Spring naar bijdragen

filler top 50 Radio Monque


hans knot

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei hans knot:

Roland S. Hannemann – Boxer. Sommige gebruikte tunes liggen lekker in het geheugen maar zijn desondanks soms niet te vinden. Zo ook met het nummer ‘Boxer’ gespeeld van Roland S. Hannemann. Het werd in 1985 en 1986 bij herhaling gebruikt als filler op Radio Monique bij de overzichten van de Top 50. Recentelijk werd het bekend dat dit nummer afkomstig is van CD19 van de Valentino Library met als thema ‘Sounds Familiar’. Dat laatste was mij, Hans Knot, met dit deuntje zeker ook ‘familiar’. Ik kocht namelijk de serie Library Music van Thomas J. Valentino Inc. in 1980 maar dan op lp’s, Een enorme vijver met prachtige korte deuntjes, waaronder dit nummer ‘Boxer’.

 

Roland S. Hannemann - Boxer. Some used tunes are easy to remember but nevertheless sometimes impossible to find. So it is with the song 'Boxer' played by Roland S. Hannemann. In 1985 and 1986 it was repeatedly used as a filler on Radio Monique during the summaries of the Top 50. Recently it became known that this song comes from CD19 of the Valentino Library with the theme 'Sounds Familiar'. The latter was certainly 'familiar' to me, Hans Knot, with this tune. I bought the Library Music series of Thomas J. Valentino Inc. in 1980, but on LPs. A huge pond of beautiful short tunes, including this song 'Boxer'.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

Met dank aan de originele uploader,  Ik kan de stem niet goed thuisbrengen van de top 50 dj van dienst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvullend: In 1981 bracht Roland S. Hanneman 2 lp's uit. "Bits and beds" en "Made to measure". Helaas alleen in Canada.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Inmiddels is er wel een CD met "Bits and beds" (excerpts) verkrijgbaar.

 

De LP waar "Boxer" op stond:

Please login or register to see this link.

Er zijn dus een paar "uitvoeringen" van Boxer.

 

Hanneman was trouwens erg veelzijdig!

Please login or register to see this link.

 

Een zijstraatje, Walter Murphy is dus ook degene van; "A fifth of Beethoven" wat in 1976 de Top 40 haalde.

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
En nog meer aanvulling
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-4-2022 om 15:42 zei Erik:

 

Met dank aan de originele uploader,  Ik kan de stem niet goed thuisbrengen van de top 50 dj van dienst 

 

Bedankt voor het delen Erik!

 

Dit zal een opname van eind 1986 of begin 1987 zijn. Toen (en ook zo te horen) deed Max de Graaf de Top 50 op Radio Monique.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.