Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Harm, wat goed! Kwaliteit van het geluid is ook uitstekend. Dank daarvoor. Inmiddels is het verhaal dat Lex de bedenker is. Hij zou ooit een "UFO" hebben waargenomen. De eerste uitzendingen gaan ook over UFO's. Ik had een telefoonnummer van Bart maar dat is niet meer aangesloten.

"Een vreemde veronderstelling, gezien je mate van interesse (en je achtergrond 'in het vak', zoals je die omschrijft). Bart is elke zaterdag en zondag hartstikke live op Radio 5 in actie. (En afgelopen maand zelfs zeven dagen per week). "

 

Ik houd me al jaren niet meer bezig met de radiowereld. En Radio 5 luister ik nooit naar. Hooguit Radio 2. Het komt nu zo uit vanwege mijn zoektocht naar informatie over Het Zwarte Gat.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Harm ten Brink:

Laten we het er op houden dat Tom vaak wat 'lastig' in de omgang was.

 

Doe overigens maar Bouman, Edwin... 😁


Ja, die 'w'...maandagmorgenspelling, sorry!
 

Tja, lastig in de omgang...Ik lees hier ook vaak dat Juul en Out niet zo door een deur konden. Is het niet gewoon de chemie met bepaalde mensen die een rol speelt?
Tom is in de jaren 90 immers nog wél een tijdje terug geweest als presentator van OGM op woensdag, toen Bart naar RTL (en daarna 538) was vertrokken. 

Ook heeft Ad hem een keer gestrikt voor een Avond van het Sentiment.  

Helaas was ie er bij de reunies in '99 en 2004 dan weer niet bij.  

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Zwarte Gat was een idee van wijlen John Haanen hoewel hij binnen de VOO eindredacteur Sport was.

Haanen studeerde o.a. Journalistiek in Utrecht en kwam op zijn 25e bij Veronica terecht toen de VOO de C-status behaalde.

Hij kwam halverwege de jaren 80 om het leven bij een auto ongeluk.

 

Uit het VOO Audio Archief de tune van Het Zwarte Gat, een edit uit 'In the lap of the Gods' van 'The Alan Parsons Project'.

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen een misverstand wegwerken. Het lukte mij niet mij aan te melden met mijn eigen naam Paul Smit. Ik moest een nickname invullen. Die heb ik. Dus werd het Webschrijver.

 

De naam John Haanen komt regelmatig voor op de lijst afleveringen die nu ligt bij de B&G. Ere wie ere toekomt dus geen Bart van Leeuwen of Lex Harding maar John Haanen die overleed in april 1995

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Volgens mij is er zelfs eens een uitzending geweest met terugblikken waar het ontstaan aan de orde is geweest.

 

zou zeer gaaf zijn als dit materiaal opnieuw te beluisteren zou zijn, of verwerk zou worden in podcast serie.

bewerkt door Camal
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn jeugd veel geluisterd. Eerst op zondagmiddag later op zondagavond.  Zou het fijn vinden (nostalgie) om nog eens wat van deze uitzendingen te beluisteren. Helaas moeilijk te vinden. Het is ook jammer dat in deze tijd van de podcast er niet iets is wat hier in de buurt komt. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Juul, dat is een domme opmerking van Lodewijk den Hengst geweest. Het zwarte gat was het begin waar een hele industrie uit voortgekomen is. Denk aan het blad Paravisie en de zeer succesvolle parabeurzen. Maar ook bij de concurrentie aan Radio Noordzee met Jomanda en niet te vergeten bij RTL4 Tineke en de paranormale wereld. De grap is natuurlijk dat Lex min of meer de aanstichter was van het zwarte gat. En hoewel ik altijd een hekel aan Lex heb gehad moet ik hem nageven dat hij feilloos wist hoe je geld met de media moet verdienen. Nijenrode wierp bij Lex zijn vruchten af.

 

Er bestaat nog steeds een circuit van paranormaal begaafden alleen de toppers van weleer zijn allen overleden. Ook scheelt het dat omroepen en de commerciële zenders er geen aandacht meer aan besteden. En natuurlijk was en is er nogal wat kaf onder het weinige koren. 

 

BTW, leeft je oud-collega Sietze Gardenier nog? Er staat me bij dat Sietze en Lex samen een boerderij hebben gehad. Maar dat was in de middeleeuwen.

