Spring naar bijdragen

caroline gestoord op 558


hans knot

Aanbevolen berichten

BBG – Snappiness BBG staat voor Bob Boss Groove en de compositie van deze dancetrack uit 1990 was in handen van het kwartet Angwin, Hope, Newland en Taylor. De plaat was al vroegtijdig aan boord van de Ross Revenge want in de maand mei 1990 werd het gebruikt om de luisteraars erop te wijzen dat de door Caroline al vijf jaar in gebruik zijnde frequentie van 558kHz interferentie had van een nieuw station in London, dat door de autoriteiten gedwongen was de 558 kHz ook te gebruiken. Bij Caroline riep men de luisteraars op te protesteren en of de IBA of de DTI te bellen, waarbij de telefoonnummers werden verstrekt.

 

BBG - Snappiness BBG stands for Bob Boss Groove and the composition of this 1990 dance track was by the quartet of Angwin, Hope, Newland and Taylor. The record was early on board the Ross Revenge because in May 1990 it was used to alert listeners that the 558kHz frequency Caroline had been using for five years was being interfered with by a new station in London, which had been forced by the authorities to use the 558 kHz as well. At Caroline, listeners were urged to protest and call either the IBA or the DTI, with telephone numbers provided.

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Juul:

Martin,

ik bedoel dat het geen nieuw station is-was. De freq. was gewoon toegekend aan Capital. Wij, leenden ook deze freq.

Capital Radio London verhuisde reeds in 1975 van 557 naar 1548 kHz AM (539 naar 194 meter). Vanaf 1984 maakten eerst Laser558 en daarna Caroline gebruik van de frequentie. En in 1990 dus Spectrum. Dank Thijs, ik kon er ook niet opkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat neemt niet weg dat 558 steeds in gebruik geest door de UK. Alleen maar om de freq. te "bezetten".

 

Ik was in 1977  in Londen met Tom Mulder en we hoorden het wel degelijk. Nu rijst natuurlijk de vraag wat hoorde je  dan?

Gewoon "popmuziek" non stop.  En een id.

 

Maar nog even terugkomend op de eerste post van Hans waarin hij schreef:

 

"dat door de autoriteiten gedwongen was de 558 kHz ook te gebruiken'

 

Daar reageerde ik eigenlijk op. Beetje rare zin. Je vraagt een freq. en dan krijg je die. Maar hoe zo gedwongen?....................

Ik mis de onderbouwing van "het gedwongen zijn".

 

PS nog wat "grappige" info.

IBA.jpg

557.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Juul de frequentie was een tijd lang niet in gebruik door een ILR of BBC station. Daar maakten Laser eerst en daarna Caroline goed gebruik van in de periode 1984 tot en met 1990. Toch wilde men  bij de IBA de frequentie zelf weer in gebruik nemen en wezen het toe aan Spectrum Radio. Als je het bijgesloten fragment beluisterd begrijp je de zin met daarin het woord 'gedwongen' ook.

 

goede zondag

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul

 

 Ik schrijf heel duidelijk dat in de periode 1984 - 1990 Laser en Caroline van de frequentie gebruik maakten. Wat betreft 1977 kan het best zijn dat jullie een signaal hebben gehoord van een van de vele landpiraten die ook in Engeland actief waren, vooral in Groot London.

misschien interessant om ook even te lezen: Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk Hans, ik begrijp dat je Tom en mij een beetje als "dom oren" beschouwd. Het was zeker geen piraat maar een id van  de IBA volgens mij. Tijdje terug alweer hé.

Maar zoals altijd zal jij het wel weer beter weten.

 

Ik stop met deze "wedstrijd", heb ik geen zin in en ook geen tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je even alles terug leest heb ik nergens ontkend dat jullie iets gehoord hebben. Daar gaat mijn deel van de discussie niet over. Mijn deel gaat over de periode dat Caroline en Laser er gebruik van maakten.

 

Ik zoek geen gelijk, wil ik helemaal niet. Heb een gebruikte tune gevonden, uitgelegd waarvoor het werd gebruikt en wil alleen een antwoord geven op een vraag. Niet meer en niet minder. Op naar de volgende vondst en een glimlach op onze gezichten

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vor 16 Stunden schrieb Marinebroadcasters:

In Groningen was zowel 558 als 576 een probleem ivm sterke Oost Duitse zenders. Het was in voorjaar 1985 , als ik mij niet vergis, dat Caroline op 5- 8- 5 enkele dagen deze frequentie uitprobeerde. In Groningen prima, echter men ging terug naar 576 om later de 558 van Laser over te nemen. 

De 585 kHz was voor "ons" gebied de beste en een redelijk vrije frequentie maar deze werd toen, en nog lang daarna gebruikt door een regionaal station in Parijs en dit stoorde behoorlijk aan de kust en in Frankrijk. Op 558 waren Caroline en Laser wel nog in Parijs te ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Marinebroadcasters:

In Groningen was zowel 558 als 576 een probleem ivm sterke Oost Duitse zenders. Het was in voorjaar 1985 , als ik mij niet vergis, dat Caroline op 5- 8- 5 enkele dagen deze frequentie uitprobeerde. In Groningen prima, echter men ging terug naar 576 om later de 558 van Laser over te nemen. 

Op 585 zat s avonds een sterke zender uut Madrid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.