Spring naar bijdragen

Boom Radio UK is een "boeming succes"


Aanbevolen berichten

In the UK kan wat in NL niet lukt, een te pruimen radiostations voor Boomers. Ooit werd NPO Radio  5 zo gestart maar dat station is volledig opgeofferd aan de verjonging en ook in presentatiestyle die kant opgeduwd. Alles moet hyperdepieper worden gepresenteerd, onder elk zinnetje bij voorkeur een neurotisch muziekje. Feitelijk is Radio 5 verworden tot Radio 2,5. In the UK is Boom Radio een station dat luisteraars anders benaderd, laid back en relaxed zijn de sleutelwoorden. Dat is te zien aan de Rajar cijfers die het station laat zien < Rajar de UK luistercijfers> .

Hulde aan dit prima station waar ook NL radioliefhebbers zonder twijfel naar luisteren. Vandaag 1 juli 2022 gaat  ook de easy listening variant Boom Light< met een knipooog naar de legendarsische BBC Light uit lang vervlogen tijden  op 1500 meter langegolf> van start.

Lees hier Boom Radio in de Rajar.

Please login or register to see this link.

 

 

bewerkt door Marinebroadcasters
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met deze stelling ben ik het helemaal eens, in Nederland ben je qua TV en Radio na je 50e jaar totaal afgeschreven, al luisteren en kijken er honderdduizenden 50-plussers naar een TV programma of luisteren naar de radio, het "management regime" serveert je af als "commercieel niet interessant"! En daar kan je het mee doen...

Jammer, en dat neem ik vooral de publieke omroep kwalijk daar die een vertegenwoordiging zijn van de hele Nederlandse bevolking, ook die van boven de 50!!! 

Zelf ben ik al meer dan 12 jaar vrijwilliger bij de lokale omroep in Eindhoven en daar runnen we, qua radio, het jongerenstation GLOW-FM, voor de leeftijdgroep 6weken tot 35 jaar en Studio040 voor de leeftijd groep "vanaf 40 jaar"..Maar dat "vanaf 40 jaar" is in de jaren dat ik er werk al ruim terug gedraaid naar een "light versie" van de jongerenzender... En als ik dan laat weten dat er voor mijn leeftijd (66 jaar) weinig tot zeer weinig aandacht is voor de muziek uit mijn verleden dan moet ik maar weer "verjongen"...

Waar zijn de tijden gebleven van Radio 10 Gold, Radio Luxemburg Oldies sender, Radio 5 Nostalgia van een jaar of 6 terug...

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Met deze stelling ben ik het helemaal eens, in Nederland ben je qua TV en Radio na je 50e jaar totaal afgeschreven, al luisteren en kijken er honderdduizenden 50-plussers naar een TV programma of luisteren naar de radio, het "management regime" serveert je af als "commercieel niet interessant"! En daar kan je het mee doen...

Jammer, en dat neem ik vooral de publieke omroep kwalijk daar die een vertegenwoordiging zijn van de hele Nederlandse bevolking, ook die van boven de 50!!! 

Zelf ben ik al meer dan 12 jaar vrijwilliger bij de lokale omroep in Eindhoven en daar runnen we, qua radio, het jongerenstation GLOW-FM, voor de leeftijdgroep 6weken tot 35 jaar en Studio040 voor de leeftijd groep "vanaf 40 jaar"..Maar dat "vanaf 40 jaar" is in de jaren dat ik er werk al ruim terug gedraaid naar een "light versie" van de jongerenzender... En als ik dan laat weten dat er voor mijn leeftijd (66 jaar) weinig tot zeer weinig aandacht is voor de muziek uit mijn verleden dan moet ik maar weer "verjongen"...

Waar zijn de tijden gebleven van Radio 10 Gold, Radio Luxemburg Oldies sender, Radio 5 Nostalgia van een jaar of 6 terug...

Henk Kruize

Die zijn voorgoed voorbij. Via internetradio's kun je de goede stations nog vinden.

4 uur geleden zei Helmut:

 Zijn bij Rajar ook cijfers van Radio Caroline te zien?

 

Voor zover ik weet niet. Het koste geld om mee te doen in de tellingen en das schaars bij Caroline. 

3 uur geleden zei radio tpot:

Poosje geluisterd maar hier zit ik als doelgroeper niet op te wachten hoor.

Ik zit niet op weer een behang station te wachten.

 

Theo

Muziekradio is altijd behang.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Marinebroadcasters:

In the UK kan wat in NL niet lukt, een te pruimen radiostations voor Boomers. Ooit werd NPO Radio  5 zo gestart maar dat station is volledig opgeofferd aan de verjonging en ook in presentatiestyle die kant opgeduwd.

 

'Volledig opgeofferd aan de verjonging'? Op het moment dat ik dit schrijf, is er een programma van Ron Brandsteder aan de gang op radio 5. Die man is 72 jaar.

