Spring naar bijdragen

Radio Caroline - niet gedateerde opnames


Vincent

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Vincent:

Dank weer voor de aanvullende info. De resultaten staat er weer bij vermeld.

 

Nog een paar uit het mapje:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Bishop "speelde" Radio Mi Amigo en Baken 16 toen het station in januari 1979 niet in de lucht was. Beloning voor zijn vele opruim en schilderwerkzaamheden aanboord na de bijna zinkpartij in januari 1979. Het bewijs dat offshore radio deejays anoraks zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Bishop "speelde" Radio Mi Amigo en Baken 16 toen het station in januari 1979 niet in de lucht was. Beloning voor zijn vele opruim en schilderwerkzaamheden aanboord na de bijna zinkpartij in januari 1979. Het bewijs dat offshore radio deejays anoraks zijn. 

 

Ik denk dat je je vergist. In oktober 79  namen de Engelse het over omdat Ad Roberts als laatste Nederlander van boord was gegaan. Daardoor werd Stephen Bishop waarschijnlijk de laatste DJ die vanaf de Mi Amigo 'Baken 16' presenteerde. 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Bishop "speelde" Radio Mi Amigo en Baken 16 toen het station in januari 1979 niet in de lucht was. Beloning voor zijn vele opruim en schilderwerkzaamheden aanboord na de bijna zinkpartij in januari 1979. Het bewijs dat offshore radio deejays anoraks zijn. 

Ja klopt. Ik zag in de datum de 1 voor maand 1 aan, januari dus. Moet dus  zijn de tiende maand. Ja tiende maand 79 namen de Engelsen het tijdelijk over van de verdwenen NLers bij de NL service van Caroline. Was overigens prima, zolang ze maar Engels bleven praten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minutes ago, Vincent said:

 

Ik denk dat je je vergist. In oktober 79  namen de Engelse het over omdat Ad Roberts als laatste Nederlander van boord was gegaan. Daardoor werd Stephen Bishop waarschijnlijk de laatste DJ die vanaf de Mi Amigo 'Baken 16' presenteerde. 

 

Please login or register to see this link.

Beste Vincent,

Here is one for you to chew over.Please login or register to see this link.

Steven Bishop on Radio Mi Amigo.

Mvg,

John C

4 hours ago, Martin1968 said:

Dit is 2x dezelfde opname van bijna 48 minuten. In je archief heb je meerdere langere.

Dear Martin 1968,

You have quoted the times of the files I have instead of the ones posted by Vincent.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 4
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

 

Ik denk dat je je vergist. In oktober 79  namen de Engelse het over omdat Ad Roberts als laatste Nederlander van boord was gegaan. Daardoor werd Stephen Bishop waarschijnlijk de laatste DJ die vanaf de Mi Amigo 'Baken 16' presenteerde. 

 

Please login or register to see this link.

Zo zat het inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vincent:

 

Ik denk dat je je vergist. In oktober 79  namen de Engelse het over omdat Ad Roberts als laatste Nederlander van boord was gegaan. Daardoor werd Stephen Bishop waarschijnlijk de laatste DJ die vanaf de Mi Amigo 'Baken 16' presenteerde. 

 

Please login or register to see this link.

Op 15 16 17 en 18 oktober 79 presenteerde Stephen Bishop Baken 16- dan enkele dagen Country Time met Johan Visser en vanaf 23 oktober is Stephen Bischop te horen met de 19-tig show.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 3/25/2022 at 7:23 AM, Vincent said:

Please login or register to see this link.  - geen aanwijzing voor datering

Beste Vincent,

The only files I have of Ton van der Wal presenting Scheepsplat are 7th, 9th, 10th, 11th May 1979. The one that you posted doesn't seem to be any of them. Therefore I was wondering if yours could be 8th May 1979. Comments?

Mvg,

John C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

Caroline-19791200-0845-0900-JeroenWoelwater

Ik haal er geen aanwijzingen uit voor een exacte datum.

De opname lijkt me uit november, er zit een spot in voor het reuzenbal van Koentje op 1 december.

 

Warrenty – Fast food

Houtbouw Andre de Roo

LP Carlos Riveira

Katsman

Reuzenbal van Koentje (01 dec)

Dekaform

Restaurant Marcel

Computer supplies

Gimme gimme gimme – Abba (slaat over) (08:54)

Wonderboy – Babe

Outro

A red nosed reggae – Paul McCartney

3 uur geleden zei Vincent:

Caroline-19791200-StephenBishop-19tigShow-59min

1979.10.18  15:00-16:00  Radio Caroline  Steven Bishop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hans Hendriks:

*) uitwerking:

Caroline-19791125-Onbekend-48min

moet zijn

Caroline-19791125-2210-2258-StevieGordon-Nice&Easy

 

groet, Hans

Hans en Vincent,

Er zitten een of meerdere edits in deze opname.

Ik hoor 4 minuten voor het einde van deze opname Stevie zeggen, dat het 18 over 11 is. Beter is het om deze opname als volgt te duiden:

Caroline-1979-2210-2322 Stevie Gordon Nice & easy edits 48 min

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jan-Fre:

 

Caroline 19.11.1979 16:01-17:13  Gangboord - Ad Roberts 

Vincent & Jan-Fré,

 Betreft: opname 1979-11-00 Onbekend Gangboord

 

Jan-Fré, 

Het is niet alleen Ad Roberts met Gangboord dat je hier hoort.  Je hebt denk ik alleen het beginstukje beluisterd, want je hoort nog veel meer. De opname van 38 minuten bestaat uit 3 gedeeltes.

