Spring naar bijdragen

X-tra FM Heers - 1991 - Rudi van Vlaanderen


martinja

Aanbevolen berichten

X-tra FM - 1989-1990 - Demo Over Diverse DJs

Please login or register to see this link.

 

-------------

 

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein

 

X-tra FM Heers - 19910000 - 1400-1500 - Rudi Van Vlaanderen

Please login or register to see this link.

Extra Gold Koksijde 31122007 - Rudi van Vlaanderen live '' Hot 69 '.JPG

bewerkt door martinja
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei martinja:

X-tra FM - 1989-1990 - Demo Over Diverse DJs

Please login or register to see this link.

 

-------------

 

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein

 

X-tra FM Heers - 19910000 - 1400-1500 - Rudi Van Vlaanderen

Please login or register to see this link.

Extra Gold Koksijde 31122007 - Rudi van Vlaanderen live '' Hot 69 '.JPG

ter info: 2x dezelfde link

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein

 

X-tra FM Heers - 19910106 - 0700-0800 - Rudi Van Dam Of Peter Vincent [Studio-19901230]

Please login or register to see this link.

 

X-tra FM Heers - 19910106 - 0800-0900 - Rudi Van Dam Of Peter Vincent [Studio-19901230]

Please login or register to see this link.

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei martinja:

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein

 

X-tra FM Heers - 19910106 - 0700-0800 - Rudi Van Dam Of Peter Vincent [Studio-19901230]

Please login or register to see this link.

 

X-tra FM Heers - 19910106 - 0800-0900 - Rudi Van Dam Of Peter Vincent [Studio-19901230]

Please login or register to see this link.

 

 

X-TRA FM had prima playlists en de beste praatvaders van vlaanderen maakten er programma's.

Het terug horen van de jingles alleen al is nostalgie voor mij.

Hoeveel lokale radio's zouden zich bij X-TRA hebben aangesloten?

Begin 1991 was het voorbij en werd Nostalgie erg populair.

Had Rudi Van Vlaanderen niets te maken met Radio Annick dat in de zomer 1991 in stereo vanuit Lier uitzond?

 

Dank voor het plaatsen Martin. 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Bart Van Peer:

X-TRA FM had prima playlists en de beste praatvaders van vlaanderen maakten er programma's.

Het terug horen van de jingles alleen al is nostalgie voor mij.

Hoeveel lokale radio's zouden zich bij X-TRA hebben aangesloten?

Begin 1991 was het voorbij en werd Nostalgie erg populair.

Had Rudi Van Vlaanderen niets te maken met Radio Annick dat in de zomer 1991 in stereo vanuit Lier uitzond?

 

Dank voor het plaatsen Martin. 

 

De programma's moeten van eind 1990 zijn. Peter Vincent of Rudi Van Dam (daar ben ik zelf ook nog niet uit) praat over de naderende oudejaarsavond en dat het de dag erna zo ver is. 30 december lijkt me een goede optie. 

De uren staan in de omgekeerde volgorde.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-3-2022 om 11:23 zei martinja:

Dank je wel - ik heb het nu verbeterd met de juiste link

Ik heb het programma met Rudi Van Vlaanderen beluisterd en volgens mij is woensdag 13 maart 1991 de juiste datum. 

Rudi zegt dat het woensdagmiddag is en draait platen uit de X-TRA Parade van week 9.

Die X-TRA Parada, zoals deze lijst door de presentatoren werd genoemd was telkens op zaterdagmiddag tussen 11:00 en 14:00 te beluisteren.

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bart Van Peer:

X-TRA FM had prima playlists en de beste praatvaders van vlaanderen maakten er programma's.

Het terug horen van de jingles alleen al is nostalgie voor mij.

Hoeveel lokale radio's zouden zich bij X-TRA hebben aangesloten?

Begin 1991 was het voorbij en werd Nostalgie erg populair.

Had Rudi Van Vlaanderen niets te maken met Radio Annick dat in de zomer 1991 in stereo vanuit Lier uitzond?

 

Dank voor het plaatsen Martin. 

