Spring naar bijdragen

BD op 192, van zes tot twee


Ben

Aanbevolen berichten

4 hours ago, Ben said:

Op 29 Februari 1972 zond Radio Veronica 20 uur lang Beatles muziek uit. Ik heb 't al eerder geschreven, van deze dag zijn in 't verleden ook studio opnamen gedeeld op de forums. Ad Couwenberg heeft die hele dag opgenomen en die ga ik de komende week hier delen. Waarom ik dat doe heeft een paar redenen:

  • Hoewel ik geen Beatles freak ben heb ik toch een behoorlijk Beatles verzameling
  • Over een week stop ik met de dagelijkse uploads. Ik heb het audio digitaliseren en bewerken voorlopig wel weer gezien ;) en dit vind ik een mooie uitsmijter
  • Er zijn vast wel forumleden, die de opnamen van deze Beatles dag niet hebben
  • Het is 20 uur 192 op AM, waarbij je de kwaliteit van ontvangst goed kunt horen. Vooral in de vroege ochtend en 's avonds is het signaal soms behoorlijk aan storing onderhevig
  • En als laatste omdat Beatles muziek nou eenmaal erg leuk is om naar te luisteren!

 

Ik begin met de eerste drie uren met Klaas Vaak.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

 

 

BD1.jpg

Beste Ben,

Thanks very much for posting these. I only had parts 13-20 (1800-0200 on 29th February). I look forward to the coming hours.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben, kerel, mijn grote dank voor deze programma's. Ik was toen van plan om die dag ook op te nemen maar het is er toen niet van gekomen. Later heb ik wel wat cassettes ervan gevonden maar dat waren kopie-van-kopie-van-kopie-van-kopie-van-kopie en dan ook nog  in het kwadraat.. dus... ruis, dof en slechte kopinstelling (azimuth) en cassette's van het allergoedkoopste soort.... dit is 1000x beter.

Mijn dank, en groot respect, voor alles wat je online hebt gezet..

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Ben,

 

Ik wacht met smart op de resterende uurtjes. "Atmosferische omstandigheden", ja, dat had 192 meter hier in Geldrop ook, na ongeveer 18:30 uur, en in de winter nog veel eerder, was er bijna geen goede ontvangst meer hier in Geldrop.

Hoe anders werd dat toen ze op 538 uitzonden, 24 uur per dag een prima signaal, voor het eerst konden we in Geldrop ook in de avond naar een storingvrije Veronica luisteren.

 

groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.