Spring naar bijdragen

Zeedijk studio


Aanbevolen berichten

Wat ik mij afvraag: Was er behoudens de reden dat het pand te klein was voor Veronica nog een andere reden? Eind 60'r jaren had Hilversum al plannen tot grootscheepse verbouwingen in de buurt. In 1969 werd al begonnen met de sloop van de voormalige synagoge, toen in gebruik als zalen en filmhuis. Zo ging het naastgelegen witte gebouw tegen de vlakte voor het Hilvertshof. Van toch wel een historisch deel van Hilversum is niets meer over. Of er foto's zijn van de sloop ........... mogelijk. Die zouden wel eens kunnen opduiken bij de historische vereniging van Hilversum.

 

Rob V.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Radio Veronica gebruikte van 1960 tot 1969 het pand op de Hilversumse Zeedijk voor haar studio's... Nadat in 1969 de studio's verhuisden naar de Utrechtseweg vraag ik me af wat er daarna allemaal met het pand gebeurd is.

Ik meen dat in 1978 er de studio van "De Hooge Noot"  was gevestigd, een tape service die niet lang bestond.

Het pand is nu afgebroken en mijn vraag is... wie weet dus wat er dus na 1969 met het pand gedaan is, wanneer het gesloopt is en..... dat triggerd helemaal mijn nieuwsgierigheid, of er iemand is die foto's van de sloop van het pand heeft...

 

Groet

Henk Kruize

 

radio veronica 1965 studio zeedijk.jpg

 

Vreemd, mijn 1e bericht word herhaald, enfin...

Wat ik wou zeggen is dat er van de "infra structuur" (wat een woord he?) betreffende zeezenders niet zo veel meer over is, diverse zendschepen zijn verwerkt tot concervenblikjes, apparatuur verdwenen of gesloopt en panden afgebroken, zoals de oude Zeedijk studio dus, ook het pand waar Astrid bes en Gerard van Dam hun "prodihaag" uitbaten bestaat ook al niet meer, net zoals het Van Hogendorpstraat 16 Caroline kantoor en wie weet wat meer.

Leuk is wel dat er steeds meer oude Veronica apparatuur opduikt... voor andere apparatuur zoals van de Mebo-2 en Mi Amigo daar zal men zelf naar moeten duiken, letterlijk en figuurlijk.

 

Groet

Henk Kruize

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-5-2022 om 21:12 zei Henk-Anna Loog:

 

Vreemd, mijn 1e bericht word herhaald, enfin...

Wat ik wou zeggen is dat er van de "infra structuur" (wat een woord he?) betreffende zeezenders niet zo veel meer over is, diverse zendschepen zijn verwerkt tot concervenblikjes, apparatuur verdwenen of gesloopt en panden afgebroken, zoals de oude Zeedijk studio dus, ook het pand waar Astrid bes en Gerard van Dam hun "prodihaag" uitbaten bestaat ook al niet meer, net zoals het Van Hogendorpstraat 16 Caroline kantoor en wie weet wat meer.

Leuk is wel dat er steeds meer oude Veronica apparatuur opduikt... voor andere apparatuur zoals van de Mebo-2 en Mi Amigo daar zal men zelf naar moeten duiken, letterlijk en figuurlijk.

 

Groet

Henk Kruize

 

Het pand waarin in 1973 en 1974 het kantoor en de landstudio van Radio Atlantis gevestigd was (Nieuwstraat 73 in Oostburg) bestaat nog steeds en is nu een woonhuis.

Piet.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

 

 

Hier de hele story.

 

Please login or register to see this link.

 

En ik heb er op onze website ook nog wat aan gewijd.

 

Please login or register to see this link.

Juul wat ik bedoel met een bijkomende reden is dat de sloop van o.a. Zeedijk 27 en de bouw van de Hilvertshof het benodigde lawaai op zou leveren, niet echt handig met een studio er naast.

 

Rob V.

BTW. Het pand Zeedijk 27 is herbouwd aan de Nieuwe Laanstraat 5

 

 

bewerkt door Rob Veld
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Rob Veld:

Juul wat ik bedoel met een bijkomende reden is dat de sloop van o.a. Zeedijk 27 en de bouw van de Hilvertshof het benodigde lawaai op zou leveren, niet echt handig met een studio er naast.

 

Rob V.

BTW. Het pand Zeedijk 27 is herbouwd aan de Nieuwe Laanstraat 5

 

 

Herbouwd? Ik kan het via Maps niet vinden op Nieuwe Laanstraat 5 in Hilversum.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Rob Veld:

Juul wat ik bedoel met een bijkomende reden is dat de sloop van o.a. Zeedijk 27 en de bouw van de Hilvertshof het benodigde lawaai op zou leveren, niet echt handig met een studio er naast.

 

Rob V.

BTW. Het pand Zeedijk 27 is herbouwd aan de Nieuwe Laanstraat 5

 

 

Ja we hadden wel last maar dat was van de bouw van V&D. Soms zelfs zo dat we in de avonduren tot laat moesten opnemen.

Hilvertshof op zich weet ik niet meer.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob Out heeft het hier ook over in "Veronica 1 jaar later"..

Toch is het leuk dat er veel oud studio materiaal uit de zeedijk nog bestaat.... Naar ik begrijp waren de mengpanelen zelfbouw, de meeste 5 kanaals maar eentje is 6 kanaals... Was dat o.l.v. Karel van der Woerd (a.k.a. karel van het Snoer) gebouwd?

