Spring naar bijdragen

Sky Hitradio - Voorganger van Radio 538


Ben

Aanbevolen berichten

Ik probeer je observatie te begrijpen.

 

Je aanname is denk ik dat de Coco Cola commercial refereert naar de Olympische winterspelen die nog moeten komen. Ik hoor ook I love your smile van Shanice (een van de weinige nummers, die ik ken uit de opname), die stond vanaf 23 November tot 15 Februari in de Top 40. Dus dan zal de opname inderdaad ergens eind 1991, begin 1992 gemaakt zijn (Hitradio zal vooral Top 40 hits draaien is de aanname). Ook interessant is dat B&G spreekt van juli 1992 als start.

 

Toevoeging:

 

Ik heb nog wat verder zitten googlen en kwam het volgende tegen bij de events van 1992:

 

juli: Sky Hitradio start op de kabel (link : Please login or register to see this link. )

 

Maar ik heb 't niet van de kabel opgenomen maar van ASTRA, dus de uitzendingen van Hitradio via ASTRA waren dan waarschijnlijk al in 1991 begonnen.

 

Bedankt voor deze observatie, Capitalguy.

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Dave, ik gebruikte videobanden om audio op te nemen in die tijd (op het HiFi spoor). Het was een relatief goedkope manier om veel op te nemen in goede kwaliteit (8 uur op een 4 uur's VHS tape). En ze spelen nog steeds goed af (althans de meeste).

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Ben:

Sorry Dave, ik gebruikte videobanden om audio op te nemen in die tijd (op het HiFi spoor). Het was een relatief goedkope manier om veel op te nemen in goede kwaliteit (8 uur op een 4 uur's VHS tape). En ze spelen nog steeds goed af (althans de meeste).

In het pré-computortijd gebruikte een zekere Dany Vuylsteke ook VHS tapes voor uitzendingen van het toenmalige Xtra FM. Met C120 cassettes had je ieder uur iemand nodig om cassettes in te starten, maar met VHS tapes moest er maar na 4 uur iemand komen om een nieuwe tape te starten.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei bert ree:

In het pré-computortijd gebruikte een zekere Dany Vuylsteke ook VHS tapes voor uitzendingen van het toenmalige Xtra FM. Met C120 cassettes had je ieder uur iemand nodig om cassettes in te starten, maar met VHS tapes moest er maar na 4 uur iemand komen om een nieuwe tape te starten.

Aan XTRA FM bewaar ik goede herinneringen.

Vooral hun playlists waren qua muziekkeuze kwalitatief hoogstaand.

XTRA was een mooie vorm van Radio met goeie dj's en vooral praatvaders als Rudy Van Vlaanderen.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
4 minuten geleden zei capitalguy:

geweldig. wil je alsjeblieft de linkje hier plaatsen?

Is English better for you?

 

I wrote that I have no idea (anymore) what I meant with this. If I did upload (which I cannot remember) it should still be there. I don't have a link though.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 3/6/2022 at 10:22 PM, Ben said:

Bedankt, Peter.

 

Ik heb net een videoband gevonden waar een opname van Hitradio van 24 November 1992 op staat. Zal die morgen 's digitaliseren.

 

Hi @Benwellicht wordt deze opmerking van je bedoeld? Je zegt daar toe ook de opname van 24 november te digitaliseren, maar die kan ik nog niet vinden in deze draad. Wellicht dat die wordt bedoeld en dit het oplost? 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei WFNX:

 

Hi @Benwellicht wordt deze opmerking van je bedoeld? Je zegt daar toe ook de opname van 24 november te digitaliseren, maar die kan ik nog niet vinden in deze draad. Wellicht dat die wordt bedoeld en dit het oplost? 

Dank je. Ja, dat weet ik, die opmerking van mij citeerde Capitalguy. Nogmaals, ik kan me niet herinneren wat ik hiermee bedoelde. Ik heb ook gekeken tussen de videobanden, die ik een maand geleden heb geprocessed en daar ben ik 'm niet tegengekomen. Zal de leeftijd zijn 😉 Vanaf morgen ben ik officieel Pensionado.

 

EDIT : Mijn  opmerking is van 6 Maart en op 7 Maart heb ik dit gepost :

Dat zal ik wel bedoeld hebben.

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei capitalguy:

 

laat mar zitten, het is niet belangrijk. gefeliciteerd met je pensioen -)

Dank je 😃 Vaag herinner ik me nog wel dat er wat onduidelijkheid was over data van de Hitradio opnamen. Ik heb ook Cathy nog geraadpleegd (Cathy weet alles over wat ik gedigitaliseerd heb) en die wijst ook naar de opname van Ferry's Gouwe Ouwe Club.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Ben:

Dank je 😃 Vaag herinner ik me nog wel dat er wat onduidelijkheid was over data van de Hitradio opnamen. Ik heb ook Cathy nog geraadpleegd (Cathy weet alles over wat ik gedigitaliseerd heb) en die wijst ook naar de opname van Ferry's Gouwe Ouwe Club.

Cathy, dat is handig

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bert ree:

Cathy, dat is handig

Absoluut. Omdat ik geen archivaris of documentalist ben (ik ben een echte bèta en geen alfa) is Cathy mijn steun en toeverlaat, zolang het maar op een HD staat en Cathy de HD heeft gescand.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.