Spring naar bijdragen

The Great Sound of BigL, the first Fab40


Erik

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Het zou me ook niet verbazen als het niet op BIG-L was uitgezonden maar elders..

 

Dat denk ik ook.

Ik zal eens kijken of iemand bij de Engelse 'buren'  het misschien weet.

 

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

In elk geval is het leuke muziek en daar gaat het om!!!

 

Zeker en op 1 uur 41 minuten en 11 seconden hoor ik zelfs een voor mij onbekende jingle. :-)

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Erik:

en er bestaat namelijk geen enkele opname van de eerste Fab 40’s

 De allereerste, schijnt trouwens geen eens uitgezonden te zijn i.v.m. het overlijden van Winston Churchill.

 

30 minuten geleden zei Erik:

Echter 100 unieke downloads in een dag is niet niks

 

Ik heb het ook doorgezet naar een Engels forum. 😉

Ga ik met je tweede stukje huisvlijt ook doen. :-)

Benieuwd of ze nog komen met een antwoord welk middengolf radio station dit heeft uitgezonden. :-)

 

32 minuten geleden zei Erik:

Overigens zijn deze uren ook in volledig morse en onweervrij FM kwaliteit te verkrijgen, op verzoek

 

Niets voor mij, veel meer sfeer met de ouderwetse middengolf sound.

  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robin , dank voor je reaktie. Leuk om te vertellen is dat sommige platenstudios hun repertoire zo slim afmixten dat ze altijd zo hard mogelijk klonken op AM radio's. Zo had producer Joe Meek (bekend van de allereerste nr. 1 hit  uit GB in Amerika met Telstar) beginjaren 60's zelfs een kleine middengolf zender aan zijn studiomengpaneel geknoopt om zo direct een optimale mix voor  transistorradio's (wall of sound) te kunnen inregelen dmv loudness, compressie en EQ.

Als jochie kocht ik destijds een singletje van de Fortunes (1965) van mn eerste spaarcentjes ...maar: de magie was er niet toen deze op de draaitafel thuis belandde....het klonk net zo leeg als de latere FM band, ik ben toen zeer teleurgesteld terug gegaan naar de platenwinkel met de opmerking dat dit beslist niet de plaat was die ik op de radio had gehoord..... Op de radio klonk het door de analoge sound veel intenser, en nog steeds vind ik.  Ook werden tracks steevast met +3% pitch afgespeeld om het tempo er in te houden. Elk ander station had niet die onverklaarbare lekkere sound....

bewerkt door Erik
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

mooi gemaakt stukje huisvlijt, we trapten er allemaal in

In de eerste tien minuten hoor je een verknipte jingle (dat deden ze toen nog niet; het pakket was net nieuw) plus een spot over een 'summersale' in januari. Dan weet ik genoeg. 😉

bewerkt door Martin1968
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja je hebt gewoon gelijk , het hele programma wordt met een scriptje met ad random jingles geprogrammeerd, was mij totaal niet opgevallen maar heel scherp opgemerkt Martin, die spot zullen we even skippen bij een eventueel vervolg, complimenten! :)  

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.