Spring naar bijdragen

Gemini Bissegem 2011 07 29 0800 0911 Jan Steen Koffiebreak Gi Van Aalst Muziekfabriek


martinja

Aanbevolen berichten

In "Baffle" Magazine werd eind jaren 70 veel geschreven over Radio Gemini, ik weet nog dat frans Schuurbiers van de VVVR daar ook programma's maakte. Regelmatig publiceerde ze foto's van de studio, gevestigd in een kelder en vol eier rekjes voor de akoustiek. Prima :( voor de brandveiligheid!!!!

Heb jij daar nog iets van Martin???

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit 1 x bij Frans Schuurbiers geweest aldaar grens Wallonie

maar Frans had gebeld en kwam pas s'avonds laat

Het was donker, het was de 1e keer in mijn leven dat ik zo ver reed met de auto

moet jaren 80 geweest zijn want pas eind 1980 had ik een okkassie Sunbeam gekocht voor 250 euro van een radioman waar ik ook vis leverde als visser

ik kwam bij hem voor veel vragen over techniek enz

Zijn garage stond vol oude radio's, TVs  en allerlei

Maar goed dus toen ik snachts laat naar huis reed was ik de weg kwijt

Een kaart had ik toen niet mee toen ik nakeek

Ik reed verder en verder Wallonie in

Ik kreeg er stress van. Uitendelijk toch Vlaanderen gevonden

H

 

Helaas dit voorval maakte dat ik noot meer Gemini aldaar bezocht

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

Ooit 1 x bij Frans Schuurbiers geweest aldaar grens Wallonie

maar Frans had gebeld en kwam pas s'avonds laat

Het was donker, het was de 1e keer in mijn leven dat ik zo ver reed met de auto

moet jaren 80 geweest zijn want pas eind 1980 had ik een okkassie Sunbeam gekocht voor 250 euro van een radioman waar ik ook vis leverde als visser

ik kwam bij hem voor veel vragen over techniek enz

Zijn garage stond vol oude radio's, TVs  en allerlei

Maar goed dus toen ik snachts laat naar huis reed was ik de weg kwijt

Een kaart had ik toen niet mee toen ik nakeek

Ik reed verder en verder Wallonie in

Ik kreeg er stress van. Uitendelijk toch Vlaanderen gevonden

H

 

Helaas dit voorval maakte dat ik noot meer Gemini aldaar bezocht

 

Ik ben 2x keer in Moeskroen geweest tijdens de zaterdagnacht en een paar keer in Kortrijk

In Moeskroen had ik iemand bij me van een toenmalige piratenzender in Brabant en in Kortrijk had ik een paar medewerkers van Marina Radio meegenomen.

 

Groetje,

Martin

 

27 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Mooi Jean-Pierre

 

Fantastisch zoals jij de zaak kan beschrijven, tja, het leven kan soms zwaar tegen zitten, maar het is heel belangrijk Jean Pierre om positief te blijven denk... zie het glas als half-vol en niet als half-leeg.. dus "het koppeke nie laten hangen".. :)

Zo is het wel, wat ik ook altijd zeg.

27 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Cassette's repareren, man, was was dat soms gepiel... en vooral als het spoeltje ooit verkeerd viel, voordat je alles terug kom monteren moest je een wieltje een tiental keren omdraaien om het bandje weer recht te krijgen.

Was hier ook zo

27 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ook repareer ik regelmatig VHS videobanden als ik ze moet digitalieren of op DVD overzetten, helaas mag je videoband nooit plakken dus wordt de tape doorgeknipt waar is stuk is en worden het, nadat de ene helft naar een lege VHS shell is overgezet twee "halve" banden..

 

Enfin, we zoeken verder naar de "originele"  Gemini, toch was dat mooi, begin jaren 80 de Vlaamse "Vrij Radio"s", hier in Geldrop kon je regelmatig de stations beluisteren die dicht bij de grens zaten... 

het was radio die met de "ziel"  gemaakt werd, helaas kan ik dat nu niet meer zeggen, het lijkt wel of elk station dezelfde database heeft met muziek, alleen het aller-aller-aller-bekendste en dan met een DJ of presentator die standaardzinnetjes lult en zich drukker maakt of zijn kleding outfitje goed bij zijn gestylde kapseltje past omdat hij op de webcam moet als dat hij een leuk programma maakt.

Daarom is het zo leuk om weer eens wat uit het verleden te horen.

Ik hoor gelukkig hier alleen maar het verleden en zo ook tussendoor de retrohitlijsten van nu die vanuit België het leukst zijn.

27 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

 

Jean Pierre, heel veel sterkte kerel en geniet van elke dag....

 

Henk Kruize

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-7-2022 om 14:54 zei Henk-Anna Loog:

In "Baffle" Magazine werd eind jaren 70 veel geschreven over Radio Gemini, ik weet nog dat frans Schuurbiers van de VVVR daar ook programma's maakte. Regelmatig publiceerde ze foto's van de studio, gevestigd in een kelder en vol eier rekjes voor de akoustiek. Prima :( voor de brandveiligheid!!!!

Heb jij daar nog iets van Martin???

 

Henk Kruize

In 1977 werd Baffle RadioVisie en begin jaren 80 werd het radio Express dacht ik dat er toen er alleen nog tijd was om over Gemini te schrijven

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Bert, ik was de naamsverandering even vergeten van "Baffle" naar "RadioVisie", ik was lid van 1976 tot het laatste blad, naar ik dacht ergens in 1980 of zo werd uitgegeven.

Verder had ik abonnementen op "Radio News" van de Free radio Campaign Germany, van 1976 tot 1979 "Freeway" van de inmiddels helaas overleden Ton Plekkenpol, dat blad ging later over in "Freewave"  van hans Knot en Freddie Joris, ik was abonnee van het begin tot einde.

Ook was ik abonnee van "Monitor" van de fameuze Roland C.Pearson, ook tot het laatste nummer en vanaf 1976 was ik lid van "Offshore Echoes FRance" en in de jaren 1976, 1977 en 1978 schreef ik voor dat blad als Nederlandse correspondent, alles liep via, de ook al overleden, Andre Blondeau, een Fransman waar ik jaren mee correspondeerde.

Wat was er nog meer, ik was "Erelid 887" van de Mi Amigo fanclub, was lid van "Pirate Radio News" van Hans Knot, ik ben vanaf het 0-nummer in de Zomer van 1971, lid van het Veronica blad, ook van 1976 tot het einde lid van "Free Radio Magazine" van Jose herps, "De Delmare" ontving ik in 1980, gedrukt door Gerard van Dam, en... even nadenken, wat was er nog meer??? O ja "DJ and Radio Monthly" in 1972 en 1973, een heel mooi in kleur uitgegeven blad en verder ontving ik alles van mijn Vlaamse vriend Josef Segers van "Music Promotions Benelux"..... 

Als ik ooit ga verhuizen dan heb ik heel wat kilo's papier mee te slepen daar ik alles nog in kasten op zolder bewaar. :(

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.