Spring naar bijdragen

Radio Atlantis Jingles


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Jaren geleden heeft het "genootschap voor radiojingles en tunes" een CD uitgebracht met alle Radio Atlantis jingles, spots, programma fragmenten etc etc..

Deze CD's werden op de "MMORE" CD-R gebracht.. en dit zijn de grootste ruk CD-R's die er zijn. Na een aantal jaren zie je dat de kleur van de "gevoelige" kant van de CD veranderd en dan is het slechts een kwestie van tijd dat je speler dit plaatje niet meer kan spelen.

Ik heb daarom alle CD's is ik ooit van hen gekocht heb en die op die Mmore-zooi stonden direct gekopieerd... alleen bij de Radio Atlantis CD is het niet meer mogelijk. geen enkele van mijn CD/DVD/mp3/PC-ROM herkent dit plaatje nog.

Dus..... mijn prangende vraag is dus... heeft iemand van onze waarde forum leden dit CD tje nog, eentje die nog wel afspeelt, en wil het met mij delen.... please???

Groet

Henk Kruize

img257.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb last van de cd-r vervager.

Met behulp van een (oude) Plextor cdwriter PX-750A lukt het me toch regelmatig de door de wat modernere cd afspelers geweigerde cd-r schijven tot weergeven te bewegen. En dan het resultaat op harddisk zetten.

Ik heb een IDE naar SATA printje van tante Ali laten komen, en dan past zo'n Plextor prima in een modernere PC.

Groet, Jan

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al sinds 1999 de CD-R en de meeste spelen nog prima, alleen zo goed als alles op het "MMORE" merk is naar de kloten. Het krijgt dan zo'n groenige glans en dan is het einde oefening.

Ook vele RNI CD's van het genootschap stonden op MMORE en die heb ik snel overgespeeld, waar je ook mee uit moet kijken dat zijn de zelfgebrande CD's waar ze zo'n zelfklevend label op geplakt hebben. 

RadioVisie had toen alle VVVR opnames op CD aangeboden, en ook hier hetzelfde laken en pak, de lijmlaag gaat een soort chemische reaktie aan met het PVC van de CD en ook hier heb ik op tijd de plaatjes overgespeeld want alle 4 de CD's (met plaklabel) worden niet meer herkend in de speler.

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik gebruik al sinds 1999 de CD-R en de meeste spelen nog prima, alleen zo goed als alles op het "MMORE" merk is naar de kloten. Het krijgt dan zo'n groenige glans en dan is het einde oefening.

Ook vele RNI CD's van het genootschap stonden op MMORE en die heb ik snel overgespeeld, waar je ook mee uit moet kijken dat zijn de zelfgebrande CD's waar ze zo'n zelfklevend label op geplakt hebben. 

RadioVisie had toen alle VVVR opnames op CD aangeboden, en ook hier hetzelfde laken en pak, de lijmlaag gaat een soort chemische reaktie aan met het PVC van de CD en ook hier heb ik op tijd de plaatjes overgespeeld want alle 4 de CD's (met plaklabel) worden niet meer herkend in de speler.

 

Groet

Henk Kruize

Van mijn vele RNI CD's van het Genootschap resten slechts de leuke hoesjes.

bewerkt door Albatrosstudio
  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.