Spring naar bijdragen

Radio 192, Flashbacks van 14 Juli 2002 met Joost (den Draaijer) en Joost (Verhoeven)


Ben

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei RobMesander:

Ben,

Ik heb de 7 o'clock show maand later staan, dus 30-07-1964.

 

Rob

 

Ik geloof je graag, Rob. Ik heb nog 's geluisterd naar wat Ad zegt, juni en juli lijken veel op elkaar als iemand spreekt.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Deze Vlaming luisterde met een Vlaams oor en zocht...

 

Ad zegt 30 juni en Joop zegt 30 juli en donderdag

donderdag viel op 30  juli in 1964

30 juni op een dinsdag

Ad heeft zich vergist!

 

Zoniet dan weet hij meer waarom hij juni zegt

maar hoe dan ook, de donderdag valt op 30 juli 1964

 

30071964 of 19640730

Voila opgelost  

Jean-Pierre at your service en hoe dan ook

---

datums zullen ook soms nooit correct zijn

vooral als men koppig is

zo leende ik zeezender tapes uit in het begin van mijn .....enfin om te digitaliseren voor ik ermee begon

zwerven rond, veel Mi-Amigo

 

Je zit op de Noordzee voor lange tijd en soms moet je nagaan bij twijfel welke dag het is

Luister je eerst naar 2 radio's  het nieuws

Ook djs vergissen zich wel eens aan boord

ook kan het dat men wegens redenen een tape heruitzend

Ik sa bv op wacht in de brug op zee en dacht ola ben ik nu fout

voor alle zekerheid aan de bemanning gevraagd en 3 x diverse radio nieuws uitzendingen beluisterd

netjes op blad beschreven

bij thuiskomst netje op Ak beschreven, nog extra blad in de doos

bij afgeven doos uitleg 2 maal uitleg

Het gebeurde dat i thuis wel eens uitleg gaf aan mijn vader om op te nemen

Soms ook bij afvaart liet ik bv op 4,75 per sec band draaien voor ik het huis verliet om te gaan vissen

maar goed duidelijk was dart de dj zich vergiste of als het een herhaaltape is, dan is het nieuws erop van een andere dag

Maar helaas bv van de Offshore club bij teruggave zie je dan dat je AK doos door streept was en datum veranderd. Dan zucht je wel eens. En zo gaat de tape door op een onjuiste datum

Want kennelijk beluisterd men het nieuws dat natuurlijk klopt  maar niet strookt met de dag van heruitzending

Ik heb het opgegeven..

Ook nog gehoord dat de dj zich vergiste van dag of uur

Wij zijn allen mensen en soms of veel met te weinig slaap of te lang op de Noordzee werkten

Als je bv 48 nonstop of 36 uur werkte twijfelde je wel eens welk uur of dag het was

De vermoeidheid slaat ook toe

De dj die bv maand of meer aan boord zit kan zich vergissen

Denk echter niet dat Ad of Joost daar last van hadden

Heden ten daage zou ik zelf de bewuste tape doos niet willen zoeken

Mijn gezondtijd en adem zijn belangrijker

 

een hoop tapes zitten in een ingemaakte kast met deuren eind van de grond

daarin achteraan zijn nog eens deuren die moeilijk schuiven en daar zitten dan tapes

Ooit gedaan toen ik huis liet bouwen om boven de trap in feite die vierkante deurkast te laten steken

De bouwheer vroeg ook waarom zo ingewikkeld

 

Ik was bedreigd geweest via een advocaten kantoor uit Brussel

stonden dacht ik rond de 11 namen op

Ik werd beschuldigd van het verkopen van radioprogramma's die  ..enfin blabla

mijn vader zaliger ongerust en ook van zie je wel met je Mi-Amigo en de rest van dat opnemen

Kortom hij maakte zich op mij kwaad

Als de B.O.B  hier binnenvalt of e proces komt en je in geld je alles kwijt bent

 