 

Graag gedaan Bart.

Mijn voorkeur ging aan het begin van Golden Radio NL in 2003 meteen uit naar dit soort radio's en programma's uit Belgie, omdat ik daar vaak in het verleden ben geweest en ook vaak te horen was, maar daar is maar weinig van overgebleven door de loop der tijd, want de cassettes werden vaker opnieuw opgenomen. De uitwisseling met Jean-Pierre was al geweldig vanaf augustus 1980. Die was bijzonder creatief en schreef zijn brieven op het blauwe briefpapier van Radio Caroline, dus die sloeg gelijk bij me in. Die eerste brief heb ik nog ergens ingescand staan en dat vind ik een pronkstuk :D

 

Ja dat weet ik eigenlijk niet voor wat Rudi en Radio Annick betreft, misschien dat Jean-Pierre dat weet, maar ik weet niet of ie hier nog meeleest. Die moet z'n tijd net als ik verdelen tussen zichzelf en de hobby.  Rudi is wel door de loop der jaren overal te beluisteren geweest en ik vind 'm door de loop der tijd wel veel beter geworden. Laatste jaren hoorde ik 'm van Golden Radio NL op Radio Demerstad en Zoe FM. Bij die laatste klonk het lekkerder, bij de eerste weer leuker en die doet hij ook liever. Verder lees ik 'm een enkele keer wel es privé op fb en zit ie ook op mijn fb en het is vaak lachen met 'm. We zijn ook even oud. Ik vind het een hele goed dj.

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Oei, deze heb ik jammer genoeg gemist. Kan iemand één of meerdere programma's van Rudi nog eens herposten aub? Dat zou enorm fijn zijn! Was zelf ook altijd al sinds de jaren '80 grote fan van Rudi. Hij had het wel, ja.

 

Op het hoogtepunt waren er zo'n kleine 30 lokale zenders aangesloten bij de X-tra FM keten. Programma's stonden op cassettes en digitaal(!) via zogenaamde PCM (pulse code modulation) op videobanden en werden zo naar de aangesloten stations verdeeld. Programma's werden opgenomen in Denderleeuw en Zoersel. In Kassel, net over de grens met Frankrijk, was X-tra FM (met de antenne gericht op Vlaanderen) ook een tijdlang te beluisteren via 97.2 / 97.25 en in stereo waar de Vlaamse lokale zenders enkel in mono mochten uitzenden. Maar dat avontuur was al eerder afgelopen dan het gehele X-tra FM avontuur vanwege een gewijzigde wetgeving in Frankrijk waarbij de zenders aldaar nog enkel in het Frans mochten uitzenden.

 

Bij mijn weten had Radio Annick Lier verder niets te maken met X-tra FM, buiten het feit dat het wel uit dezelfde studio van de lokale zender in Lier kwam. Radio Annick Lier werd gemaakt door lokale DJ's in Lier zelf en heeft ook niet lang bestaan. In de zomer van 1991 waren een heleboel lokale radio's plots veel verder te ontvangen en in stereo vanwege een hiaat die ontstaan was in de wetgeving waarbij er tijdelijk geen technische controle op de lokale zenders mogelijk was. Die situatie heeft toen niet zo heel lang geduurd want ergens eind augustus of begin september was het allemaal alweer afgelopen. Het was ook de tijd dat de Belgische RTT veranderde in Belgacom (nu bij het grote publiek bekend als Proximus), de instantie die toen de lokale zenders controleerde op zendvermogen en dergelijke.

 

Luisterde zelf vaak naar X-tra FM in 1989, 1990 en tot het einde in 1991. Ik woonde toen tussen twee gemeenten die élk hun eigen X-tra FM hadden. De ene X-tra FM liep altijd wel één of meerdere minuten voor op de andere X-tra FM vanwege een langer reclameblok aan het begin van het uur waardoor het programma zelf dan ook later werd gestart vanaf cassette/videoband. Dan kon je op de ene al vaak horen wat enkele minuten later op de andere zou komen. Man, man, man. Wat een tijd! Dat komt nooit meer terug.

bewerkt door johnvd727
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.