Spring naar bijdragen

27 april 1987, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Jan-Fre:

Is van een dag later, 28 april 1987.

Het is dinsdag en Formule 1 coureur Rene Arnoux raakt z'n rijbewijs kwijt volgens het nieuws

*)
Deze opname is m.i. écht van maandag 27 april 1987 Jan-Fré;
Het Nieuwsblad van het Noorden bericht er over in de editie van dinsdag 28 april 1987, pag. 25;
Mick Williams zegt in deze opname ten onrechte dat het dinsdag is;
Er is ook een opname van hetzelfde tijdslot van dinsdag 28 april 1987. Die is anders;
De juiste gegevens voor deze opname zijn:
Caroline-19870427-1606-1700-MickWilliams-(558kHz)
Caroline-19870427-1700-1707-DaveJames-(1700-NewsBySteveConway)-(558kHz)

 

Groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Nieuwsblad van het Noorden was destijds een avondkrant, dus bevatte vaak nieuws die diezelfde dag op radio en tv was. Misschien zegt Mick wel ten onrechte dat het dinsdag is, maar misschien ook wel niet. Daar heb ik heen bewijs voor gehoord.

Ik zal die andere opname van 28 april morgen eens beluisteren en tot dat moment laat ik zelf 28 april staan als uitzenddatum. Wordt vervolgd dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen heb ik ook de Mick Williams show van 28 april geluisterd. En die blijkt dan weer van 27 april te zijn. Bewijs: In het nieuws meldt Steve Conway dat de Herald of Free Enterprise weer 'reloating' is. Als we het dan toch over het Nieuwsblad van het Noorden hebben, in de editie van 27 april staat op de voorpagina dat het schip 'vandaag weer drijvend is geworden'.

Kortom: De aangeboden opname van 27 april is van de 28ste en die is aangeboden als 28 april is van 27.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.