Dan meeste van mijn tapes verhuisd naar familie verborgen op de zolder

ook recorders

Zelf was ik ontevreden en ging toch maar naar een advocaat om de heren in Brussel een brief te sturen waarin stond met wel recht ze me beschuldigen enz

En waar het stond afgedrukt dat ik programma's verkocht

 

Mocht ik mijn zin gekregen hebben bij de advocaat dan kregen de heren in hun gladde jassen en tong een peperde brief van een zeevisser met niet erbovenop dat ik ze eens opzoeken in Brussel in hun kantoor

Mijn advocaat zei kalm kalm ik schrijf wel een goede brief met opmerkingen

De advocaat koste me toen in die tijd slechts 30 euro 

En de onbeleefde gladde maffia bende , nee daar hebben we nooit nog iets van gehoord

Geen brief , nada niks

Mooi in pak ,haar met gel erin jaja maar beleefd terug een brief sturen nee 

Kost tijd en geld en bij mij was er nu niks te rapen in dit geval

De Blik weekblad met mijn zoeker was het bewijs dat ik niks verkocht

 

In 1982 was bij mijn WMR Radio, vrije radio  de ondervoorzitter nogal ongerust toen ik station zou beginnen Mi-Amigo noemen via eerst de slogan  ''WMR mijn Mi-Amigo Radiooooo te gebruiken ''

Duidelijk zat de schrik er nog in bij mensen die de kranten lazen vroeger over de heksenjacht in Belgie op de medewerkers van Mi-Amigo

 

Toch de naam gebruikt in verband met ketenradio in 1985

programma's van Mi-Amigo Duisburg

WMR-Mi-Amigo Radio gebruiken we 

Iedereen tevreden en de dj's van Duisburg noemden ons de Mi-Amigo aan zee

Ik was tevreden toch de naam bij ons werd gebruikt

 

Ook best tevreden dat we eersten waren aan de westkust die 24 op 24 uur uitzonden eind 1982 in de nieuwe flat locatie. in de zomer 1982 lieten we ook de recorder draaien tot hij stopte

I

 

 

Ik had gewoon bij de zoektjes in het weekblad laten opnemen dat ik verzamelaars zocht om zeezender tapes om te ruilen

 

Dank voor de programma's met of zonder juni-juli haha

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er ging wat fout

maar goed  

ik gebruikte aan Akai een vier spoor op 4,75 per sec

zo konden we rond de 9 uur muziek Non-stop draaien

De concurrentie Radio Horizon (had ooit 80 a 90 medewerkers) wilde zich kennelijk niet laten doen door de kleine radio. 1 a 2 weken nadien waren ze ook 24 uur in de lucht

Het station heet nu Beach Radio - zag op hun website tijd geleden dat ze de 1e radio waren die hier uitzonden 24 uur

Tja info dat je leest is ook niet altijd correct

Radio Marina de latere Wmr was de voorloper en testen gebeurden al eind 1980

de jongen die wat van techniek kende had met de Marina al uitgezonden in de 70s tot 1979 tijdens vakanties of weekenden met een 5 watt zendertje

Vanuit zijn flat op de zeedijk waren ze tot tegen Kortrijk eens te horen met die 5 wat

Toen was het muisstil op FM

Helaas heeft ook hij niks bewaard 

Ik wist niet eens in 1980 dat ook hij dezelfde naam had gebruikt

Na maanden gezaag begreep ik het

O

 

 

 

Ooit onlangs las ik weer op 'een website over vrije radio  ook  ...iets ..dat niet klopt

Wel waar was dat WMR 1 in november 1981 bezoek kreeg van de B.O.B nadat oud vrouwrtje had gebeld doe dacht dat in de villa de inbrekers zaten die al weken werden gezocht

Om het verhaal kort te maken

Het was gelukt om de B.O.B te foppen (al eerder vermeld ooit)

de antenne was bij een radioamateur die niet thuis was maar zijn vrouw in zijn garage geborgen

De vrouw in paniek, volgende dag moest ik de antenne ophalen en niet veel praten

bleek dat de chef van de B.O.B naast hen woonde!

