Spring naar bijdragen

Caroline en Laser opnamen


Ben

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Albatrosstudio:

Deze vandaag even in de auto gedraaid. Mooie opnames.

 

Los van het feit dat het 19840127 en 06:00 tot 10:13 moet zijn is de eerste drie uur in handen van Andy Archer maar 9:00 tot 10:13 presenteert Carl Kingston.

Je bent me juist voor, ik kwam tot 0900-1014 voor Carl Kingston met nieuws met (wijlen)Jay Jackson

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wereld gaat voor me open,spijtig genoeg heb ikzelf geen opnames.Ik vraag me af of ik deze opnames mag gebruiken(fragmenten) voor mijn programma op zondagavond bij www.radiomonique.am .Vanaf 19u doe ik daar sinds 2 en 1/2 maand programma ism de facebookpagina Zeezendersvanvroeger.Nu zondag bijv. blik ik terug op wat maandag 18 april in 1973 stond te gebeuren voor Radio Veronica.We zijn met z'n 3 die met jingles en fragmenten proberen te werken en zo de nostalgie weer laten openbloeien.Ik weet niet of u op de hoogte bent maar Radio Monique zendt ook uit op 918khz voor een groot deel van Nederland.Ik hoop dat ik deze vraag hier mocht stellen en misschien ooit is met 1 van u een interview kan aangaan ivm jullie belevingen met de zeezenders.Ik wilde echt niet gaan spammen maar even kort uitleggen wie ik ben en wat ik doe.Tot slotte zou'k zeggen luister effe zondagavond om 19u en oordeel. 

Please login or register to see this link.  

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Marinebroadcasters:

 

"een wereld gaat open"schreef Eric. Prachtig om anno nu te lezen hoe die radiowereld van the mid 80s voor je opengaat. Het was de laatste periode vd West Europese zeezenderij. Voor mij ging die wereld open in juni 64 toen ik bij toeval op Caroline stuitte en tussen 64 en 68 alle UK zeezenders beluisterde. Zeezenders zou ik blijven beluisteren to nov 1990 toen het doek voor altijd viel over dit unieke fenomeen. Nog meer wereld ontdekte ik in 1968 toen ik van mijn opa een buizenradio kreeg met uitgebreide kortegolf, niks digitaal afstemmen, nee draaien tot je iets vond in de tropenband of 16 meter band. Altijd op zoek naar Engelstalige uitzendingen van oa  HCJB Equador...WNYW New York....Voice of America....Radio Moskou...Radio Australia...Radio New Zealand....Radio South Africa ....Radio Havana Cuba....Radio Switzerland....Radio Sweden....Radio Canada......etc etc. Een lang stuk koperdraad het slaapkamerraam op drie hoog uit en de ontvangst knapte  er van op. Het legde ook het fundament bij mij om het nieuws te volgen< alhoewel dat al werd aangewakkerd in 1962 met de Cuba crisis tussen USSR en USA , het was onderwerp van bezorgde zachte gesprekken tussen mijn ouders, we gingen door het oog vd naald toen in 62>. Nationaal  maar bovenal internationaal nieuws volgde ik toen op jonge leeftijd. Zeezender opnames krijgen bij mij een hoge waardering als er een complete nieuwsuitzending in te beluisteren valt. Kortegolf luister ik nog steeds, veelal via de radio maar ook wel via KIWI SDR. 

Er kan nog steeds een wereld opengaan Eric.

je zou het niet geloven maar vanaf mijn 3de levensjaar gefacineerd door het medium.Luisterde via een transistorradio van mijn moeder naar Veronica(mijn ouders zijn vanuit Belgïe naar Nederland nog gegaan om een steunkaart aan te kopen voor het behoud ervan) en later Mi-Amigo.Het was op Mi-Amigo dat ik hoorde dat "The King" Elvis overleden was.Op mijn 15 zelf radio beginnen te maken tot op de dag van vandaag(37j aan 1 stuk).Op bezoek geweest op m'n 30ste verjaardag bij een vriend in de studio die toen op radio Veronica draaide.Later is die overgegaan naar 100%NL.

Radio is een rode draad doorheen m'n leven.Het nr "Music" van John Miles is echt op mijn lijf geschreven.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.