Spring naar bijdragen

Radio Scotland


Eric

Aanbevolen berichten

Hallo Eric,

De laatste 3 zijn gelijk aan elkaar, gewoon het eerste uur op 1 Januari 1966. Ook de geluidskwaliteit ontloopt elkaar niet.

Toch heb ik de download gedaan, ik heb ooit een cassette van iemand gekregen die dat 1e uur voor me op had genomen, alleen in zo'n slechte kwaliteit, dit is beter.

Alsnog bedankt

Henk

En Eric, de opname van "Hutchinson" is NIET van de ZEEZENDER Radio Scotland, de opname dateert uit begin 1972 omdat er nummers in de Top 15 staan zoals "No matter how I try" van Gilbert O'Sullivan en "Morning has broken" van Cat Stevens.

Ik vermoed dat het een opname is van BBC-Radio Scotland... maar in elk geval met 100% zekerheid Niet van de Zeezender.

Luister maar eens goed.

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

En Eric, de opname van "Hutchinson" is NIET van de ZEEZENDER Radio Scotland, de opname dateert uit begin 1972 omdat er nummers in de Top 15 staan zoals "No matter how I try" van Gilbert O'Sullivan en "Morning has broken" van Cat Stevens.

Ik vermoed dat het een opname is van BBC-Radio Scotland... maar in elk geval met 100% zekerheid Niet van de Zeezender.

 

Eric, Is dat dezelfde als de opname, waar ik een tijdje geleden om meer info over gevraagd heb?

 

Als dat zo is, dan in in ieder geval de maand en de dag nu duidelijk.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Henk, Ben,

Ik beluister m nu ook en dat is inderdaad geen zeezender. Het lijkt erop dat dit dezelfde file is Ben. De datums in de eigenschappen zijn identiek. Kortom, dit is dus jouw file. Heb ik toch iets te makkelijk/ snel gepost.

 

Tja, waar die datum nu vandaan komt is mij niet duidelijk, wellicht toch foutje in het sorteren/ renamen. Dus die 1402 zou ik niet direct aannemen want ik kan deze niet herleiden. Voor zover ik m beluister wordt daar ook geen indicatie van een datum (of tijd) genoemd. Nog niet ontdekt. 

 

Klopt dat er dubbel zijn. De eerste loopt wel ietsje sneller. Maar voordat ik het echt saneer, post ik maar de dubbele zodra er verschil zit in datum en filegrootte. In de eigenschappen is de oorspronkelijke datum ook verschillend (2002, 2003, 2005). Als ik saneer is weg is weg.

 

Grts Eric

   

Aanvulling: datum is fout, in de oorspronkelijke file van Ben staat 214. Dus vermoedelijk is het 21 april, maar het jaar is ???  Idem is het onduidelijk welk station het is. Sorry voor deze verwarring 😒

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Eric:

 

Aanvulling: datum is fout, in de oorspronkelijke file van Ben staat 214. Dus vermoedelijk is het 21 april, maar het jaar is ???  Idem is het onduidelijk welk station het is. Sorry voor deze verwarring 😒

Bedankt voor de toelichting, Eric. Die 214 slaat op het aantal meters, niet op de datum.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ben, deze verwarring had ik moeten voorkomen. 214m is wel weer vreemd voor Radio Scotland. Dat zou ca. 1400kHz zijn en daar hebben ze voor zover mij bekend nooit uitgezonden. Scotland gebruikte 242m, 1241kHz. Enfin, deze opname heeft nog vele ??? 

 

((214m, 1399kHz werd gebruikt door Radio Noordzee (REM)))

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Eric:

Ja Ben, deze verwarring had ik moeten voorkomen. 214m is wel weer vreemd voor Radio Scotland. Dat zou ca. 1400kHz zijn en daar hebben ze voor zover mij bekend nooit uitgezonden. Scotland gebruikte 242m, 1241kHz. Enfin, deze opname heeft nog vele ??? 

 

((214m, 1399kHz werd gebruikt door Radio Noordzee (REM)))

Radio Noordzee (REM) zat op de frequentie 1403 kHz (214 meter).

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ben:

Het is een middengolf "piraat" vermoed ik, Eric. Mogelijk was het James Hutchison himself.

