Spring naar bijdragen

Laser 558 Masters


Ben

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Ben said:

Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Wie deze cassette heeft opgenomen weet ik niet, wie herkent deze cassette?

 

Please login or register to see this link.

 

Laser 558 Masters 001.jpg

EAP

This 60 minutes cassette contains over 160 LASER 558 Jingles, Commercials and Promos.

Recorder directly from the master tapes and cartridges on board the ship.

Top quality guaranteed

Gr

Eric C.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei erco59:

EAP

This 60 minutes cassette contains over 160 LASER 558 Jingles, Commercials and Promos.

Recorder directly from the master tapes and cartridges on board the ship.

Top quality guaranteed

Gr

Eric C.

 

Thanks Eric. It's not for sale anymore I see, so should be OK then.

 

43 minuten geleden zei Juul:

Ik heb even een stukje beluisterd. Ik wist niet dat ze ook In het Nederlands uitzonden ? Want ik hoor Nederlandse jingles.

 

Juul, ik heb eigenlijk nooit naar Laser geluisterd. Mogelijk weet iemand anders het antwoord op je vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Ik heb even een stukje beluisterd. Ik wist niet dat ze ook In het Nederlands uitzonden ? Want ik hoor Nederlandse jingles.

All Europe Radio Laser 558: ze gaven ook steeds de tijd aan in de UK en op het continent. Af en toe waren er ook jingles in het Nederlands. Eric Hofman was in onderhandeling met de Amerikanen om de tweede zender aan boord van de Communicator te gebruiken voor Nederlandstalige uitzendingen, maar de Amerikanen wouden hun reservezender niet verhuren. Eric Hofman is ook bekend van o.a. radio Contact, Maeva, VTM, Maeva via radio7, MaevaFM, Maeva DRM, Maeva revival op het internet, Mi Amigo45, Mi Amigo International en MiAmigoradio.es

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Laser 558 acapella's zijn door JAM in Dallas gemaakt.

Vanaf 1976 t/m 1994 maakte JAM de jingles voor BBC Radio One.

Om de relatie met de BBC niet te verstoren wilde JAM geen complete jinglepakketten aan Laser leveren. Sterker nog, het moest geheim blijven dat JAM deze jingles gemaakt had.

 

Vandaar dat alleen een paar acapella's door JAM werden geleverd die met verschillende effecten gebruikt werden. Op de cover van het doosje van de cassette zie je wat knip en plakwerk van de originele JAM Master Tape Log. Hieronder een header van een Master Tape Log van een BBC Radio One jinglepakket..

 

 

 

afbeelding.png.93b4f5bf42e9f4e1cff6d0cc9bb4de22.png

bewerkt door pvanklei
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2022 om 15:50 zei bert ree:

All Europe Radio Laser 558: ze gaven ook steeds de tijd aan in de UK en op het continent. Af en toe waren er ook jingles in het Nederlands. Eric Hofman was in onderhandeling met de Amerikanen om de tweede zender aan boord van de Communicator te gebruiken voor Nederlandstalige uitzendingen, maar de Amerikanen wouden hun reservezender niet verhuren. Eric Hofman is ook bekend van o.a. radio Contact, Maeva, VTM, Maeva via radio7, MaevaFM, Maeva DRM, Maeva revival op het internet, Mi Amigo45, Mi Amigo International en MiAmigoradio.es

 

 

En wie was-is Eric Hofman ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Eric Hofman is bekend van o.a. radio Contact, Maeva, VTM, Maeva via radio7, MaevaFM, Maeva DRM, Maeva revival op het internet, Mi Amigo45, Mi Amigo International en MiAmigoradio.es

 

 

Dank Douwe,................."nooit van gehoord".

Vaak denkt men dat je alles maar weet.........................ik dus niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Excuses, komt van East Anglian Productions (EAP).

 

Hier zijn er nog een paar van EAP van Laser Hot Hits.

 

Please login or register to see this link.

EAP was van Ray Anderson die ook te maken had met Laser Hot Hits, hij had het schip weer naar zee gebracht onder het mom van museum. Wat verder zijn rol was weet ik niet, vergeten te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ruudam:

EAP was van Ray Anderson die ook te maken had met Laser Hot Hits, hij had het schip weer naar zee gebracht onder het mom van museum. Wat verder zijn rol was weet ik niet, vergeten te vragen.

Ray Warner (Anderson) zei op een Radioday dat bij iedereen die een contract kreeg om de Communicator te kopen er een formule bijstond dat het schip niet mocht gebruikt worden voor uitzendingen op de Noordzee. Hijzelf had echter een contract met een versie waarbij dit er niet in stond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.