert besloot Astrid Nijgh het nummer zelf op te nemen. Mede door haar zware stem (een contra-alt) en de openheid over prostitutie deed het nummer nogal wat stof opwaaien.

 

De single werd aanvankelijk niet gedraaid, maar Ted Bouwens van Radio Noordzee tipte hem. Hij werd ervoor op het matje geroepen, maar bleef standvastig. Het nummer bleef in de tipparade en werd terstond een hit. De single bereikte de zesde positie in de Nederlandse top veertig. Astrid Nijgh werd er in één klap beroemd mee in Nederland. 

 

Salut

Leendert

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Dag Juul,

 

Komt van Wikipedia:

Please login or register to see this link.

 

Astrid Nijgh schreef zelf de muziek, aan boord van hun schip 'De Jonge Jacob'. Het werd in opdracht van televisieregisseur Rob Touber geschreven en aanvankelijk uitgevoerd door Jenny Arean. Die uitvoering was eenmalig, en na de scheiding van Astrid en Lennaert besloot Astrid Nijgh het nummer zelf op te nemen. Mede door haar zware stem (een contra-alt) en de openheid over prostitutie deed het nummer nogal wat stof opwaaien.

 

De single werd aanvankelijk niet gedraaid, maar Ted Bouwens van Radio Noordzee tipte hem. Hij werd ervoor op het matje geroepen, maar bleef standvastig. Het nummer bleef in de tipparade en werd terstond een hit. De single bereikte de zesde positie in de Nederlandse top veertig. Astrid Nijgh werd er in één klap beroemd mee in Nederland. 

 

Salut

Leendert

 

 

Hoi Leendert,

IK lees 

 

"Bijgaand een krantenknipsel  dat Ted bij Veronica aan de slag ging.

Zijn naam wordt verbonden aan de doorbraak van Astrid Nijg 's single 'Ik doe wat ik doe' in 1973. De plaat werd door hem getipt en dus gedraaid. De leiding was niet gecharmeerd van de tekst en riep Bouwens op het matje, zonder gevolgen overigens voor hem.  Inmiddels stond de plaat in de tipparade en moest toen dus gedraaid worden en werd een grote hit. "

 

Ik ga er dan vanuit dat het over Veronica gaat. Want Noordzee wordt niet genoemd in bovenstaande.....

 

Later post je dit uit Wiki:

"De single werd aanvankelijk niet gedraaid, maar Ted Bouwens van Radio Noordzee tipte hem. Hij werd ervoor op het matje geroepen, maar bleef standvastig. Het nummer bleef in de tipparade en werd terstond een hit. De single bereikte de zesde positie in de Nederlandse top veertig. Astrid Nijgh werd er in één klap beroemd mee in Nederland. "

 

En nu is het duidelijk. Er is dus een link met Noordzee over Astrid Nijgh ?

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Juul:

En nu is het duidelijk. Er is dus een link met Noordzee over Astrid Nijgh ?

Klopt. Heb mijn tekst verduidelijkt.


De vraag is of Veronica aanvankelijk ook moeilijk deed over de tekst van het liedje. ( vergelijkbaar met het kaliber Je t’aime van Jane Birkin.)
 

Salut

Leendert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Klopt. Heb mijn tekst verduidelijkt.


De vraag is of Veronica aanvankelijk ook moeilijk deed over de tekst van het liedje. ( vergelijkbaar met het kaliber Je t’aime van Jane Birkin.)
 

Salut

Leendert 

 

 

Dank je Leendert. Dan is er voor andere lezers geen misverstand (meer ).

 

Over Jane Birkin weet ik helemaal niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Juul:

Over Jane Birkin weet ik helemaal niks.

Dag Juul,  

 

Je hebt helaas mijn vraag niet goed begrepen.Ik vroeg of ‘Ik doe wat ik doe ‘van Astrid Nijgh nog problemen heeft opgeleverd of deze plaat gedraaid zou kunnen worden.  

 

Er was in 1969 namelijk een plaat van Serge Gainsbourg en Jane Birkin , Je T’aime’ ..moi non plus ,waarbij het gesteun en gekreun moest worden weggedraaid. 
 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of wij bij Veronica dat gekreun wegdraaiden?  Dat lees ik in je laatste regel.   Geen idee.

 

Over Astrid Nijgh bij Veronica weet ik niks.

2 uur geleden zei Albatrosstudio:

Wel over "Ome Sjakie" Juul? 

 

 

Daar weet ik wel heel erg veel over. ( ik was getuige bij het begin van de rel )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.