Spring naar bijdragen

oude veronica rechten


radio tpot

Aanbevolen berichten

Ik lees op radio forum dat er een 'vintage' Veronica is gekomen als sub kanaal.

En dat deze onder anderen gevuld gaat worden met de oude originele opnamen van de stichting Norderney en radio 192.

Ik verkeer in de veronderstelling dat Juul hier heeft gezegd dat alles overgedragen werd naar beeld en geluid.

Wat heb ik hier in nu verkeerd onthouden?😃

PS als mij dit niets aangaat, gewoon zeggen hoor.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo,

 

B&G beheert de dragers (banden, elektronische kopieën, dia's, negatieven, etc). Bijvoorbeeld als ik een aflevering van Toppop wil bestellen bij B&G, dan vraagt B&G aan AVROTROS toestemming om dat aan mij te mogen leveren.

 

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik las het en echt ik gun het haar hoor, maar waarom niet naar een lokale gaan en daar bij de jonkies kennis gaan overdragen?

Ze is inmiddels ook 81 jaar.

 

Maar de rechten, ik lees het ook tussen de regels door dat het iets is wat met Ad is geregeld.

En nogmaals als mij dat niets aangaat, is ook goed hoor.

Luister nu programma's van je bij Monique, netjes articuleren een fijne stem zo.

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei radio tpot:

Dus ik lees hier uit dat je uit het archief kunt putten voor je zender?

Das prima dat het zo kan hoor, vroeg het me af.

 

Theo

 

Als ik wat koop (voor 19.95 per item) is dat voor huiselijk gebruik. Voor gebruik op de zender zullen andere tarieven gelden. Toestemming wordt overigens niet altijd verleend door de rechthebbende, zelfs niet voor huiselijk gebruik.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei radio tpot:

Ik lees op radio forum dat er een 'vintage' Veronica is gekomen als sub kanaal.

En dat deze onder anderen gevuld gaat worden met de oude originele opnamen van de stichting Norderney en radio 192.

Ik verkeer in de veronderstelling dat Juul hier heeft gezegd dat alles overgedragen werd naar beeld en geluid.

Wat heb ik hier in nu verkeerd onthouden?😃

PS als mij dit niets aangaat, gewoon zeggen hoor.

 

Theo

 

 

Waar lees je dat dan "Radio forum".................daar zijn er zoveel van.

22 uur geleden zei Harm ten Brink:

Vragen staat vrij, Theo!

Ik heb niet de indruk dat dit via B&G loopt maar een één-tweetje tussen Stenders en Bouman/Juul.

Tinus gaat ook weer presenteren.

 

 

Dat laatste Harm,

Daar ben ik nou niet zo voor. "Je moet weten wanneer je moet stoppen".......................

 

Dat eerste; "Ik zal Ad eens vragen". Ze mogen de stream doorzetten wat mij betreft.

En , B&G krijgt alle banden etc. En derden zullen daar in eerste instantie terecht moeten en die gaan met  ons overleggen.

Ik weet nog van niks.............................(maar ik heb dat bericht waar Theo over schrijft niet gezien ).

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

 

 

Waar lees je dat dan "Radio forum".................daar zijn er zoveel van.

 

 

Dat laatste Harm,

Daar ben ik nou niet zo voor. "Je moet weten wanneer je moet stoppen".......................

 

 

Dit radio forum: Please login or register to see this link.

 

Theo was me net voor.

 

Wat betreft: "je moet weten wanneer je wil stoppen", je kunt van mening veranderen. Toen ze aankondigde te stoppen dacht ik: Tineke waar begin je aan, je bent een radiovrouw in hart en nieren en radio maken ga je missen. En ik denk Juul dat dit bij jou ook even opgekomen is.

Klaarblijkelijk miste ze het zodanig dat ze op haar besluit is terug gekomen.

 

Rob V.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dan, als een door de wol geverfde radio vrouw, mijn kennis door willen geven.

Dus niet landelijk, met geld, maar lokaal en geheel vrijwillig.

Radio maken en het missen gevoel kan daar ook vervuld worden, en stel eens voor hoe geweldig dit dan zou zijn.

Wat een prachtig voorbeeld voor de jeugd om haar dan te kunnen vragen en om te zien hoe ze werkt.

Maar das mijn mening hè, ook maar een meninkje 🤔

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-6-2022 om 21:11 zei Harm ten Brink:

Vragen staat vrij, Theo!

Ik heb niet de indruk dat dit via B&G loopt maar een één-tweetje tussen Stenders en Bouman/Juul.

Tinus gaat ook weer presenteren.

 

 

Het gaat over de VOO periode. Dus niet over de zeezender.

 

Wel wat oude jingles gaat Ad wat fatsoeneren. En uit de VOO tijd verknippen.

En wie de rechten van de VOO heeft geen idee. Ik denk de Vereniging.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Juul:

 

 

Het gaat over de VOO periode. Dus niet over de zeezender.