Die man heeft dan de volgende dag tegen zijn buur gezegd

' haha we hebben eens dat radiogedoe snel opgerold en armtierig dat hun studio was, het zal hen leren radiotje te spelen!

Die chef had eens moeten weten..  onze antenne naast zijn deur

zijn mannen gefopt met een slechte zender, wat kabels, cassettes en casetteradio

kortom een armtierige studio voor proef uitzendingen

ze geloofden het nog ook

wisten zelf niet dat we een voeding nodig hadden

gelukkig lukte het de dj en djs om buiten in de duinen achter struik gewas alles te verbergen

zelfs een disco bar was verborgen en stond in het duinenzand

 

ik was in die tijd Belglsche correspondent van het Free Radio Magazine

 

Maar goed mijn eindpunt is

 

Op die vrije radio website staat er dat de antennemast in de tuin van de B.o.b chef werd geworpen !!

Nee zo stom zouden we niet zijn en we wisten ook niet dat hij naast de radioamateur woonde

Mensen die dat nu lezen gaan denken dat we gek waren of bewust uit kwaadheid het daar wierpen

 

Ook in het FRM verscheen opeens een stuk over Radio Wespoint na hun verhuizing vanuit Frankrijk bij de gens

Toen waren daar bijna alle djs weggelopen met de  ex R Marina ploeg erbij

Dan zonden ze uit vanuit Adinkerke bij De Panne met nieuwe mensen

 

Dan lees je opeens van iemand die wij niet kenden in 1981-1982 en begin 1983 verhalen die compleet onwaar waren. Die kerel was nooit erbij geweest voor 1983

 

Dan José Herps ingelicht

Die snel handelde en gedaan met nieuwe artikelen van die kerel

Helaas was zijn 1e artikel verschenen in het blad

Ik bedoel maar

 

Niet alles wat je leest is correct

ook niet datums van programma's

 

Nog eens een vriendelijke zeerovers groet en allen bedankt die downloads hier ter beschikking stellen

 

Jean-Pierre

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

er ging wat fout

maar goed  

ik gebruikte aan Akai een vier spoor op 4,75 per sec

zo konden we rond de 9 uur muziek Non-stop draaien

De concurrentie Radio Horizon (had ooit 80 a 90 medewerkers) wilde zich kennelijk niet laten doen door de kleine radio. 1 a 2 weken nadien waren ze ook 24 uur in de lucht

Het station heet nu Beach Radio - zag op hun website tijd geleden dat ze de 1e radio waren die hier uitzonden 24 uur

Tja info dat je leest is ook niet altijd correct

Radio Marina de latere Wmr was de voorloper en testen gebeurden al eind 1980

de jongen die wat van techniek kende had met de Marina al uitgezonden in de 70s tot 1979 tijdens vakanties of weekenden met een 5 watt zendertje

Vanuit zijn flat op de zeedijk waren ze tot tegen Kortrijk eens te horen met die 5 wat

Toen was het muisstil op FM

Helaas heeft ook hij niks bewaard 

Ik wist niet eens in 1980 dat ook hij dezelfde naam had gebruikt

Na maanden gezaag begreep ik het

O

 

 

 

Ooit onlangs las ik weer op 'een website over vrije radio  ook  ...iets ..dat niet klopt

Wel waar was dat WMR 1 in november 1981 bezoek kreeg van de B.O.B nadat oud vrouwrtje had gebeld doe dacht dat in de villa de inbrekers zaten die al weken werden gezocht

Om het verhaal kort te maken

Het was gelukt om de B.O.B te foppen (al eerder vermeld ooit)

de antenne was bij een radioamateur die niet thuis was maar zijn vrouw in zijn garage geborgen

De vrouw in paniek, volgende dag moest ik de antenne ophalen en niet veel praten

bleek dat de chef van de B.O.B naast hen woonde!

