Spring naar bijdragen

Winamp als default player.


Marinebroadcasters

Aanbevolen berichten

Onlangs begaf mijn laptop het. Draaide nog onder Windows 7. Ik gebruikte Winamp als default player vanwege de vele handige plugins en geluidsettings. Nu met een nieuwe laptop gebruik ik Windows 11. Winamp wederom erop, echter ik kan met de beste wil ter wereld de Winamp niet als default player instellen. Wie heeft de gouden tip? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is even werk, maar mij is het gelukt met Aimp, ipv mediaplayer.

Ga naar Settings, Apps, Default apps, Windows Media Player.

Je komt dan in een lijst/scherm met alle extensies die Mediaplayer claimt.

Per extensie is het dan mogelijk een voorkeur voor een app op te geven (hokje met pijltje rechts)

Deze bevestigen, en bij mij heeft dat gewerkt. Ik heb wel als gebruiker de volledige administrator rechten aan mijzelf toegekend.

W11 is wel af en toe recalcitrant, en wil je dan alsnog dwingen Mediaplayer te gebruiken, maar stug blijven volhouden met je keuze. Op een gegeven moment accepteert  Windows jouw voorkeur! Succes

Jan

bewerkt door jan227
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei jan227:

Het is even werk, maar mij is het gelukt met Aimp, ipv mediaplayer.

Ga naar Settings, Apps, Default apps, Windows Media Player.

Je komt dan in een lijst/scherm met alle extensies die Mediaplayer claimt.

Per extensie is het dan mogelijk een voorkeur voor een app op te geven (hokje met pijltje rechts)

Deze bevestigen, en bij mij heeft dat gewerkt. Ik heb wel als gebruiker de volledige administrator rechten aan mijzelf toegekend.

W11 is wel af en toe recalcitrant, en wil je dan alsnog dwingen Mediaplayer te gebruiken, maar stug blijven volhouden met je keuze. Op een gegeven moment accepteert  Windows jouw voorkeur! Succes

Jan

 

Bedankt....ik ga er mee aan de slag.

Je schrijft Aimp....ik neem aan dat je WinAmp bedoeld?

 

bewerkt door Marinebroadcasters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Je schrijft Aimp....

 

"AIMP is een simpele maar functionele Russische muziekspeler die weinig geheugen gebruikt."

 

Please login or register to see this link.

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

ik neem aan dat je WinAmp bedoeld?

 

Die aanpassing in settings kun je voor alle gewenste muziekspelers gebruiken.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een andere mogelijkheid is de volgende:
rechtsklik op een mp3 of ander muziekbestand, openen met...., kijk of de gewenste speler er bij staat, indien niet klikken op 'kies een andere app' en zoek de speler die je wenst en vink meteen 'altijd deze app gebruiken....'.
Deze methode werkt in ieder geval op windows 10 en terug.

 

Een nog lichtere speler dan alle anderen is XMPlay. Het is een app die zeer weinig recourses gebruikt en ook nog eens portable gebruikt kan worden. Er zijn plugins voor te krijgen en vele skins. Ik gebruik deze al jarenlang en ben er dus zeer tevreden over. Voor de volledigheid, het is geen luxe speler met vanallerlei toeters en bellen. Die zijn wat mij betreft ook niet nodig voor het beluisteren van oude radioprogramma's.
XMPlay is hier te downloaden: Please login or register to see this link.

bewerkt door Gerrit
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in Win 11 werkt dit zo, zelf heb ik met deze snelle keuze wel eens de ervaring dat het niet geheel goed komt.

En dan zo op eens krijg je de keuze weer en lijkt het of windows het vergeten is.

Dat is niet zo in het bestand zit dan iets anders dan een .mp3 bv flac.

Winamp kan nog steeds alles afspelen wat er aan geluid bestanden is.

Video weer niet en daar moet je gewoon de media player in zetten.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.