Jump to content

Radio Luxemburg Nederlandstalige uitzendingen

Recommended Posts

Posted (edited)

Henk je bent niet de enige denk ik, die die opnamen zoekt. Helaas ben ik er tot nu toe niet zo bijster veel tegengekomen. Ik heb de afgelopen periode wel een aantal Luxy opnamen, afkomstig van Mike Grant, hier on-line gezet. Te vinden via de zoekfunctie van dit forum : Please login or register to see this link.

Edited by Ben
  • Like 3
  • Thanks 1

2 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Deze opnamen zijn al in het verleden door Oldies45 aangeboden bij ofshoreradio.org

Mooie aanname van je, dat doe je blijkbaar wel vaker, maar wat in ieder geval geldt voor de eerste twee opnames: door Vincent gedigitaliseerd en hier gedeeld.

• Like 2
  • Thanks 1

Beste Roel,

Ik verzamel al sinds 1970 vele, vele opnamen en ook ik kan er wel eens langs zitten...

De meeste opnames die ik (gedigitaliseerd) van Radio Luxemburg heb, komen van Oldies45 (offshoreradio.org) en Hans Knot en ik heb het net even nagekeken, de aangeboden opnames zitten er niet bij.... dus... zat ik er langs!

De meeste zijn van de Engelse service, maar ik zoek dus specifiek de Nederlandse omdat ik daar in de jaren 60 en 70 luisteraar van was.

Groet

Henk

radio luxemburg tiener topper tijd.jpg

• Like 3
  • Thanks 1

Deze zitten al jaren in mijn digitale archief... ben ze ooit ergens op een site tegengekomen... Maar welke??? Dat weet ik echt niet meer.. Kan al wel meer dan 15 jaar geleden zijn want toen maakte ik op mijn toenmalige PC met Windows-98 (versie 2) altijd back-ups op Cd-RW plaatjes en die heb ik later allemaal overgezet van CD-RW naar harde schijf op mijn huidige PC met Windows 11.

Maar het blijft leuk om te delen.

Henk Kruize

• Like 3
  • Thanks 1

5 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Peter kondigde zichzelf op 208 altijd aan als "Peterenskie Koelwenskie"... 

Inderdaad, jammer dat er zo ontzettend weinig (qua opnames) van bewaard is gebleven, zeker wat eind jaren 60 betreft, kan mij niet herinneren, dat daar ooit iets van boven water is gekomen.

• Like 2
  • Thanks 1

Peter heeft ook TV werk gedaan voor RTL (in ieder geval één keer). Op 5 November 1970 werd Grand Prix RTL International 1970 uitgezonden, waarbij Peter als co-host optrad en Greenfield & Cook en Shocking Blue in 't Nederlands aankondigde.

Please login or register to see this link.

• Like 3
  • Thanks 1

Posted (edited)
23 hours ago, Eric said:

Voor de liefhebbers, die dit nog niet hebben beluisterd:

Luxemburg-19720219-11Minuten-PeterKoelewijn.mp3

Luxemburg-19710905-1800-1900-Luxemburg-Top25-PeterKoelewijn.mp3

Luxemburg-19710902-1730-1800-PeterKoelewijn-LuxemburgTop25.mp3

Eerste = Luxemburg-19720219-11Min-Mike&ZakiShow Int

Tweede= Luxemburg-19710903-18h40-19h40-Top25 N°15-01-P.Koelewijn +MarkWesleyShow

Derde= Luxemburg-19710903-18h05-18h40-Top25- N°24-16-PeterKoelewijn

Eric C.

Edited by erco59
  • Like 1
  • Thanks 3

• 2 weeks later...