Spring naar bijdragen

Cappuccino 2003 t/m 2007


Martin Meijerink

Aanbevolen berichten

Omnivoor: Je downloadt ze allemaal vanaf mijn werkstation die hier in de woonkamer dag en nacht aan staat, gekoppeld aan een Raspberry PI met Nginx (webserver dus), die hier in de meterkast hangt, en ervoor zorgt dat ze van buitenaf gedownload kunnen worden (wellicht voor jou en/of anderen interessant om te weten)

 

Ronald: Graag gedaan, veel plezier met het beluisteren van alle afleveringen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2022 om 22:16 zei Martin Meijerink:

Iemand interesse in opnamen van NCRV's Cappuccino?

Zeer bedankt Martin!

Cappucino was een leuk programma, ik luisterde er in de tijd met Sjors ook met plezier naar.

Sjors was een klasgenoot van me op de School voor de Journalistiek in Utrecht (1985-1989). Hij werkte toen als tiener - we waren 18 - al jaren op Hilversum III, maar was zo slim om toch een 'papiertje' te halen. Zelf belandde ik via die school bij de VARA-Radio en werden we vanaf '87 collega's op H3. 
Toen ik later voor Radio 1 werkte, maakte hij Standpunt.nl

Zijn huidige positie als burgemeester bewijst zijn veelzijdigheid.

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-5-2022 om 18:58 zei Martin Meijerink:

Leuk, Edwin! Ik weet nog dat ie (in 1983 ofzo) België van Het Goede Doel ergens playbackte, ik weet alleen niet meer in welk TV-programma dat was, hij was toen 14 :) Ook standpunt.nl heb ik vroeger regelmatig geluisterd.

Dat was Stuif es in

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja op 4 oktober begon de programmering, op de dag van de grote Bijlmer ramp.

En maandag kwam de eerste uitzending. Iedere doordeweekse dag van 15.00 en 17.00. Bij het Station.

Leuke programma's toen.

Ik herinner me nog THE breakfast club, Arbeidsvitaminen, denk aan Henk, Carola, Magic Friends en Rinkeldekinkel.

En zaterdag Veronica, zondag TROS.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei jarno1973:

Ja op 4 oktober begon de programmering, op de dag van de grote Bijlmer ramp.

En maandag kwam de eerste uitzending. Iedere doordeweekse dag van 15.00 en 17.00. Bij het Station.

Leuke programma's toen.

Ik herinner me nog THE breakfast club, Arbeidsvitaminen, denk aan Henk, Carola, Magic Friends en Rinkeldekinkel.

En zaterdag Veronica, zondag TROS.


Inderdaad, de dag na de Bijlmerramp en daardoor de valse start van het horizontale Radio 3, waar zo lang naartoe was gewerkt. 
Je wilt feesten, maar begint je programmering met een hele week rouw. 

 

Overigens vond ik die eerste horizontale programmering behoorlijk slecht, met name omdat de zender had gekozen voor een systeem met muzieksamenstellers, waarbij de deejays niet hun eigen muziek mochten draaien. Dat kon alleen nog bij TROS en VOO. 
Later werd dat stukje bij beetje teruggedraaid. 

 

Edwin

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Martin,
 

Dank voor al dit moois.

Ik vind 20 maart 2004 ook een bijzondere uitzending. Het schoot mij opeens te binnen. Ik zat bij een lokale omroep en net zoals deze uitzending waren we koud een kwartier onderweg en toen kwam het bericht dat Prinses Juliana was overleden. Ik kan mij herinneren dat dat bij ons technisch erg rommelig verliep (we konden op dat moment alleen maar Radio2 doorprikken) maar hier is dat in het begin niet anders. (Na een halve plaat, wordt de intro van het nieuws gemist. Daarna volgt klassieke muziek en daarna weer nieuws en muziek.

 

Sjors Frohlich pakt iets na 10 uur de uitzending uiteindelijk weer op, volledig in het teken van het overlijden. Maar dit programma had ook prima op Radio1 gekund. Sjors kon dit natuurlijk als geen anders goed opvullen met ook zijn journalistieke ervaring.

Nogmaals dank.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2022 om 17:58 zei Martin Meijerink:

Ok Ronald, de rest heb ik nu ook ff online gezet! Er zitten een paar bijzondere momenten bij:

 

- in cap050709.mp3 (9 juli 2005 dus) belt om 33:34 een mevrouw met de mededeling dat ze 90 kilo is afgevallen, en dat mensen haar mogen bellen voor het dieet. In de uitzending van een week later (cap050716.mp3 dus) belt Sjors haar op! Omdat ze niet had gezegd dat ze 30 euro vroeg voor dat dieet! :)

- Een jaar later, in cap060708.mp3, aan het einde van het 2e uur belt diezelfde mevrouw weer, vertelt dat ze appelweek in elkaar geslagen incl. alle adresgegevens erbij...

- In cap061014 om 0:32:57 belt ze weer, maar nu onder een hele andere naam en heeft ze het er weer over dat ze 6 weken geleden appelweek is afgeslagen. En hun Ford Mondeo was ook beschadigd enzo. Heel raar verhaal.
- In cap061216 belt ze weer met een bijzonder raar verhaal die ze zelf nog gelooft ook...

 

Nou hoop ik alleen dat mijn webserver het aankan, ben benieuwd wat er gebeurt als jullie allemaal tegelijk 22G gaan downloaden (vanaf mijn particuliere thuisinternetverbinding) :D

Ik lééf voor dit soort 'bijzondere mensen in de uitzending'-opsommingkjes. Love it.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.