Die man heeft dan de volgende dag tegen zijn buur gezegd

' haha we hebben eens dat radiogedoe snel opgerold en armtierig dat hun studio was, het zal hen leren radiotje te spelen!

Die chef had eens moeten weten..  onze antenne naast zijn deur

zijn mannen gefopt met een slechte zender, wat kabels, cassettes en casetteradio

kortom een armtierige studio voor proef uitzendingen

ze geloofden het nog ook

wisten zelf niet dat we een voeding nodig hadden

gelukkig lukte het de dj en djs om buiten in de duinen achter struik gewas alles te verbergen

zelfs een disco bar was verborgen en stond in het duinenzand

 

ik was in die tijd Belglsche correspondent van het Free Radio Magazine

 

Maar goed mijn eindpunt is

 

Op die vrije radio website staat er dat de antennemast in de tuin van de B.o.b chef werd geworpen !!

Nee zo stom zouden we niet zijn en we wisten ook niet dat hij naast de radioamateur woonde

Mensen die dat nu lezen gaan denken dat we gek waren of bewust uit kwaadheid het daar wierpen

 

Ook in het FRM verscheen opeens een stuk over Radio Wespoint na hun verhuizing vanuit Frankrijk bij de gens

Toen waren daar bijna alle djs weggelopen met de  ex R Marina ploeg erbij

Dan zonden ze uit vanuit Adinkerke bij De Panne met nieuwe mensen

 

Dan lees je opeens van iemand die wij niet kenden in 1981-1982 en begin 1983 verhalen die compleet onwaar waren. Die kerel was nooit erbij geweest voor 1983

 

Dan José Herps ingelicht

Die snel handelde en gedaan met nieuwe artikelen van die kerel

Helaas was zijn 1e artikel verschenen in het blad

Ik bedoel maar

 

Niet alles wat je leest is correct

ook niet datums van programma's

 

Nog eens een vriendelijke zeerovers groet en allen bedankt die downloads hier ter beschikking stellen

 

Jean-Pierre

Het eerste radiostation dat 24u per dag uitzond vanuit West-Vlaanderen was, volgens mij Kompas vanaf eind juni 1981. Bij de eerste inbeslagname van Kompas op 5 november 1981 konden een aantal Kompas-mensen bij radio Horizon terecht om uitleg te geven over de inbeslagname en wat de plannen waren van de Oostendse vrije radio's. De jongens van Horizon lieten toen de Kompas boys weten dat ze 's nachts niet uitzonden, omdat iedereen toch naar Kompas luisterde. In die tijd zond de openbare omroep 's nachts nog niet uit.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik denk dat er ergens op het internet een fout staat of ik gelezen heb over het jaar 1e x  over 24 uur

Ach gebeurd wel meer

Je mag netjes getypt iets doorgeven voor publicatie, dan zie je opeens dat men feiten door elkaar haalde

Als je het opmerkt en men er wat gaat aan doen, dan gebeurd het niet. Ook niet als je het nog eens opmerkt

Dat is jammer

 

Bij Radio Marina-Westpoint kon er gewoon geen 24 op 24 uur uitgezonden toen men bij ons uitzond

Men maakte gebruikt van onze djs

1 x was een man van een discobar die denk ik week cassettes leverde

Die ocmw voorzitter enkele keren en 1 die bij de gemeente werkte

Die bleef ondanks alles geloven in het verhaal dat een hoop Gemini DJS ging programma's leveren

Hij belde nooit JL.Bostyn niet op alhoewel hij tel'efoon nummer van mij had

JL.B wist natuurlijk van niks !

