Spring naar bijdragen

Weet iemand wanneer dit is uitgezonden en wat het is?


Eric

Aanbevolen berichten

Hans, Jan, dank voor de info. Was mij niet bekend. Interessant want het is prima als achtergrondmuziek te gebruiken. 

@Jan: zijn deze files nog een keer via bv wetransfer te bekomen? Kan ik deze verzameling compleet maken  

Grts Eric

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hans Hendriks:

Graag!

 

Vrijwel zeker is dit een opname van de stream die Herman uit Gent (België) had opgezet. Op 27 juli 2009 schreef hij het volgende er over.

 

De maand augustus is traditioneel aan de zeezenders ze werden namelijk letterlijk en figuurlijk tot zinken gebracht en daar was iedereen rouwig om en vooral kwaad. Want wat was namelijk hun misdaad?

 

Ze brachten ons muziek en reklames en brachten ons een vorm van radio maken die nauwelijks ergens anders te horen was. Ze hadden ook een zekere vrijheid omdat ze op een schip zaten in het midden in de Noordzee, en de microfoon was dat wapen van die vrijheid of dat nu live was of via bandopnames.

 

Om dit te herdenken heb ik een stream opgezet via een extra computer met oude opnames van de zeezenders tussen 1958 en 1990. Die zal op 1 aug. a.s. starten vanaf  00:00 uur en 24 uur per dag draaien tot en met 31 aug. om 00:00 uur en dan is het wel afgelopen.

 

De opnames zullen in willekeurige volgorde worden afgespeeld door de playlist, het zijn zo ontelbaar vele uren aan opnames dat ik er de tel ben bij kwijtgeraakt. De kwaliteit varieert van slecht met veel ruis tot matig en uitstekend dat zijn dan studiomaster copies. En dat wil ik allemaal delen met jullie omdat ik zelf een zeezenderfanaat ben.

 

Nu kan je Non Stop Muziek horen in de Jukebox vorm van 1958 tot en met 1990 en dat loopt 24 uur per dag tot 31 juli om 00:00 uur a.s.

 

Veel plezier gewenst zonder enige verplichting? Herman

dit is inderdaad de stream van Herman Content die in augustus 2009 werd uitgezonden die ik opnam. Deze uitzendingen werden verzorgd door een oudere computor. En als er te veel luisteraars waren kon de zaak uitvallen. Ik heb toen geprobeerd alles op te nemen maar zoals gezegd zijn er enkele onderbrekingen geweest. Het werd toen door mij opgenomen met XstreamRadio in blokjes van 2 of 3 uur. Als er kortere stukken tussenzaten was dit omdat de uitzending was uitgevallen en ik soms mijn computor opnieuw moest opstarten.

Een aantal mensen hebben toen geholpen om een deel van de opnames te benoemen. We zijn hier 10 maand bezig geweest om al die opnames hier te plaatsen.

Het was een drukke maand want ook Veronica 192 zond die maand oude programma's uit. 090826 is bv de datum en 1303-1603 het tijdstip van uitzenden. Hut heb ik gebruikt als afkorting van Herman Uitzendingen, in dezelfde periode had ik dus bv ook nog 090804Ver2101-2359 en was dit de afkorting voor die programma's van Veronica 192. Ik weet niet of die uitzendingen van 2009 hier al voorbij zijn gekomen.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bert, Leuk dat je dit allemaal hebt gedaan. Dankzij voorgaande reactie heb ik het oude draadje ook doorgenomen. Helaas was ik toen niet regelmatig actief op het forum waardoor ik dus veel heb gemist. Waarschijnlijk komen de opnamen die ik hier heb daar ook vandaan (weet haast wel zeker 😉) Dank daarvoor. 

 

Hallo Jan, ik ga het bekijken welke ik al heb. Mooi dat je moeite wil doen. Je hoort van mij. Alvast grote dank

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
1 uur geleden zei Eric:

Hallo Bert, het is nog niet helemaal af, maar ik ben begonnen met het maken van een overzicht uit de informatie van het forum. Tjonge, naast het feit dat Bert heel veel werk aan het posten had, heeft Danny van Vlaanderen heel veel uitgezocht. Grote waardering voor het werk.

 

Bijgevoegd een excel:

Please login or register to see this link. files.xlsx

 

De Excel is nog niet helemaal af, maar de 3e kolom geeft aan wat ik al heb (aanwezig). Zopu mooi zijn als je de ontbrekende nog eens kan posten. Alvast dank !!

prachtig werk dat je al die opnames die ik geplaatst heb, hebt uitgeschreven. Als ik het goed begrepen heb, ontbreken bij Eric de opnames in het vak waar "aanwezig" leeg is.

Zijn er nog liefhebbers die kunnen aanvullen?

Ik zal die opnames eens gaan opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Bert. Het uitschrijven is nog niet compleet. Ga het uiteraard nog wel afmaken. 

 

Volgende klus wordt het knippen. Daar is in het oorspronkelijke draadje ook al eens over gesproken, maar tot nog toe lijkt het dat dit nog niet echt is gelukt.

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de hand van het Excel overzicht heb ik de volledigheid van mijn files kunnen controleren.

Files die ik mis:

090816hut1800-2100.mp3

090820hut1225-1525.mp3

090820hut1526-1826.mp3

090820hut1827-2127.mp3

090821hut2250-238.mp3

090826hut226_354.mp3

 

De rest kan ik hier de komende tijd plaatsen.

Als iemand anders de bovenstaande files heeft, en deze kan plaatsen, hebben we de zaak compleet.

Ik lees het wel.

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, naast het feit dat Bert heel veel werk aan het posten had (en nu Jan227), heeft o.a Danny van Vlaanderen heel veel uitgezocht. Grote waardering voor het werk.

 

Bijgevoegd een excel:

Please login or register to see this link. files.xlsx

 

Deze Excel is nu voor zover mogelijk compleet. 

Kolom A is de datum,

Kolom B is de filenaam,

Kolom C geeft de status : --   Aanwezig betekent dat ik de file heb, Niet aanwezig dat ik m niet heb en Break betekent dat in alle geposte files hier een 'gap' zit in de tijd.

 

De overige kolommen bevatten de info vanuit het forum geplukt, zoals al hierboven aangegeven. 

 

Zou mooi zijn als je de ontbrekende nog eens kan posten. Alvast dank !!

 

Alle aanvullingen zijn welkom.

 

Hamvraag: wat is een handig knipprogramma zonder toeters en bellen

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Eric:

1. Zou mooi zijn als je de ontbrekende nog eens kan posten. Alvast dank !!

 

2. Alle aanvullingen zijn welkom.

 

3. Hamvraag: wat is een handig knipprogramma zonder toeters en bellen

1. Ja, Graag. Misschien kan Bert ze uitgraven en hier nog een keer aanbieden?

2. Mee eens.

3. Ik gebruik Audacity in W11,  en dat is redelijk snel onder de knie te krijgen.

 

Groet, Jan

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei jan227:

1. Ja, Graag. Misschien kan Bert ze uitgraven en hier nog een keer aanbieden?

2. Mee eens.

3. Ik gebruik Audacity in W11,  en dat is redelijk snel onder de knie te krijgen.

 

Groet, Jan

 

 

 

tegen volgende week hoop ik die 6 files die Jan mist uit te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.