Spring naar bijdragen

Graham Kaye


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

In 1974 was ik een groot fan van DJ Graham Kaye die het "internationale"  uurtje op Radio Mi Amigo live presenteerde vanaf het zendschip Mi Amigo. Zelf heb ik diverse opnames van Graham maar het zijn allemaal incomplete uurtjes..

Wie heeft er complete uren van Graham Kaye op Radio Mi Amigo en misschien ook de, spaarzame, uurtjes die hij op Caroline presenteerde?

Jullie zouden mij hier heel blij mee maken..

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Albatrosstudio:

Belofte maakte schuld


Please login or register to see this link.

 

MiAmigo19740427GraemeKayNormanBarrington 20-23h

 

Bedankt voor deze opname.

 

Nog een kleine verduidelijking.

Voor wat betreft Radio Mi Amigo loopt deze uitzending tot 21 uur met Graeme Kaye.

Norman Barrington zit er namens Radio Caroline vanaf 21 uur.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bert ree:

altijd leuk 3u radiobeleving in één stuk

Daar sluit ik me graag bij aaan Bert.

Ik beleef ook veel plezier aan het luisteren naar programma's van Graeme. Waarom keken zijn collega's eigenlijk op hem neer?

Wat is er na 31 augustus 1974 van hem geworden?

 

Douwe en Eric, dank voor de opnames. Wat ik nog niet heb ga ik meteen downloaden.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Dat op hem neerkijken heeft te maken met de sfeer en pikorde aanboord

 

En natuurlijk ook omdat het (zeker zijn eerste periode aan boord) een klungelaar eerste klas was.

 

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Noakes op zijn beurt werd weer uitgekotst door Lord Archer.

 

Voor of nadat hij dat schitterende boek had geschreven?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bob en Andy waren nou niet de beste vrienden en dat was al toen Bob en Andy aan boord van de Mi Amigo zaten in 1973 en 1974. Bob Noakes beschreef Andy Archer als een "idioot" en Andy kotste Bob Noakes al uit in 1974, dus nog 11 jaar voordat Bob zijn boek schreef, nee, dikke vrienden waren het al niet in 1974.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en beide heren zullen wel ergens een punt van gelijk hebben.

Henk Kruize

En nog even dit.... op 18 April 1973 was ik bij de Veronica demonstratie in Den Haag en na afloop besloot ik om samen met Benny van Gool die toen met me mee was gegaan om nog even naar de van Hogendorpstraat 16 te lopen waar Caroline kantoor had. We werden daar heel vriendelijk ontvangen door Andy Archer, hij gaf ons Caroline stickers en info over Caroline als ze terug kwamen. Bij mij kwam hij als een hele aardige en serieuze man over...

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen

 

Ik denk dat Andy net zoals Tony Allan een (behoorlijk) moeilijk heerschap was aan boord en niet iedereen kon daar goed mee omgaan.

 

Moeilijke karakters, maar wel heel goede dj's en dat was voor ons de luisteraars natuurlijk van belang. :-)

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb eens gelezen, ik weet zo snel niet meer waar, dat Erik de Zwart in 1979 een forse aanvaring had met Tony Allen. 

Moeilijke karakters, ben ik helemaal met je eens. Men zegt wel eens dat genialiteit maar nauwelijks verschilt van waanzin... en ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit.

Tony Allan is ooit tijdens een RSL in de jaren 90 van de Ross revenge af gegooid nadat ie kritiek had op alle DJ's.. en dat gaf "back fire"  zodat Tony niet meer welkom was op de Ross Revenge.

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb eens gelezen, ik weet zo snel niet meer waar, dat Erik de Zwart in 1979 een forse aanvaring had met Tony Allen. 

 

Zo begon de samenwerking tussen Erik en Tony in april 1979.

 

"De radiopremière van Paul de Wit op zee kwam tussen 14:00 en 15:00 uur. Hij zei dat Tony Allan met een varkensmasker op in de nieuwsstudio zat. Als nieuweling voelde hij de schommeling van de boot."

 

Please login or register to see this link.

 

20 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Tony Allan is ooit tijdens een RSL in de jaren 90 van de Ross revenge af gegooid nadat ie kritiek had op alle DJ's.. en dat gaf "back fire"  zodat Tony niet meer welkom was op de Ross Revenge.

 

En in augustus 1979 moest hij (al )gedwongen de Mi Amigo verlaten.

 

Daarna naar Ierland om furore te maken bij de diverse vrije radiostations aldaar.

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo was er ook frictie in 1979 tussen Tony Allen en Rene van Elst, Tony vond hem "een lekkere vent"  maar Rene was daar niet van gediend. Ook las ik in "De Vlaamse Tack van de zeezenders" dat de relatie tussen Ferry Eden en Herman de Graaf nou niet helemaal optimaal was in de eerste periode aan boord van de Mi Amigo voor Ferry, volgens mij had dat ook te maken met het feit of "je stuur aan de linkerkant of rechterkant"  zat, als je snapt wat ik bedoel. Wel even erbij zeggen dat iedereen van mij mag doen wat ie wil... anders wordt ik straks door de Woke-gemeenschap met pek en veren hier van de site af gehaald.  :) Toch zal de "seksuele voorkeur" wel wat problemen hebben gegeven.

Peter Moore schrijft in zijn boek "butterfly on the wheel" dat men een homoseksuele Caroline DJ ooit met een vrouw in bed had gelegd om hem "om te turnen". Heel leuk om te lezen dat die jongen daarna zegt "what are women strange, don't they make an awful lot of noise?" .. Ik vond dat wel leuk om te lezen..

 

Henk Kruize

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.