Het nadeel van mij was dat ik soms 7 8 10 dagen op zee was

de jonge Marina djs bleven zo onder de druk van het Gemini verhaal dat ze er in 1981 noh bleven geloven

Zonder mij was er nooit een Westpoint geweest

Ik heb niet geleerd  dat politiekers liegen en geen frank besteden 

Als er iets komt of gegeven word dan blijft als het uitkomt van mensen te zijn in al of niet bruikleen

Terwijl gewone mensen als ik hun zeg maar zakgeld in de radio staken

 

Bij Marina zelf en ook ,later WMR (door na bij onderzoeksrechter door mij ik de naam niet meer mocht gebruiken of na de stopzetting van Marina kwam er anders een proces)

Enfin geen firma's, advocaten, juweliers, senators of wat dan ook met financiele steun

Geen geld van de bank of anders al of niet geleend

 

Dan na 1e opstart WMR en de BOB  konden we gewoon geen 24 op 24 uur uitzenden in 1981

We hadden geen volk genoeg

Het was na de BOB inval een volledige leegloop bij ons! De schrik zat erin

De jongen die eerst bleef gaf het ook op en verhuisde naar een andere plaats

Niet te geloven

Ik en Mario waren weer alleen na 3 weken

Ook het tussendoortje van Westpoint naam in Koksijde bad rond na de zom'er bleef 3 weken duren

Mijn zender dat geleend werd in beslag genomen

 

Terwijl men in Oostende en errond meer gespaard bleef en het parket hier strenger was

In 1982 vond de politie ons op verzoek in onze oorlogs bunker in het bos

Gelukkig voor ons kenden ze Erwin en zijn zoon die naast het politie kantoor woonden, ze waren ook fans

Dus beloofden ze ons   '' we hebben jullie niet gevonden'' . En ja ze hielden woord

Anders was de Akai recorder ervoor 24 uurs uitzendingen in beslag met de rest genomen

Ik denk niet in dit geval WMR nog ging bestaan

 

Ik had andere zorgen, een vissersvaartuig de grote schulden lening helpen afbetalen Brood (vis) op de plank want er waren naast mij 3 of 4 bemanningsleden

Als schipper zat je ook veel met stress , de vangst, vistuig stuk, slecht weer, stormen die je hersen de das om deden.  Nog een vrije radio hebben terwijl je op zee zit is te gek voor woorden

 

Diegene die het als visser nadeed werkte niet, café was zijn thuishaven in De Panne

Die had tijd genoeg maar de radio bestond ook maar een tijd Saturnus

Dan waren er die bij ons waren geweest die Atlantis stichten, dat was jonge zoon van eigenaar, soms moesten de koks en personeel opdraven om te helpen, soms tegen hun zin

Er werden even banden gedraaid van Atlantis Rotterdam

Je zit wel in Koksijde dus Rotterdam jingles of wat dan ook  was....

Na tijd was het over

Men kwam terug met veel power en nieuw materiaal

een bekende advocaat en nog mensen met geld zaten in de beheerraad

geld geleend bij de bank

 

Helaas na 1e x uit de lucht kwam men terug met vol power en nog meer

De jongeman van het restaurant bleef kennelijk koppig, maar ja het geld is niet van hem

Klachten terug van de mensen die zelfs op hun TV in die drukke winkelstraat gestoord werden

Gedaan met Atlantis

Bij WMR werden ze banger

Zo waren er vooral een tijd toen in het weekend minder platen in de studio

In gebruik meer bij de drive-ins

Toen in die maanden werd er veel weg en weer de trappen opgelopen met platen

Gelukkig bleven we gespaard, men wist wel waar we uitzonden

1983-1984

In Oostende draaide men volop reclame, ook destijds bij Noordzee met syndicated programma's

De onze kosten dus geld (zonder reclame erin) en dat bleef niet duren

We waren gewaarschuwd via bezoek bij Erwin in opdracht terug van het Veurns pakket

Draaien jullie reclame dan pakken we jullie op

Tja ..de drive-in shows waren onze inkomsten vanaf in 1983

 

