Spring naar bijdragen

Wie is dit?


andre ph5c

Aanbevolen berichten

Ben even research aan het plegen naar de oorsprong van de hitje van dit moment van Kungs clap your hands.

Gaat terug naar 1983 toen had Baby's gang er een hitje mee met een andere titel happy song.

Een jaar later had Bony-M er een hit mee te pakken, maar ik zag in de clip een solo zitten van een meisje waar van ik denk dat die ook een paar hits op haar naam heeft staan ( volgens mijn geheugen ) maar kan haar naam niet herrineren wie weet meer?

Hier de video clip, het gaat om het meisje in het gele jurkje,

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Volgens een opmerking onder de video op YouTube ging het om kinderen van Amerikanen die in West-Duitsland voor het Amerikaanse leger werkten:

 

1780101814_happysong.png.dad589a0f9c133f57d3ac55d751dd7d5.png

 

(In bovenstaande comments noemt iemand de naam 'Heidi Sandlin'. Dat zou de naam van het meisje kunnen zijn... maar ook de naam van iemand anders in deze discussie, die haar commentaar inmiddels verwijderd heeft.)

 

Frank Farian, de producer van Boney M (en Milli Vanilli), vond het geen probleem om zelf in de studio de mannelijke vocalen te doen en iemand anders (Bobby Farrell) op het podium te laten playbacken. Het hoeft dan ook helemaal niet zo te zijn dat het meisje in het geel haar tekst ingezongen heeft. Of überhaupt zangeres was.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-5-2022 om 22:29 zei Omnivoor:

Ik wil me niet als anthropoloog naar voren drukken, maar die twee lijken helemaal niet op elkaar.

Let oa op oren en neus. Bovendien is het meisje van de RSC gefilmd in 1983 en die van BM in 1984 en die van BM ziet er jonger uit!!

 

 

image_2022-05-03_232955220.png

Klopt precies, die is het niet ! ben al een beetje verder gekomen moet het zoeken in de muziekgerne italo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitvoering van het nummer was eigenlijk van Boney M & The School Rebels. De vraag is dan wie er in die School-Rebels zaten ..........

Tot nog toe bedroevend weinig erover gevonden.

 

Destijds waren "the School-Rebels ook onderdeel van de Frank Farion Corporation met het nummer "Mother and child reunion"

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Leuk lijntje, helemaal in mijn straatje dat Italo Disco en het album Challenger van Baby's Gang hier keurig in de collectie vinyl. Favoriet nog altijd Jamin', wat enkel op album en dus nooit op 12 inch is verschenen. De kids in de clip van de Boney M versie van Happy Song zijn overigens niet dezelfde als het origineel. Ik noem ze nog even; Caterina Carbone, Cristina Chiari, Debora Bonfanti, Denise Bonfanti, Federica Bonfanti, Ilaria Ughi, Laura Baga, Lisa Ferraresi, Maria Arbelti, Maria Grassi, Patrizia Greco, Sara Scivoli en Vittoriana Passani. Enkele van deze kids zijn later nog iets gaan doen in de Italiaanse muziekindustrie. Ook Ivana Spagna heeft iets van doen met de Baby's Gang (schreef o.a. dit nummer) maakte deel uit van Fun Fun (hitje met Happy Station) en solo onder de naam Spagna (Easy Lady, Call me). Deze dame treed nog altijd op al is het de laatste jaren Italiaanstalig. Overigens leuk hitje van Kungs, komt regelmatig voorbij op One World Radio.  

bewerkt door Richard079
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.