 

Je hoort achtereenvolgens:

19-11-1979 1600-1605 Ad Roberts Gangboord.

Op 4 min 40 sec:

20-11-1979 1358-1418 Peter de Groot 19-tig show

Op 24 min:

20-11-1979 1657-1710 Ad Roberts Gangboord

Tot einde tape

 

Gerard

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minutes ago, Vincent said:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Beste Vincent,

No.1 and no.4 are similar, as are No.2 and no.5. At the beginning of no.1 Jeroen says that it is Monday.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Vincent:

 

 

 

En de volgende uit het mapje:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Vincent,

 

Deze zijn allemaal van dezelfde dag. Wat John boven al opmerkte voor de eerste tape, dat het een maandag is, geldt dat ook voor de tweede tape. Verder is het inderdaad zo, dat hier 1 gelijk is aan 3 en 2 aan 4. De toevoeging 'donderdag' bij de laatste 2 opnamen is geheel onterecht.

Verder zei Jeroen in de eerste opname iets wat mij een stuk verder bracht. Hij draaide de plaat van Jacques van Eijck met Tonight, baby tonight met de toevoeging, dat het deze week de hittip is van Will Luikinga.

Door even de Radiopedia pagina te raadplegen met alle hittips van Will Luikinga kwam ik erachter, dat dit nummer de hittip was in de week van 18 tot 25 november 1979.

Concluderend; al  deze opnames zijn van maandag 19-11-1979.

 

Citaat Vincent:

Caroline-19791100-1200-1300-WillLuikinga-WillWilWel-1
Caroline-19791100-1200-1300-WillLuikinga-WillWilWel-2

 

Ik had al een vermoeden dat deze niet zijn te dateren. Bij de overige heb ik de juiste gegevens bijgezet. Dank hiervoor.

 

Ik kom nog even terug op deze 2 opnames, die je eerder postte, waarvan jij zei, dat zij moeilijk te dateren zijn.

In beide opnames draait Will de bewuste opname van Jacques van Eijk met de toevoeging, dat het deze week zijn hittip is.

Dan kunnen we in ieder geval vaststellen, dat het beiden opnames zijn uitgezonden in de week van 18 tot 25 november 1979.

Vraag aan jou:

Zijn er nog opnames uit die week van Will Luikinga uit die desbetreffende week met complete datumvermelding?

Zo te zien in mijn gegevens zou er nog een opname van 20-11-1979 zijn van Will Luikinga van 12 tot 13 uur. Ik heb deze niet meer paraat.

Zou je die willen plaatsen? Wellicht valt er een match te maken met één van bovengenoemde opnames.

Em misschien zijn er nog meer opnames uit die week. 

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

 

Dit is de enige uit die week: Please login or register to see this link.

 

 

Vincent,

 

Ik heb deze opname beluisterd. Helaas, de playlist hiervan is anders dan de 2 waarvan we de exacte datum niet weten en die je vorige week gedeeld hebt.

Wat ik wel kan bevestigen, dat ook bij deze opname Will aan het eind zijn hittip van Jacques van Eyk draaide.

Aanvullend kunnen we dan wel vaststellen, dat de 2 opnames van Will Luikinga uit de week van 18 tot en met 25 november 1979 komen. Hiermee zijn we dan iets verder gekomen. Maar de exacte datum weten we dan niet. Het is in ieder geval niet 22-11-1979.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vincent:

 

 

 

En nog een paar uit het mapje:

 

Please login or register to see this link.
 

 

Vincent,

 

Deze opname is van 16-03-1980. De lengte is 31 minuten.

Dat is vast te stellen aan de hand van de diverse drive-in spots en het nieuwsfeit, dat die dag in Borsele actievoerders de kerncentrale bezetten. Opvallend is hoe de nieuwslezer de plaats aanduidt. Hij legt de klemtoon verkeerd. Er zit één gap in. Dus:

Caroline 16-03-1980 1055-1140 Hugo de Groot Belgische Nationale Hitparade edit 31 min

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Vincent:

 


Please login or register to see this link.

 

dit is iets speciaals, Bob zat niet aan boord maar had een aantal uren opgenomen voor het geval ze personeel te kort hadden. In 1977 bv waren er soms maar 2 dj's aan boord voor 24u. De jongens van Mi amigo sprongen soms ook in. Bob meldt diverse keren 319 en 962, dus is deze opname waarschijnlijk van tussen 5 juli 1977 en 20 oktober 1978 en kon dus op elk moment uitgezonden worden. Op het einde staat er nog 1 minuut met Herman de Graaf uit 1979, die waarschijnlijk het einde van de tape gebruikt heeft voor die opname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bert ree:

In 1977 bv waren er soms maar 2 dj's aan boord voor 24u.

 

Dat waren nog eens tijden, nadat Caroline dj Steve Kent 'ziek' van boord werd gehaald, moesten Stuart Russel en Roger Mathews weken lang samen Caroline (proberen) in de lucht (te) houden, dat ging ze redelijk goed af met ook hulp van de Mi Amigo dj's en tijdens de avond/nacht veel non stop muziek en ook soms oude programma tapes.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.