Radio Horizon draaide lustig reclame

Wij hadden geen senator die achter ons stond

Ik denk dat dit de reden is, de steun van die man die het parket toch besloot ze met rust te laten

Zo kon ook de radio aldaar groeien

ik las dat ze op 'een bepaald moment 85 medewerkers hadden

Ze hadden ook een goede zender enzz 

Wij bleven ons richten op de westkust Oostduinkerke - Koksijde- De Panne en Veurne

Met ons ploegje en geen reclame gelden konden we daar nooit aan tikken

 

Mi-Amigo te Nieuwpoort ontstond door een weeral ex WMR dj

Zelfs de oorlogsbunker bij een boer deed ie na

Armoe want de djs moesten bi gebrek aan singles de A kanten draaien

Daarna verhuisden ze (ze zaten eigenlijk op de grens van het grondgebied en dus nog in Oostduinkerke

de andere kant van de baan was Nieuwpoort (ooit is dit stuk nog van Oostduinkerke geweest)

Van Mi-Amigo wist  ik dat hij bestond na hun verhuizing maar op 5 km van mijn huis hoorde ik ze niet niet!

Er werden mij programma's beloofd, helaas verkeerde persoon en familie errond

 

Geld trachten te pakken krijgen en dan niks terugbetalen.

Je hoorde dat ze bestonden als je navraag deed

Ik denk niet dat er veel mensen zullen geluisterd hebben

Als ik langs de locatie reed met de auto en ze zocht op FM hoorde ik ze niet

ik denk dat ik belogen ben

Ik weet 1 iets de vader en de zoon werkten niet

Een echt station was dus Radio Horizon toen

Wij het kleine station door medewerkers waren de 2e die je radio mocht noemen

 

Ik vond het jammer dat in De Panne verdween maar, ja geld, niet werken, drank en de medewerkers vervloeken, uitmaken tot en met je vrouw toe en kinderen

Dat is niet houdbaar

Ik heb het gezien en meegemaakt bij mijn zeer weinige bezoeken

Na ik denk 2  3 maanden soms meewerken met bv WMR djs besloten we de stekker eruit te trekken

We hadden genoeg gezien en gehoord

 

De drank maakt radio stuk, relaties en vriendschappen

Uiteindelijk heeft hij zichzelf opgehangen

Triestig want voor hij aan de drank volop zat en nog vaarde was het man die ok was

 

Ik weet nog dat er kort een bepaalde radio was in Diksmuide

1 x op bezoek in verlaten café

Studiokot ruimte triestig erond met o.a dekens

Maar goed dat wil niet zeggen dat de djs of programma's niet goed zijn

Ik wist direct dat gaat niet lang duren en zo geschiedde

Als ik het goed heb ook de vrouw weg ..maar is van horen ..

 

Ik vraag me af hoeveel vrije radio's kort ontstonden in Vlaanderen en door drank, alcohol en uitkafferen van de djs er bestaan hebben !

Als de baas binnenkomt en zit ook al op de kap van de dj's en je hoort dat hij ook een drinker is en niet werkt

Dan wist ik al genoeg

 

Waren er in Oostende en omstreken ook zulke radio's geweest ?

 

ik weet nog toen ik eens bij Lucien bij Radio Noordzee op bezoek was , hij ontevreden was

dat 1 of meer hun kat zonden terug, ik hoorde  dan van hem de drank in het spel was

Dat was toen hij ook begon met de syndicated van Dirk de Vries die er voor keek

Ooit nog op een plaats ergens geweest om te vergaderen wie zou meedoen

Noel Cordier was er ook en had ons ingelicht of we interesse hadden toen

ik dacht toen ook, Noel zit toch bij Kompas

Hij ontkende wel toen dat Kompas mee zou doen

En dat hij gewoon er was voor contact op verzoek

Pikte hij een graantje mee   ik weet het niet meer

ging de verdeling via Noel ik denk ik

Mijn geheugen moet nu flink nadenken

 

Omdat op dat moment mensen van WMR meer van werk veranderden, verhuisden enz

De jongens die nog studeerden, een tijd minder konden programma's doen besloot ik na samenspraak met Erwin en de programma leider uit de boot te stappen haha

Voor een tijd, we gingen wel zien. Maar we deden nooit meer mee.

