Spring naar bijdragen

Radio Nord Topp 20 27 Juni 1962


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Ik ga het uitzoeken komende dagen...

Bedankt voor de feedback..

Groet

Henk Kruize

 

 

beste Joh,

 

even gechecked op Radiopedia en je hebt gelijk..

Zo staat het daar..

De Radio Nord Topp 20 werd uitgezonden door Radio Nord tussen 12 april 1961 en 7 juni 1962.

 

Ik ga het aanpassen in de database, dus waarde Radio vrienden... het is geen 12 Maart maar 12 April !!!!!

 

Groet

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2022 om 15:43 zei Henk-Anna Loog:

Ik ga het uitzoeken komende dagen...

Bedankt voor de feedback..

Groet

Henk Kruize

 

 

beste Joh,

 

even gechecked op Radiopedia en je hebt gelijk..

Zo staat het daar..

De Radio Nord Topp 20 werd uitgezonden door Radio Nord tussen 12 april 1961 en 7 juni 1962.

 

Ik ga het aanpassen in de database, dus waarde Radio vrienden... het is geen 12 Maart maar 12 April !!!!!

 

Groet

 

Henk Kruize

hierboven plaats je een topp 20 van 27 juni 62, klopt die datum van 7 juni 62 dan?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even nagekeken en het moet zijn 7 Juni, de laatste dus, want ik heb een Topp 20 van 09 Mei (woensdag) en dan 2 weken geen en dan de volgende is 30 Mei, die heb ik wel en de laatste is dus van 7 Juni en niet 27 Juni.

Ik heb deze opnames een jaar of 20 geleden gekregen van een Radio Nord fan en ik ging er van uit dat de data's klopten daar hij een heel precieze man is.

Ik ga het aanpassen in mijn database.

Bedankt

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Henk-Anna Loog changed the title to Radio Nord Topp 20 7 Juni 1962
50 minutes ago, Henk-Anna Loog said:

Ik heb het even nagekeken en het moet zijn 7 Juni, de laatste dus, want ik heb een Topp 20 van 09 Mei (woensdag) en dan 2 weken geen en dan de volgende is 30 Mei, die heb ik wel en de laatste is dus van 7 Juni en niet 27 Juni.

Ik heb deze opnames een jaar of 20 geleden gekregen van een Radio Nord fan en ik ging er van uit dat de data's klopten daar hij een heel precieze man is.

Ik ga het aanpassen in mijn database.

Bedankt

 

Henk Kruize

Beste Henk,

Just wondering how you came to this date. I've looked at the dates of Topp 20's in Jan-Fre's Index and in 1961 and 1962, they are all on a Wednesday. 7th June 1962 is Thursday, so could it be 6th June instead?

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The date of the programmas were given to me by the guy who owned the original tapes... so I trusted that they were okay. Nobody is perfect, especialy not when its 60 years ago, keep that in mind. and, yes, you are right, the Topp 20 was on Wednesday so it's gonna be June 6th. A correction is made.

Thanks for the feedback.

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Henk-Anna Loog changed the title to Radio Nord Topp 20 6 Juni 1962

Beste Henk

 

Op het gedrukte exemplaar staat er toch 27 juni 1962

 

zie ook:

Please login or register to see this link.

Daar staat vermeld: 27th June 1962 (Final Chart)

30 juni 1962 is de laatste uitzenddag.

 

Rony

bewerkt door vron
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Henk-Anna Loog changed the title to Radio Nord Topp 20 27 Juni 1962
1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

En al jaren zijn deze Radio Nord opnames te vinden bij onze vriend Ray Robinson in de VS en zijn prachtige site Azanorak:

Please login or register to see this link.

Bespaart het hier opnieuw aanbieden.

 

 

Prachtig aanbod maar weet iemand het wachtwoord voor het unzippen?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

En al jaren zijn deze Radio Nord opnames te vinden bij onze vriend Ray Robinson in de VS en zijn prachtige site Azanorak:

Please login or register to see this link.

Bespaart het hier opnieuw aanbieden.

 

 

Volgens mij komt Ray Robinson niet uit de VS maar uit de UK.

Zou ook logisch zijn, want Engeland heeft toch wel de rijkste zeezenderhistorie.

 

Gerard 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kleine aanvulling (bedankt voor de mooie opnamen!) Radio Nord heeft nooit uitgezonden vanaf de Bon Jour. Ze werd wel zo in de volksmond genoemd, maar was toen al omgedoopt tot Magda Maria nadat Panama de registratie had ingetrokken (bron: Jan Kotschack, na een mail wisseling).

Ze voer inmiddels onder de vlag van Nicaragua...

 

Walter 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Panama een verkeerde keuze was hadden ze kunne weten omdat een paar maanden eerder Panama de registratie van de Veronica (Borkum Riff) al had ingetrokken wegens zend activiteiten.

 

In Nicaragua zat toen de foute Somoza, later bleken de Sandinisten ook niet helemaal OK te zijn.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.