 

En ze draaien ook nog steeds heel veel muziek uit de jaren 60 en 70.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Will Stevens:

 

'Volledig opgeofferd aan de verjonging'? Op het moment dat ik dit schrijf, is er een programma van Ron Brandsteder aan de gang op radio 5. Die man is 72 jaar.

 

En ze draaien ook nog steeds heel veel muziek uit de jaren 60 en 70.

Ja zeker. Alleen jammer dat in de presentatie men zo luidruchtig is geworden. Mischien is Old Ron een uitzondering. Nog even en op 5 introduceren ze ook de zijkikkers.

NDR 1 Niedersaksen Noord Duitsland is een mooi voorbeeld van oldiesradio met een meer rustige inslag van presenteren. Daar kennen ze hun doelgroep en passen het toontje aan de leeftijd van de luisteraars aan. De muziek op 5 zal ongetwijfeld nog goed zijn op 5 met 60-70-80s oldies. Dat is niet mijn punt.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vor 15 Stunden schrieb Marinebroadcasters:

 

NDR 1 Niedersaksen Noord Duitsland is een mooi voorbeeld van oldiesradio met een meer rustige inslag van presenteren. Daar kennen ze hun doelgroep en passen het toontje aan de leeftijd van de luisteraars aan.

Haha precies dit was mijn probleem en dat levenslang. Zó ontdekte ik de Nederlandse Radio en de Zeezenders. De "rustige inslag van presenteren" vind ik saai en dit vind je ook nu nog zó  terug op de meeste Duitse zenders.

bewerkt door Helmut
Toevoeging
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei radio tpot:

Wat ik wil, geen rustige muziek geen bedaarde presentatoren.

Nee ik wil snerpende gillende gitaren, brullende zang.

Het altijd maar mag niet irriteren muziek en dito presentatie, is dat nu nog niet afgelopen?😄

En dat allemaal in een heerlijke mix van jaren 50 tot aan nu, waarbij Rammstein Volbeat ook niet geschuwd worden.

 

Theo

Geen bedaarde of bejaarde presentatoren?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-7-2022 om 08:45 zei Marinebroadcasters:

In the UK kan wat in NL niet lukt, een te pruimen radiostations voor Boomers. Ooit werd NPO Radio  5 zo gestart maar dat station is volledig opgeofferd aan de verjonging en ook in presentatiestyle die kant opgeduwd. Alles moet hyperdepieper worden gepresenteerd, onder elk zinnetje bij voorkeur een neurotisch muziekje. Feitelijk is Radio 5 verworden tot Radio 2,5. In the UK is Boom Radio een station dat luisteraars anders benaderd, laid back en relaxed zijn de sleutelwoorden. Dat is te zien aan de Rajar cijfers die het station laat zien < Rajar de UK luistercijfers> .

Hulde aan dit prima station waar ook NL radioliefhebbers zonder twijfel naar luisteren. Vandaag 1 juli 2022 gaat  ook de easy listening variant Boom Light< met een knipooog naar de legendarsische BBC Light uit lang vervlogen tijden  op 1500 meter langegolf> van start.

Lees hier Boom Radio in de Rajar.

Please login or register to see this link.

 

 

BOOM LIGHT gaat van start op 6 juli om 11:00 C.E.T.

Boom Light will begin officially at 10.00 on Wednesday July 6th - but we're already trying things out! 

https://www.boomradiouk.com/boom-light/

 

Pierre

Addicted To Music

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei thijs5326:

Geen bedaarde of bejaarde presentatoren?

Ja en nee, geen kalme jaren 50 "owh, kijk eens wat ben ik netjes" praat.

De presentatoren mogen oud zijn met hun leeftijd dat staat los van de stijl en muziek.

Bij TPOT hebben we een man van 70 jaar die een metal programma heeft.

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Helmut:

Haha precies dit was mijn probleem en dat levenslang. Zó ontdekte ik de Nederlandse Radio en de Zeezenders. De "rustige inslag van presenteren" vind ik saai en dit vind je ook nu nog zó  terug op de meeste Duitse zenders.

Wel Helmut, jij blijft naar NL zenders luisteren, voorlopig blijf ik bij Boom Radio < oldies> waar ik vanaf het begin naar luister en NDR 1 . Overigens luisterde ik in de Veronica zeezender periode ook liever naar Hans Mondt dan Rob Out. Dat geeft ongeveer wel aan welke presentatie style ik waardeer. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Boom Light is niet te vergelijken met Sky. Boom Light heeft een erg rustig, rustgevend karakter, met de nadruk op muziek uit de jaren 50 en 60. Erg plezierig om naar te luisteren, je hoort geen drumcomputers, geen gezwollen presentatie, wel muziek uit een vergeten periode. Zoals hierboven als is gemeld. Ik heb er nu een aantal malen naar geluisterd, en ik hoor dingen uit mijn jeugd terug, waar ik goede herinneringen aan heb.

Jan

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.