Toen djs weer meer tijd hadden en die cassettes ons alleen geld kosten omdat we de cassettes namen zonder reclame besloten we er mee te stoppen, Geld is gauw weg. Het bracht alleen kosten mee

Het gebeurde zelfs toen we verdoken reclame afdraaiden we waarschuwing kregen van de politie

bv wmr drive in show zijn kaarten te verkrijgen bij de slager van...bij de electrozaak ..

Ook toen zijn we er even mee gestopt maar ik was het beu

Van dan af bleven de verdoken reclames komen

 

Eens was het van ' in opdracht van het parket, doen jullie het niet dan gaan wij het doen en het zal geld kosten ''  een boodschap via de politie die dan wel bleef hangen bij ons

We konden alleen maar zuchten en vloeken en reclame uitzenden bleef uit

Ik wist ook, halen ze ons uit de lucht dan is het avontuur voorgoed over 

Als je hoort dat Radio Horizon volop reclame draaid dan weet je, er komt daar geld binnen en die groeien

Pas in 1985 werd echte reclame gedraaid bij WMR maar het was te laat.

Ik had nog gewaarschuwd maar de ondervoorzitter was bang en ging er geen geld insteken.

Ik op de Noordzee meestal tja...

 

Eigenlijk denk ik nu met enige verbazing terug dat we het zolang volhielden

 

In 1985 en ervoor gingen ook djs verhuizen naar Frankrijk, Spanje, Duitsland o.a

Vonden nieuwe job of werden zelf zelfstandig  bv eigen Taxi

De leegloop in 1985 voor de zomer tien iedereen werk vond aan de kust, een boom

Betekende veel minder tijd voor de djs en minder programma's meer

kortom het einde was in zicht

Vooral toen we niet meer voor eigen rekening in het casino drive-ins konden doen

Je zag zeer snel de rekening dalen in 1985

 

Jammer dat ik Kompas in de begin jaren niet zo goed kon ontvangen

Ik luisterde wel eens als ik tijd had

Jean Bretell had een aparte stem die opviel enz..

In 1981-1982 waren e goeie stemmen te horen

Ik geef een voorbeeld  bv Willy Leecoo

Voor mij waren het gouden jaren, de styl, het vuur dat bij dedjs zat

de gedachte van vrije radio enzz

het komt nooit meer terug

 

Ik vond het altijd spijting dat ik hier nooit Andromeda kon horen uit Oostende op 25 km ongeveer van mij

Dat was wat balen

 

Ik ga afsluiten

ik vraag me af nog

Hoeveel medewerkers had Kompas in 1985 en Andromeda

Een ander jaartal mag ook

Jij bent de man Bert die het kan weten !

Je zei me eens toen ik op bezoek kwam dat djs van de andere Oostendse radio's de meeste naar Andromeda gingen en als ik met goed herinner dat Andromeda  een overschot had van studio personeel !

Het jaar of maand ofzo dat ik er 'eens was weet ik niet weer

Alleen nog dit

Bert je gaat toch nog opnemen of cassettes bewaren voor de toekomst want aan alles komt ooit een einde. Je keek me van......alsof je dacht  wat verteld die JP nu?  We zijn er om te blijven.

Hadden er toen maar computers enz van nu bestaan

Ik denk dat we een Nostalgie kuststation konden maken met duizenden programma's uit die tijd

 

ik vraag me ook af, is er ook niemand buiten jou die wat bijhield? rond uit Oostende

 

De vriendelijke groeten en laten we nu oo genieten!!

 

Jean-Pierre 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.