 

bewerkt door Webschrijver
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Webschrijver:

Wel Juul, dat is een domme opmerking van Lodewijk den Hengst geweest. Het zwarte gat was het begin waar een hele industrie uit voortgekomen is. Denk aan het blad Paravisie en de zeer succesvolle parabeurzen. Maar ook bij de concurrentie aan Radio Noordzee met Jomanda en niet te vergeten bij RTL4 Tineke en de paranormale wereld. De grap is natuurlijk dat Lex min of meer de aanstichter was van het zwarte gat. En hoewel ik altijd een hekel aan Lex heb gehad moet ik hem nageven dat hij feilloos wist hoe je geld met de media moet verdienen. Nijenrode wierp bij Lex zijn vruchten af.

 

Er bestaat nog steeds een circuit van paranormaal begaafden alleen de toppers van weleer zijn allen overleden. Ook scheelt het dat omroepen en de commerciële zenders er geen aandacht meer aan besteden. En natuurlijk was er is er nogal wat kaf onder het weinige koren. 

 

BTW, leeft je oud-collega Sietze Gardenier nog? Er staat me bij dat Sietze en Lex samen een boerderij hebben gehad. Maar dat was in de middeleeuwen.

 

 

 

Ik persoonlijk "geloof" niet zo in dat paranormale gedoe...............

 

Ja, onze Sytze ( dus met een "Y") is er nog. Als alles goed gaat zie ik hem over 2 weken.

De boerderij da's al "eeuwen"  geleden.....

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik mij je scepsis kan voorstellen heb ik dus wel iets met die wereld. Diverse paragnosten en genezers die zowel in het Zwart Gat als bij Tineke in de uitzending zijn geweest, kende ik persoonlijk. Ook kwam ik op de Paravisiebeurzen. Helaas zijn de CHARlatans ook talrijk.

 

Het geloof dat er meer is tussen hemel en aarde ontstaat pas als je zelf een wonder hebt meegemaakt. Probleem is verder dat de echte paranormaal begaafden soms denken overal verstand van te hebben wat natuurlijk niet zo is.

 

Dat van de boerderij is jaren '70 toen hij een relatie had met Inez van Waaien (ik zal de naam wederom wel verkeerd spellen vrees is) Later is hij tot aan zijn pensioen de studiotechnicus van Dureco geweest en kwamen we elkaar nog weleens tegen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, dat de relatie van Sytze met Inez geen stand gehouden heeft is me bekend. Ik zie haar nog zo voor me. Ze had ook een jongere zus wiens naam ik vergeten ben. Maar dan praten we over de jaren '70 - '80. Ik ben nu 72 en werkte vanaf 1969 als DJ in de discotheken, Smugglers, Scaramouche en tot eind 1975 in Baccara. Allen in 't Gooi. Sytze en Inez waren vaste bezoekers van Smugglers in Bussum.

 

Harm, het is net als met het geloof in een God, je kunt niemand overtuigen tot hij iets meemaakt dat onverklaarbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Harm ten Brink:

Je kunt er héél lang over discussiëren. 

 

Webschrijver reageerde:

Harm, het is net als met het geloof in een God, je kunt niemand overtuigen tot hij iets meemaakt dat onverklaarbaar is.

 

"Lijst van prijzen voor bewijs van het paranormale"

 

Please login or register to see this link.

 

En nog nooit een prijs geclaimd. 

 

"Mensen die sterk in het paranormale geloven, hebben vaker dan sceptici een verkeerde voorstelling van wat toeval betekent. Ze zien ook sneller verbanden en patronen die er niet werkelijk zijn en maken graag gebruik van intuïties die hun verstand buitenspel zetten."

 

Please login or register to see this link.

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Robin,


Hoe vaak denk jij dat ik deze discussie in de afgelopen 40 jaar heb gevoerd? De vele bewijzen dat het paranormale bestaat kun je o.a. vinden op mijn website Please login or register to see this link. Dat er nooit een prijs is uitgereikt klopt niet. Wel in Japan aan Gerard Croiset. Maar er is ook nooit een prijs uitgereikt aan iemand die het bewijs levert dat God, Christus of Maria bestaat of bestaan heeft.

 

Kijk ook eens op deze website Please login or register to see this link.

 

Maar ik ben van mening dat dit forum zich niet leent voor een discussie over het wel of niet bestaan van het paranormale. Het Zwarte Gat heeft in ieder geval wel bestaan. Nu de ontbrekende uitzendingen nog...

 

  • Bedankt 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.