Spring naar bijdragen

Vraagje over uitzending van de Top 40 door de TROS in 1975


Ben

Aanbevolen berichten

Toen de TROS op donderdag de Top 40 uitzond in 1975, werd de Top 40 dan uitgezonden voordat de Top 40 op zaterdag uitkwam of erna. Bijvoorbeeld : De Top 40 van 26 April 1975 ( Please login or register to see this link.   werd die uitgezonden op 24 April 1975 of op 1 Mei 1975? Wie weet het?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2022 om 13:28 zei Marcel H:

De Top 40 werd in 1975 uitgezonden op donderdagmiddag tussen 16.00 en 18.00 uur, 2 dagen eerder dan de datum, genoteerd op het gedrukte exemplaar. Ferry Maat presenteerde tussen oktober 1974 en voorjaar 1976 de Top 40, en draaide alle 40 platen. Vanaf april 1976 presenteerde de TROS de Europarade op donderdagmiddag, inclusief de Paradeplaat. (jingle ingesproken door Tom Mulder).

Hoi Marcel,

 

De eerste aflevering van de TROS Europarade was op 27 mei (Hemelvaartsdag) 1976, toen werd ook op die dag de eerste TROS Paradeplaat geïntroduceerd dat was Fox met S-s-s-Single Bed.

 

Groeten, Arnold 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Bedoelde beide wat Europarade aan gaat Edwin heb inmiddels vele uurtjes gevonden van De Europarade en nu de lijsten er ook bij dus mooi zo . Die van 26-5-77 zit er helaas niet tussen.

Ik heb gelukkig ook al heel wat Europarades achterhaald. Vooral die uit de periode met Ferry op donderdagmiddag blijf ik erg leuk vinden. Dat was de tijd dat ik als 8-, 9-jarige de muziek en de radio ontdekte. 1976/'77: op maandagavond na het eten oude muziek ontdekken in Het Steenen Tijdperk dinsdagmiddag Frits Spits, op woensdagmiddag Theo Stokkink met specials over 1 artiest, op donderdagmiddag de Europarade, 's avonds na het eten via Poster nog meer oude muziek ontdekken (en daarna voor het slapen nog stiekem een halfuurtje Soulshow) en op vrijdagmiddag het hoogtepunt, de plaatjes helemaal opnemen bij Felix Meurders. 

Edwin

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2022 om 12:23 zei Ben:

Toen de TROS op donderdag de Top 40 uitzond in 1975, werd de Top 40 dan uitgezonden voordat de Top 40 op zaterdag uitkwam of erna. Bijvoorbeeld : De Top 40 van 26 April 1975 ( Please login or register to see this link.   werd die uitgezonden op 24 April 1975 of op 1 Mei 1975? Wie weet het?

De eerste top 40 werd uitgezonden op 03-10-1974 van 4 tot 6 uur heb hier wel  de 2e uitzending van 10-10-1974 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-5-2022 om 17:15 zei Jaap De Vries:

De eerste top 40 werd uitgezonden op 03-10-1974 van 4 tot 6 uur heb hier wel  de 2e uitzending van 10-10-1974 

de eerste top 40 werd uitgezonden op 7 september 1974 door Will van der Steen op de zaterdag, de mi amigo top 50 werd toen nog op zondag uitgezonden

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bart Van Peer:

Volgens mij komt dit stukje uit een documentaire over de historie van de zeezenders door Ton van Draenen.

 

Om even op de publicatie van de Top 40 terug te komen: in het weekblad Joepie werd steeds de lijst van de voorafgaande week gepubliceerd. Waarschijnlijk omdat de Top 40 en Tipparade op maandagavond werd samengesteld en de nieuwe Joepie al klaar lag om te worden verkocht, was het waarschijnlijk niet mogelijk een actuele Top 40 af te drukken.

ik dacht dat Joepie toen maar om de 14 dagen uitkwam.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.