Dat vermoedde ik al. Ik heb vandaag even geluisterd en ik hoorde vooral muziek die uit de VOO periode is. Ik word geen Veronica Vintage luisteraar, mijn interesse ligt bij muziek van voor die periode.

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vintage Veronica: hits that radio played to death! De babyboom radio generatie komt hier maar mondjesmaat aan z'n trekken. Radio 192 bedient deze doelgroep op dit moment perfect met een mix van muziek, jingles, reclames en programma's uit het Veronica tijdperk 1959-1974. Persoonlijk denk ik dat men zich beter kan positioneren op de V.O.O. periode vanaf 1976-1995. Een goede aanvulling en alternatief voor alle bestaande online zeezender stations, het succesverhaal van aspirant omroep naar de A status. Oude promo's, jingles, en een kleine greep uit  programma's als mono, rock/pop ballads, in concert, listen to the music, avond van het sentiment, zwoele zomeravond, oh wat een nacht, elpee top 100 allertijden, Veronica goes, carribean night, countdown café, 035-284666, je bent jong en je wilt wat! Deze geschiedenis mis ik als luisteraar op dit moment!

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dan ingram:

Vintage Veronica: hits that radio played to death! De babyboom radio generatie komt hier maar mondjesmaat aan z'n trekken. Radio 192 bedient deze doelgroep op dit moment perfect met een mix van muziek, jingles, reclames en programma's uit het Veronica tijdperk 1959-1974. Persoonlijk denk ik dat men zich beter kan positioneren op de V.O.O. periode vanaf 1976-1995. Een goede aanvulling en alternatief voor alle bestaande online zeezender stations, het succesverhaal van aspirant omroep naar de A status. Oude promo's, jingles, en een kleine greep uit  programma's als mono, rock/pop ballads, in concert, listen to the music, avond van het sentiment, zwoele zomeravond, oh wat een nacht, elpee top 100 allertijden, Veronica goes, carribean night, countdown café, 035-284666, je bent jong en je wilt wat! Deze geschiedenis mis ik als luisteraar op dit moment!

 

 

Heb je enig idee wie Dan Ingram (met hoofdletter   "I"   ) was.

Hoe dan ook, ik heb er toch enige moeite mee dat je zijn naam gebruikt. Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

Heb je enig idee wie Dan Ingram (met hoofdletter   "I"   ) was.

Hoe dan ook, ik heb er toch enige moeite mee dat je zijn naam gebruikt. Jammer.

 

Kunnen we ons bij het onderwerp houden. De naam discussie hebben we hier al eerder gehad en we hoeven deze niet opnieuw te voeren. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja het probleem met de DAB oldies thema stations is de snelheid van herhaling als je met regelmaat beluisterd. DAB beluister ik alleen in de auto, kocht een DAB autoradio toe Radio 5 van middengolf naar DAB ging. Zelfs  Bart van Leeuwen herken ik niet meer, ooit rustig laid back presenterend, nu ook zo "hieperdepieper".  Ben dus inmiddels van 5 afgehaakt.

Veronica Vintage ......in korte tijd kwam al 3 x voorbij de instrumental van Emmerson.....Lake.....and Palmer, u weet wel die instrumental. Dat zelfde bij 10 80s en 10 60/70s.  Oplossing? Zeker. Op een auto rit van zeg maar 2 uur al hoppend van de één naar de ander. Op die manier hou je de variatie erin. Veel werk maar dan heb je ook wat. Thuis beluister ik DAB nooit, kies voor internet radio. Boom Light, Boom Radio, Serenade Radio. Met een onthaaste style van presenteren.

Dan nog even die naam......wat Dan kan kan, ken ken,  ik  dus ook< de variant voor randstedelingen> .....ik beloof u dat ik mij maar 1 keer onder de naam inschrijf op dit forum, om begrijpelijke redenen. Maar het punt moest even gemaakt worden. Zie foto.

Rob out inschrijving Radio Trefpunt.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-6-2022 om 06:42 zei de redactie:

 

Kunnen we ons bij het onderwerp houden. De naam discussie hebben we hier al eerder gehad en we hoeven deze niet opnieuw te voeren. 

 

 

Dan wacht ik op : Rob Out  Lex Harding Tony Berk Ferry Maat.........................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Juul:

 

 

Dan wacht ik op : Rob Out  Lex Harding Tony Berk Ferry Maat.........................

 

Maar dan wel met de achternamen beginnend met een kleine letter Juul.

Overigens heb ik korte tijd geprobeerd JOE 70-80s te beluisteren , echter snel afgehaakt. Vreemde naam voor een radiostations, maar ja......whats in a name.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk om je aan een aanwijzing te houden en bij het onderwerp te blijven. Dan ingram deed dat namelijk wel. Maar nee, we moeten weer gaan zeuren over een naam en bij een aanwijzing om het bij de discussie te houden deze gewoon te negeren. Heel volwassen heren.

 

Voor de laatste keer: terug naar het hoofdonderwerp.

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.