Spring naar bijdragen

The Countdown Story


sydney11

Aanbevolen berichten

Op 26-5-2022 om 15:50 zei sydney11:

Promo van deel 2, komende zondag.

 

Waarom zitten er nou duidelijke digibeta-storingen (die blokjes) op de betamax/umatic/VHS-bron op 1:00? :o Ook het slotfragment van Bowie, gekke low bitrate-kwaliteit (Check de blokvorming rondom hem bij beweging), voor iets wat van de masters zou moeten komen. Vaag.

 

Begrijp me niet verkeerd, er mogen van mij altijd zulke projecten worden gemaakt, ik leef ervoor, maar ik vind het rondspringen met historisch beeldmateriaal onder de noemer 'Ach ja, dat zijn al oude banden hè' altijd zo'n vreemde gewaarwording.

bewerkt door Samba-boy
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Robin1981:

Ik vond het een mooie docu! Past ook goed in de tijdsgeest van veel uitzendingen die we op het forum terugvinden. Vond het alleen een beetje te snel er doorheen gaan, een aflevering 3 was zeker niet verkeerd geweest. 

Daar ben ik het helemaal mee eens. Een 3e deel had beter geweest want er was meer te vertellen volgens mij.

Verder leuk om weer die beelden te zien en verhalen te horen.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-5-2022 om 20:51 zei Samba-boy:

Waarom zitten er nou duidelijke digibeta-storingen (die blokjes) op de betamax/umatic/VHS-bron op 1:00? :o Ook het slotfragment van Bowie, gekke low bitrate-kwaliteit (Check de blokvorming rondom hem bij beweging), voor iets wat van de masters zou moeten komen. Vaag.

 

Begrijp me niet verkeerd, er mogen van mij altijd zulke projecten worden gemaakt, ik leef ervoor, maar ik vind het rondspringen met historisch beeldmateriaal onder de noemer 'Ach ja, dat zijn al oude banden hè' altijd zo'n vreemde gewaarwording.

 

 

Ik snap je reactie niet helemaal.

Ze hebben gewoon gebruikt aan beeld materiaal wat er was. En ze hadden kennelijk de keus tussen niet gebruiken want er zitten een paar blokjes in of wel gebruiken omdat het historisch spul is.  Dat heet " the near best quality"

 

En ja, de meeste programma makers hebben niet altijd de tijd om zich te bekommeren over wat er met het materiaal na uitzending.  En zeker in die periode en dan ook nog Veronica. Hoe de banden bewaard worden voltrekt zich ook vaak buiten zijn of haar waarneming.  En ik weet als geen ander vanuit m'n werkzame leven dat banden bewaren geld kost.

Ik weet toevallig waar de banden vandaan komen en waar ze hebben "gelegen'.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Juul:

Ik snap je reactie niet helemaal.

Ze hebben gewoon gebruikt aan beeld materiaal wat er was. En ze hadden kennelijk de keus tussen niet gebruiken want er zitten een paar blokjes in of wel gebruiken omdat het historisch spul is.  Dat heet " the near best quality"

Het gaat me ook niet om de keuze tussen wel/niet gebruiken, maar meer dat ik het verbazend vind dat een betamax of umatic-dub (want daar gaat het hier om, het beeld is al wollig dus duidelijk geen master) naar digibeta is overgeknald, en díe vervolgens door de jaren heen faulty is geraakt (of wellicht faulty ingeladen). Ik snap je uitleg (en ook ik ben bekend met het door Hilversum en ver daarbuiten rondzwerven van banden), maar het doet me gewoon afvragen welke bron waar precies vandaan komt en waarom het is geworden tot het beeld zoals we het daar zien.

 

Nogmaals, geen verwijt naar de makers. Het laatste deel van mijn bericht slaat meer op een wat algemenere strekking die op redacties heerst momenteel (ik bedoel, talkshows halen voor levensoverzichten vandaag de dag 99% van de tijd hun materiaal van zwaar low-res geüploade YouTube-filmpjes. Staat het in Hilversum nog op een ongespotte beta, dan 'bestaat het niet').

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Nu nog even de volgende keer gewoon Nederlands schrijven en niet :

" faulty is geraakt (of wellicht faulty ingeladen)"

 

Toch een mooie taal Nederlands?.  Engels staat wel reuze interessant maar voor mij hoeft dat niet.

Ah ja, natuurlijk, scusi. Eh, ik bedoel, pardon. 😛

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei thijs5326:

 

 

 

 

"de bijna beste kwaliteit"

 

Ben blij dat je er weer regelmatig bent Thijs......................"houdt ons scherp"

 

En dan nog iets " the near best quality" is een zg "staande uitdrukking" en de andere gebruikte Engelse termen  in een gewone Nederlandse zin zijn dat niet.

 

Maar een mooie droge 2e Pinkster aan iedereen. Het was hier in Flevoland bar en boos (staande uitdrukking).  De regenmeter gaf 45 mm aan !

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Samba-boy:

Ik kreeg mee dat er al wat berichtjes gesneuveld zijn die deze kant uitgingen. Omdat het programma pas net is uitgezonden is er hier dan kans op gedonder met de omroep en/of licentiehouders.

 

Wellicht is dit de beste manier, voor wie het wil terugkijken (en wat je daar verder mee doet moet je zelf maar weten, hint hint):

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Ik snap de hint hint maar via welk programma of welke website doe je dat?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-5-2022 om 23:13 zei sydney11:

Ik wist niet dat Countdown was ontstaan uit een programma over de luchtvaart/ruimtevaart, aangekleed met muziek in een hangar vol vliegtuigen. Vandaar ook de naam Countdown die Lex Harding had bedacht.

 

Ik ook niet. Ik was er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat die naam gebaseerd was op de aloude begintune van de Lexjo.

 

Trouwens een pikant detail: dit programma is gemaakt door de productiemaatschappij van Jan Douwe Kroeske. Hij heeft zelf de interviews afgenomen, blijkt uit de aftiteling. En zijn bedrijf heeft tegenwoordig het complete Countdown-archief onder zijn beheer:

 

Please login or register to see this link.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.