Spring naar bijdragen

Coast Classics en Invicta Supergold (AM), 1991


Ben

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Ben:

Dit is een opname van Coast AM met het programma "A day in the life", waarbij ze teruggaan naar Maart 1958. Op welke datum dit opgenomen is weet ik niet, ik lees op Wikipedia dat ze op 10 Maart 1991 begonnen. Het zou dus om dit station moeten gaan : Please login or register to see this link.

 

Mogelijk is dit opgenomen door een buurman van me, want ik woonde in Maart 1991 niet in Nederland.

 

Please login or register to see this link.

Ik herinner me Coast AM te hebben gehoord in juli 1990.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ben:

Dit is een opname van Coast AM met het programma "A day in the life", waarbij ze teruggaan naar Maart 1958. Op welke datum dit opgenomen is weet ik niet, ik lees op Wikipedia dat ze op 10 Maart 1991 begonnen. Het zou dus om dit station moeten gaan : Please login or register to see this link.

 

Mogelijk is dit opgenomen door een buurman van me, want ik woonde in Maart 1991 niet in Nederland.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.   Hier vind je wat over de geschiedenis van Coast AM dat in maart 1989 begon. In 1991 hadden ze al weer een andere naam.  Ik dacht dat Invicta, de voorloper indertijd uitzond op 603.  Toen Caroline op 594 wou testen was men er als de kippen bij om de testuitzendingen te starten in GB op de 603 waardoor Caroline weer uitweek naar 585 en 576.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie toevoegingen en informatie, Bart en Bert. Op deze tape stonden nog drie sporen, ik ga 's kijken wat daar opstaat. De band heb ik weggegooid, ik heb alleen nog een digitale kopie.

 

In de opname hierboven hoor ik de presentator zeggen dat de "Day in the life" Maart 1958 is en dat dat 33 jaar geleden is. In Bert's weblink kom ik ook de naam Invicta Supergold tegen, daar moet ik ook wel opnamen van hebben en die komen zeker van m'n buurman, hij luisterde daar vaak naar, ook naar Mellow. Ik vermoed dat die dan allen op de 1557 kHz uitzonden (een frequentie, die me bekend voorkomt).

 

Leuk! Ik ga 's kijken wat ik nog meer heb.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Ben changed the title to Coast AM, 1991
  • Ben changed the title to Coast Classics en Invicta Supergold (AM), 1991

Wat leuk zeg Ben dat je wat deelt uit de mooie tijd van lokale AM radio in de UK. Mellow 1557 was inderdaad een bekend station met goede DJ's (Julian Bright van Big L 1395 heeft daar o.a. gedraaid) en zo waren er nog wel meer. Helaas allemaal opgeslokt door de moderne tijd en tegenwoordig onderdeel van ketenradio als Smooth Radio en Greatest Hits Radio... vreselijk. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2022 om 14:32 zei Ben:

Bedankt voor je leuke reactie, Lumpie. Van Mellow heb ik dacht ik ook nog wel opnamen, zal 's gaan zoeken.

 

En dan zijn hier de laatste twee opnamen van deze tape:

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

Hi Ben,

Erg leuk, dankjewel! Opnames van lokale Engelse radio zijn sowieso erg de moeite waard, er zaten leuke stations tussen. Chiltern Radio herinner ik mij nog en natuurlijk de vele oldies stations die soms ook in NL goed te ontvangen waren. 

Mellow 1557 is wel een station dat bekende namen heeft voorgebracht en erg fijn wegluisterde. Op onderstaande aircheckwebsite staan ook wat korte fragementen van lokale engelse stations:
image.png.a3fe237f1d2ca2c9d17c00376367f233.png

Please login or register to see this link.

Heb je overigens ook nog opnames van Big L 1395 in je verzameling? 

Groeten,

Leo.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je leuke reactie, Leo. Van BIGL 1395 heb ik, voorzover ik nu weet, geen opnamen (maar dat zegt niet zoveel omdat ik nooit echt een "archief" overzicht heb bijgehouden). Ik heb nog wel opnamen van de London RSLs vanaf Clacton Pier, die ik nog moet uitzoeken.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2022 om 16:12 zei Ben:

Hartelijk dank voor de informatie, Bert. Ik vind het heel interessant om te lezen! Je noemt Invicta Super Gold en daar staat ook een opname van op de band. Aan de kwaliteit van het signaal merk ik dat ik dat Invicta veel sterker doorkwam dan Coast.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

tijdens de daguren is tegenwoordig Smooth te beluisteren aan de Belgische kust op 603-1242 (de frequenties voor Kent) en 1359-1431 (frequenties voor Essex). 603 het best, 1242 het slechtst. Dit is ontvangst in huis zonder versterker en zonder buitenantenne. Hoe zit dat in NL?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.