Indeed Ben. It will be a land based pirate located in the Fife area on the east coast of Scotland.

 

Interesting recording though.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

O ja, Piet, de 1kW AM zender RCA BTA 1J1 zender is later door Radio Atlantis nog gebruikt.

 

Henk Kruize

Dat weet ik als geen ander, Henk... 

Piet (DJ Peter de Vries van Radio Atlantis aan boord van de Jeanine).

 

P.S.: Die zender was 'opgepept' om zo'n 3 á 4 kW te kunnen leveren. Dat had wel tot gevolg dat de buizen in de zender sneller aan vervanging toe waren. Ook is er een keer brand in de zender ontstaan, waardoor het zendkristal voor 962 kHz beschadigd raakte en niet meer gebruikt kon worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

dat is leuk, ik heb nog een opname van jou, live, van 5 mei 1974, samen met Eli prins en Steve England. Duurt 57 minuten.

Hij staat op tape maar als je wil kan ik 'm voor jou digitaliseren.

Groet

Henk Kruize

altijd leuk als atlantis opnames opduiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-6-2022 om 12:55 zei Henk-Anna Loog:

dat is leuk, ik heb nog een opname van jou, live, van 5 mei 1974, samen met Eli prins en Steve England. Duurt 57 minuten.

Hij staat op tape maar als je wil kan ik 'm voor jou digitaliseren.

Groet

Henk Kruize

Dat ben ik niet geweest, Henk. Ik was in mei nog niet werkzaam voor Atlantis. Eli nam zijn programma's altijd op band op in de studio in Oostburg, en ik was in juni de eerste Nederlandstalige deejay die programma's maakte aan boord van de Jeanine. Steve was toen niet aan boord. Wat wellicht wel kan is dat Eli in mei een uitstapje naar het schip heeft gemaakt en dat Steve daar toen ook was. Maar ik was daar dus niet bij. Misschien een idee om de opname hier te plaatsen?

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Dat ben ik niet geweest, Henk. Ik was in mei nog niet werkzaam voor Atlantis. Eli nam zijn programma's altijd op band op in de studio in Oostburg, en ik was in juni de eerste Nederlandstalige deejay die programma's maakte aan boord van de Jeanine. Steve was toen niet aan boord. Wat wellicht wel kan is dat Eli in mei een uitstapje naar het schip heeft gemaakt en dat Steve daar toen ook was. Maar ik was daar dus niet bij. Misschien een idee om de opname hier te plaatsen?

Piet.

ik dacht al dat het niet kon, want Peter de Vries was nog niet te horen in mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert, Henk, Piet,

Prima als jullie nu over Atlantis doorgaan in dit draadje. Het is de tweede keer dat na een Scotland post (zie titel) er over Atlantis wordt doorgegaan. Dan stop ik nu met de Scotland posts, want dit wordt anders wel heel vervwarrend. Atlantis is ook een leuk station, dus ga daar maar mee verder. Ik lees wel mee. Grts Eric

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eric:

Bert, Henk, Piet,

Prima als jullie nu over Atlantis doorgaan in dit draadje. Het is de tweede keer dat na een Scotland post (zie titel) er over Atlantis wordt doorgegaan. Dan stop ik nu met de Scotland posts, want dit wordt anders wel heel vervwarrend. Atlantis is ook een leuk station, dus ga daar maar mee verder. Scotland=stop. Ik lees wel mee. Grts Eric

Eric, 

Niet stoppen met Scotland, wordt hier zeer gewaardeerd. Ik heb Scotland vanaf dag 1 beluisterd. Goed signaal in Groningen van 242 gezien de ligging Groningen tov de Schotse oostkust. Zelfs hier te ontvangen toen het schip begin 67 tijdelijk in de Ierse zee lag, ver weg vd Schotse west kust. Deurgoan dus.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei scotty:

Ok, continue with Scotland! 😃

 

Here is Ben Healy from February 1967 with Swing Across Midday from the time the Comet was anchored off Troon in the Firth of Clyde.

 

Please login or register to see this link.

Off Troon was still considerd being in Scottish waters. Again on the move into the Irish Sea and renamed for a short while as Scotland and Ireland Radio 242. A station full of adventure. Thanks for the recording.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.