Spring naar bijdragen

Radio Marina


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

In het begin van 1971 zou vanaf de Mebo-II de programma's van Radio Marina starten, dit is (gelukkig) nooit doorgegaan omdat het een totaal Fake-station was. Gedurende de jaren 70 kwam er een opname van "Radio Marina"  in de omloop maar wat ik me nu afvraag.. is dat nu wel of niet uitgezonden vanaf de Mebo-II??? Ik kan het me niet voorstellen dat die opname "echt"is, maar wie heeft hier meer info over, Hans Knot heeft er ooit een artikel over radio Marina gemaakt. Ook hadden de heren achter "Radio Marina"  een contract met Capital Radio in 1970, maar dat was alleen om Veronica te kunnen chanteren en bij de broers Verweij te kunnen cashen.

Wie weet nog meer van de in's en out's van Radio Marina en de 2 "eigenaren" Valere en Broecke.. en heeft misschien nog wat audio om te delen?

 

Groet

Henk Kruize

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hotel Amigo:

Henk-Anna Loog,

Weet je dit nog, wel een paar jaar later...

 

Please login or register to see this link.

 

 

Groet,

 

HA

Radio Marina heeft alweer vele jaren geleden als ik me niet vergis een vergunning gekregen om uit te zenden op de AM-frequentie 1485 kHz vanuit Den Haag en Tilburg. Later zou dat vanuit Urk gaan gebeuren, maar de zender is nooit in de lucht geweest.

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Martin en Piet,

Ik bedoel de Radio Marina uit 1971, dat fake-station werd gerund door 2 Vlaamse oplichters met de achternaam Valere en Broeke.... die bedoel ik. 

De marina's waar jullie het over hebben zijn van een veel later tijdstip...

Maar..... ik vind het top dat er "mee gedacht"  wordt...

Helaas zijn er ook stations die namen "pikken", we hebben momenteel Radio Monique (LPAM)-heeft niets te maken met het oude Monique, Radio Paradijs van Ruud Poeze heeft ook niets te maken met Paradijs vanaf zee in 1981.

We zoeken verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.