Ook kom ik nog regelmatig platen op beurzen tegen uit het Veronica platen archief... en hier zitten veel "cowboy aanbieders"  tussen, gewoon zo'n geel hoesje en er dan klakkeloos een singletje ingepropt en voor veel geld aanbieden. Ik heb ooit een hoog oplopende ruzie met zo'n cowboy-oplichter gehad bij "Rock around the jukebox", toen ik hem aangaf dat de sticker met discotheek nummer ontbrak, en later het veronica stempel, toen werd ie "een beetje boos"..

"zo waren ze allemaal"... tja, oplichters proberen overal een slaatje uit te slaan. Maar als ik de "echte" Veronica archief-singles tegenkom op beurzen dan koop ik ze altijd..een soort "veiligstellen"  zeg maar.

Groet

Henk kruize

hitmuseum veronica singles.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Herbouwd? Ik kan het via Maps niet vinden op Nieuwe Laanstraat 5 in Hilversum.

Je moet even ronddraaien. Maps laat namelijk de andere kant van de Nieuwe Laanstraat zien. Het staat tussen heg en bomen.

Een betere versie:

Please login or register to see this link.

 

6 uur geleden zei Juul:

Ja we hadden wel last maar dat was van de bouw van V&D. Soms zelfs zo dat we in de avonduren tot laat moesten opnemen.

Hilvertshof op zich weet ik niet meer.

 

Volgens mij waren jullie voor de sloop van nr 27 en de bouw van de Hilvertshof al weg.

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Rob Out heeft het hier ook over in "Veronica 1 jaar later"..

Toch is het leuk dat er veel oud studio materiaal uit de zeedijk nog bestaat.... Naar ik begrijp waren de mengpanelen zelfbouw, de meeste 5 kanaals maar eentje is 6 kanaals... Was dat o.l.v. Karel van der Woerd (a.k.a. karel van het Snoer) gebouwd?

Ook kom ik nog regelmatig platen op beurzen tegen uit het Veronica platen archief... en hier zitten veel "cowboy aanbieders"  tussen, gewoon zo'n geel hoesje en er dan klakkeloos een singletje ingepropt en voor veel geld aanbieden. Ik heb ooit een hoog oplopende ruzie met zo'n cowboy-oplichter gehad bij "Rock around the jukebox", toen ik hem aangaf dat de sticker met discotheek nummer ontbrak, en later het veronica stempel, toen werd ie "een beetje boos"..

"zo waren ze allemaal"... tja, oplichters proberen overal een slaatje uit te slaan. Maar als ik de "echte" Veronica archief-singles tegenkom op beurzen dan koop ik ze altijd..een soort "veiligstellen"  zeg maar.

Groet

Henk kruize

hitmuseum veronica singles.JPG

 

 

Inderdaad Henk,

"oplichters"

Zo hoort het te zijn. De witte hoesjes zijn van een latere lichting. De gele zijn wel heel echt !

 

 

screen 1.241.jpg

screen 1.242.jpg

1 uur geleden zei Rob Veld:

Je moet even ronddraaien. Maps laat namelijk de andere kant van de Nieuwe Laanstraat zien. Het staat tussen heg en bomen.

Een betere versie:

Please login or register to see this link.

 

Volgens mij waren jullie voor de sloop van nr 27 en de bouw van de Hilvertshof al weg.

 

Rob V.

 

 

Ja uiteraard waren wij voor de sloop van 27A al weg. Waar moesten we anders werken?..........................hi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Rob. Het was 27. Hoe ik bij die "A" kom, ik weet het niet.

 

(zie foto uit 1969)

 

 

Veronica-1969-Zeedijk-4561 kopie.jpg

 

 

 

En dit is een foto uit 1965  ©Evert Kupers.

 

 

 

1965.jpg

 

 

 

En hier is de 27 "duidelijk" te zien.

 

 

screen 1.252.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Juul:

Je hebt gelijk Rob. Het was 27. Hoe ik bij die "A" kom, ik weet het niet.

 

(zie foto uit 196

 

En hier is de 27 "duidelijk" te zien.

 

Juul,

Ik meen toch "duidelijk" een kleine A rechts boven te zien, en dit word ondersteund door Tineke hier; Please login or register to see this link.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Rob Veld:

@Juul, 27 is wat anders als 27a. Ook hier onder voorbehoud, zover als mijn info strekt, is 27a een tijd later gesloopt. Ik meende ook een foto gezien te hebben met nog nr. 27a en pal daarnaast de Hiivertshof.

 

Rob V.

 

Dat klinkt niet heel logisch, lijkt mij. Veronica verhuisde begin 1969 naar Lapershoek. Als ik het artikel hierboven goed begrijp, werden de panden van de broers Verweij aan de Zeedijk en de Herenstraat overgedaan aan de projectontwikkelaar van de Hilvertshof. Het winkelcentrum ging pas vier jaar later open, in maart 1973 (zegt Wikipedia). Dus waarom zou 27a toen nog niet zijn gesloopt?

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lokeend:

In het 192 museum in Nijkerk stond het plaatje ingelijst. maar daar stond 27 A op.

 

 

 

Dan heb ik die "A" daar van.  Dan zal ik toch in ons archief gaan speuren.

Gezocht, het liet mij niet los.

 

Hier is de foto, en ook nog een vergroting..............  Je moet goed kijken. (is m'n geheugen toch niet slecht...hi)

 

foto's:  ©Evert Kupers

 

 

Huisnr Zeedijk  27 a-043 kopie.jpg

screen 1.252.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.