Spring naar bijdragen

AVRO Radio 2 - 2000 - Het Steenen Tijdperk


Vincent

Aanbevolen berichten

Die lijst is helemaal goed. 1967 is mijn favoriete popjaar.  Ik was trouw luisteraar van het Steenen Tijdperk en was van 2001 t/m 2016 producer van het Steenen Tijdperk/Tijdperk Schiffers.  Ik ben ook al een tijd aan het kijken wat ik allemaal aan MD's heb uit die tijd.   Ik heb ook diverse uitzendingen van Steenen TIjdperk 60's dat van oktober 2001 t/m september 2003 op Radio 1 tussen 6 en 7 's morgens werden uitgezonden (maar helaas heb ik ze niet allemaal compleet)

 

Groet,

 

Jac

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's leuk, Jac. Ja, ik ken je naam nog uit de tijd dat ik (ook) lid was van het Steenen Forum. Ik zie dat ik uit 2000 46 files heb staan (1 file is een complete of gedeeltelijke uitzending van 2 uur). Uit 2001 zijn dat er 19 en 2002 13. Ook ik was een liefhebber van het Steenen Tijdperk, al in de tijd dat Jan Steeman het presenteerde (jaren '70). Verder ben ik erg gek op Amerikaanse radio en zo'n Billboard vind ik ook prachtig. Omdat ik een tijdje in de buurt van Chicago (😉) heb gewoond is mijn liefde voor wat in Amerika populair was in de 60's en 70's  ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt niet helemaal dat verhaal over de Beatles, ben begonnen ( en nu ongeveer halverwege) met de bijna 8 uur durende miniserie "The Beatles: Get Back"

 

Een echte aanrader voor (Beatles) muziekliefhebbers, een mooie documentaire met prachtige beelden!

 

"Documentary about the music group The Beatles featuring in-studio footage that was shot in early 1969 for the 1970 feature film 'Let It Be.' "

 

"There's a reason for an 8-hour documentary about the recording of The Beatles final release. Back when, there was such a ruckus and hurled allegations from all quarters: the band members, the critics, the (mostly) stoned fans and interested parties.

 

Today, all of that seems like manufactured craziness, but Peter Jackson recreated what may have happened, offering a correction of what people erroneously believed as a clash of inflating egos and tantrums caused by (1) Yoko Ono's presence and (2) the pulling apart of the group by domesticity. In fact, Jackson lets us witness the growth of 4 talented people ready to move on with their drive towards solo careers.

 

The group was just too confining, the mind-meld between McCartney and Lennon too dominant for Harrison and Starkey. Seeing McCartney and Lennon create--almost wordlessly--is riveting, and watching Harrison's resentment over being ignored or dismissed, painful.

 

But there's a tight deadline for the project. Starkey is under contract to begin a movie at month's end, and the planned project includes an album, a TV special, a film plus a live performance in just 3 weeks. So time puts enormous pressure on getting the work done."

 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.