Spring naar bijdragen

BigL 1395 21-10-2005 22:21-23:00 Ray Anderson


Ben

Aanbevolen berichten

Ik kan het me niet herinneren. Mogelijk weet Leo 't nog?

 

Ik herinner me nog wel dat David Hamilton en Adrian John te horen waren. David luisterde ik vaak naar in de jaren '70 op de BBC. Op 1395 vond ik z'n stem nogal "nasal" klinken en dan zette ik hem snel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben,

Helaas ik weet zijn naam niet meer....

Wél zegt mijn geheugen dat hij door de week in de na-middag te horen was op Big L 1395 khz en in het weekend 's morgens.

Ik mailde hem soms (heb de mails niet meer) en ik vroeg dan regelmatig een 'kantje' aan. Hij liet hij ze wel horen (o.a.: The Trashmen - Surfin'Bird, Isaac Hayes - Shaft of Heart - Barracuda).

Maar hij was ineens niet meer te horen bij Big L 1395 khz?

 

Groet,

 

HA

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ruudam:

Ray is  inderdaad een hele goede dj

 

Een van de vele goede dj's die bij het radiostation werkzaam zijn geweest.

 

1 uur geleden zei ruudam:

Helaas lukte het niet deze te verplaatsen naar Zeeuws Vlaanderen zodat de ontvangst in SE UK veel beter zou zijn geweest.

 

En dan was de kans op succes een stuk groter geweest, nog mooier zou natuurlijk de 675 kHz geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin deze eeuw een speciale periode waarbij zenders in de UK de Benelux proberen te bereiken en zenders in NL de UK proberen te bereiken. Radio Nationaal met uitzendingen "van over de Noordzee" op 1296 haalde goede luistercijfers heb ik begrepen. Daarvoor had SBS Vlaanderen ook al getest op 1296 met o.a. Ton Schipper maar het bleef bij enkele testuitzendingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Robin Westhof:

 

En dan was de kans op succes een stuk groter geweest, nog mooier zou natuurlijk de 675 kHz geweest zijn.

De 675 is in 2003 door Radlon aangevraagd, maar het bod was lager dan Arrow (Officieel Country Music van Ruud Kegel)

Er is nog geprobeerd de 828 (van mij)  te ruilen tegen 675 van Ad Ossendrijver, maar dat is niet gelukt, ik denk omdat er te veel bijgelegd moest worden.

9 uur geleden zei bert ree:

Begin deze eeuw een speciale periode waarbij zenders in de UK de Benelux proberen te bereiken en zenders in NL de UK proberen te bereiken. Radio Nationaal met uitzendingen "van over de Noordzee" op 1296 haalde goede luistercijfers heb ik begrepen. Daarvoor had SBS Vlaanderen ook al getest op 1296 met o.a. Ton Schipper maar het bleef bij enkele testuitzendingen.

Die 1296 hebben wij, Bob Noakes en ik, bruikbaar gekregen bij de eigenaar in London. Daarvoor moest de BBC de uitzending verschuiven naar de avond, als 1 blok waardoor de dagzendtijd vrijkwam. Tevens werd de prijs aangepast aan Nederlandse marktconforme bedragen.

Helaas kregen we de financiering niet rond, ook is nog geprobeerd er een nieuwszender van te maken waarvoor we nog bij Lex harding zijn geweest.

Ruud Hendriks ging er met zn Nationaal mee vandoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei ruudam:

De 675 is in 2003 door Radlon aangevraagd, maar het bod was lager dan Arrow (Officieel Country Music van Ruud Kegel)

Er is nog geprobeerd de 828 (van mij)  te ruilen tegen 675 van Ad Ossendrijver, maar dat is niet gelukt, ik denk omdat er te veel bijgelegd moest worden.

Die 1296 hebben wij, Bob Noakes en ik, bruikbaar gekregen bij de eigenaar in London. Daarvoor moest de BBC de uitzending verschuiven naar de avond, als 1 blok waardoor de dagzendtijd vrijkwam. Tevens werd de prijs aangepast aan Nederlandse marktconforme bedragen.

Helaas kregen we de financiering niet rond, ook is nog geprobeerd er een nieuwszender van te maken waarvoor we nog bij Lex harding zijn geweest.

Ruud Hendriks ging er met zn Nationaal mee vandoor.

 

Het is bijzonder triest (maar dat is persoonlijk) dat de middengolf zo als een nachtkaars is uitgegaan, Ruud. Oké, de toekomst houdt je niet tegen, maar ik mis de hoogvermogen zenders op de middengolf. Hoe gaaf was het dat ik in de periode 2004 - 2007 Radio 10 Gold ('s avonds) gewoon op Gran Canaria, Barcelona of Milaan kon ontvangen op vakantie bijvoorbeeld. Het middengolf tijdperk is wat mij betreft wel erg abrupt geëindigd. De uitzendlocaties direct ontmanteld.

 

Das war einmal zegt men dan.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lumpie:

 

Het is bijzonder triest (maar dat is persoonlijk) dat de middengolf zo als een nachtkaars is uitgegaan, Ruud. Oké, de toekomst houdt je niet tegen, maar ik mis de hoogvermogen zenders op de middengolf. Hoe gaaf was het dat ik in de periode 2004 - 2007 Radio 10 Gold ('s avonds) gewoon op Gran Canaria, Barcelona of Milaan kon ontvangen op vakantie bijvoorbeeld. Het middengolf tijdperk is wat mij betreft wel erg abrupt geëindigd. De uitzendlocaties direct ontmanteld.

 

Das war einmal zegt men dan.... 

Hoogvermogen mag niet meer, dus klagen bij Agentschap Telecom Min EZ en K.

De Tweede kamer kon het niet tegenhouden ondanks toezegging Minister Kamp die zich door AT heeft laten wegzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lumpie:

maar ik mis de hoogvermogen zenders op de middengolf. Hoe gaaf was het dat ik in de periode 2004 - 2007 Radio 10 Gold ('s avonds) gewoon op Gran Canaria, Barcelona of Milaan kon ontvangen op vakantie bijvoorbeeld.

 

Of nog wat langer geleden, Luxemburg 208 al begin van de avond en nog wat later qua tijd in de avond ook RNI en Caroline op grote afstand te horen, mooie tijden. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.