Spring naar bijdragen

tineke de nooij schreef Nederlandse versie yesterday man


hans knot

Aanbevolen berichten

Rob de Nijs – Vriend voor een dag. In de begindagen van zijn zeer lange carrière was een groot deel van de songs, dat door Rob de Nijs werd opgenomen, een coverversie van buitenlandse hits. Zo ook de in januari 1966 verschenen single op het Philips label. Het nummer ‘Vriend voor een dag’ is een bewerking van ‘Yesterday man’ van Chris Andrews in een Nederlandse vertaling van Tineke de Nooij van Radio Veronica. Het orkest dat De Nijs begeleidde was onder leiding van Frans de Kok. De teksten werden ondergebracht bij Intersong/Basart. Het nummer is in februari 2022 opnieuw uitgebracht in de box ‘Tegen beter weten in’ die liefst 32 cd’s bevat met praktisch alle songs die Rob de Nijs, al dan niet met anderen, opnam.

 

Rob de Nijs - Friend for a day. In the early days of his very long career, many of the songs recorded by Rob de Nijs were cover versions of foreign hits. This was also the case with the single released on the Philips label in January 1966. The song 'Vriend voor een dag' is an arrangement of 'Yesterday man' by Chris Andrews in a Dutch translation by Tineke de Nooij of Radio Veronica. The orchestra that accompanied De Nijs was conducted by Frans de Kok. The song was re-released in February 2022 in the box set 'Tegen beter weten in' which contains no less than 32 CDs with practically all the songs that Rob de Nijs recorded, with or without others.

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Juul:

Wist ik niet, maar luisterend  kan ik mij voorstellen dat Tinus er niet zo mee te koop liep. En de Nijs ook niet.

In gedachten plaats ik het in een hele serie liedjes uit die periode die van hetzelfde allure waren. Snel opgenomen, dunne  teksten en nog dunnere muziek, maar o zo sentimenteel om weer te horen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edwin,

 

Ze heeft altijd de naam "de Nooij" gebruikt.   Nooit de namen van haar mannen.............

 

Ja, heel even in 1963, ze was toen getrouwd met meneer Lapere, heel kort,................

 

Daar is niks opvallends aan toch?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Juul:

Hoi Edwin,

 

Ze heeft altijd de naam "de Nooij" gebruikt.   Nooit de namen van haar mannen.............

 

Ja, heel even in 1963, ze was toen getrouwd met meneer Lapere, heel kort,................

 

Daar is niks opvallends aan toch?

Jij kent haar natuurlijk veel beter en langer, Juul, maar in de tijd dat ik haar als prille radioluisteraar leerde kennen, tweede helft jaren 70, was het 'Tineke Vos'. De naam De Nooij hoorde ik pas na de scheiding van Tony,  in de jaren 80 dus, voor het eerst. 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Will Stevens:

Was deze ook al bekend? B-kantje van de single Peace Planet, en komt ook voor op de elpee Ekseption 3.

on sunday.jpg

 

 

Wij noemen dat "meelopen" op de B kant.  Dat gebeurde wel als je wel meespeelde tijdens de sessie maar daarvoor geen geld vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja elke dag is een mooie dag om iets nieuws te leren. Er zijn meer dan één Knotten en dus ook meer dan één Luikinga's. Wout Luikinga was jarenlang studiotechnicus bij Phonogram. En Wout werkte er samen met anderen waaronder Peter Koelewijn, Piet Souer en Will Hoebee.

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.