Spring naar bijdragen

Kink wint bodem procedure.


Juul

Aanbevolen berichten

Op 27-7-2022 om 00:12 zei peellandfm:

Een beetje wat Henk ook schrijft. Die geboden bedragen reizen straks weer de pan uit, en dus zijn de frequenties vooraf al verdeeld onder een paar goed gesitueerde bedrijven.

Die gaan gewoon ff onderling ff elkaar opzoeken en de boel beklinken..

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou dat incalculeren is maar de vraag. 

Met het Kink format ga je nooit een miljoenen publiek bereiken. 

Met een marktaandeel van +/- 1% hark je geen miljoenen binnen. 

En daarbij zijn er praktijk voorbeelden genoeg van welk verschil een fm frequentie maakt (r10 en npo5)

En ik geloof nooit dat ze bij Mojo helemaal gek zijn. 

Van de andere kant waarom begin je dan die rechtszaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft ook geen miljoenen publiek te bereiken met het format van KINK daarvoor is het ook nooit opgericht, maar een FM frequentie is nog steeds noodzakelijk om overeind te blijven, met enkel DAB en internet ga je het niet redden. Die rechtszaak zullen ze met veel overtuiging gestart zijn dus ik ga er vanuit dat ze dan ook mee kunnen bieden tijdens een veiling.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei radiofreak31:

Die rechtszaak zullen ze met veel overtuiging gestart zijn dus ik ga er vanuit dat ze dan ook mee kunnen bieden tijdens een veiling.

Zeker kunnen ze mee bieden.

Maar ga er maar van uit dat de concurrent geen concurrentie wenst, en dus aanzienlijk meer bied. Waarschijnlijk zitten we straks met Talpa alternative of iets dergelijks opgescheept, om Veronica vrij te spelen.  Dat is nou het nadeel van veilingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Will Stevens:

Ik ben geen jurist, maar het zou goed zijn als de overheid de mogelijkheid had om een mediaconcern bijvoorbeeld niet meer dan twee landelijke netwerken te bieden. De invloed van De Mol mag best wel een beetje worden ingeperkt. Dat kan bijdragen aan de diversiteit van het aanbod.

Enkele jaren geleden is juist de mogelijkheid geschapen voor een concern om geen vergunning voor twee, maar maximaal vier zenders te kunnen verkrijgen. Dit na een sterke lobby van met name Talpa. De Tweede Kamer heeft hier mee ingestemd. Om dit weer terug te draaien zal dus de wet weer moeten worden veranderd.

Piet.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja de markt werking 😄

Daar waren ze zo gek op, de markt zou het zelf wel reguleren dat hoefde de overheid niet meer te doen.

Waar het toe geleid heeft in het land, de krant struikelt over de schandalen en wangedrag v/d overheid.

Dus ook de wet maar weer aanpassen, niet alles laten dansen voor het grote geld.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Enkele jaren geleden is juist de mogelijkheid geschapen voor een concern om geen vergunning voor twee, maar maximaal vier zenders te kunnen verkrijgen. Dit na een sterke lobby van met name Talpa. De Tweede Kamer heeft hier mee ingestemd. Om dit weer terug te draaien zal dus de wet weer moeten worden veranderd.

Piet.

De Tweedekamer trapte ook jn de nood verlenging lobby. 

Wie roept de Kamer tot de orde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand, want wij hebben zo veel splinter partijen er zitting in laten nemen, dat niemand toe komt aan de taak vd kamer.

Waan v/d dag regeert, en journalisten bepalen de debat volgorde met hun onderzoek journalistiek.

Hebben daarom sommige partijen de pest aan journalisten?

En voor visie moest bij de opticien zijn zei de premier.

Kortom, de markt met het grote geld regeert als klein voorbeeldje, de suiker belasting op frisdranken.

De ontwerp wettekst werd eerst naar Coca Cola gestuurd, of ZIJ het er mee eens waren.

Dat is de wereld op zijn kop, en dit is net een paar maand geleden nog gebeurt en kwam boven water via de WOB door al weer journalisten opgevraagd.

En zo is de werkwijze ook bij de verdeling van de frequenties.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:

Niemand, want wij hebben zo veel splinter partijen er zitting in laten nemen, dat niemand toe komt aan de taak vd kamer.

Waan v/d dag regeert, en journalisten bepalen de debat volgorde met hun onderzoek journalistiek.

Hebben daarom sommige partijen de pest aan journalisten?

En voor visie moest bij de opticien zijn zei de premier.

Kortom, de markt met het grote geld regeert als klein voorbeeldje, de suiker belasting op frisdranken.

De ontwerp wettekst werd eerst naar Coca Cola gestuurd, of ZIJ het er mee eens waren.

Dat is de wereld op zijn kop, en dit is net een paar maand geleden nog gebeurt en kwam boven water via de WOB door al weer journalisten opgevraagd.

En zo is de werkwijze ook bij de verdeling van de frequenties.

 

Theo

Dat is dus het gevolg van lui die daar zitten, die werkelijk nergens verstand van hebben, en zich eerst hebben gemanifesteerd als lokale hobby politici en vandaar zich hebben om hoog geluld, het wordt tijd voor een zaken kabinet, inplaats van de huidige zakken vullende hobby politici..

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb antwoord gegeven op de vraag van Ruud wie de 2e kamer tot de orde gaat roepen?.

Mijn visie is hier nog niet ter sprake gekomen😃

Maar ik wil best mijn visie op het gebied van de radio hier vertellen hoor.

Maar dit is zo langzamerhand niet meer los te zien van het politieke landschap zo als wij deze nu hebben gekozen in Nederland.

En ik vraag me dan oprecht af, ook gezien de discussies in het verleden, of dit forum daar dan de plek voor moet zijn.

Om een vraag te beantwoorden of er een kiesdrempel wel of niet zin vol is en of hoe groot, lijkt mij dit forum niet de plaats.

En ik maakte de opmerking omdat Trump er ook al bij gehaald is.😄

Dat wordt dan off topic genoemd, denk ik dan.

 

Theo

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei radio tpot:

En ik vraag me dan oprecht af, ook gezien de discussies in het verleden, of dit forum daar dan de plek voor moet zijn.

 

Ik vind van wel. :-)

 

10 minuten geleden zei radio tpot:

Om een vraag te beantwoorden of er een kiesdrempel wel of niet zin vol is en of hoe groot, lijkt mij dit forum niet de plaats.

 

Dit was de aanleiding van (voor) mijn vraag: "wij hebben zo veel splinter partijen er zitting in laten nemen, dat niemand toe komt aan de taak vd kamer."

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een constatering van mij over hoe de 2e kamer nu werkt.

En ik meld er bij hoe de werkwijze is, de waan vd dag en korte termijn denken van hoe vind mijn achterban dit?

Bij de spreekstoel over iets beginnen wat niet eens op de agenda staat, en dan wachten dat de voorzitter ze onderbreekt.

En dat wordt dan op hun eigen site gebruikt met schreeuwerige letters zie je wel de gevestigde orde ontneemt ons het woord.

Dat is een benoeming van feiten, en nog niet mijn mening.

ik laat het hier graag bij als je het niet erg vind 🙃

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

Bij de spreekstoel over iets beginnen wat niet eens op de agenda staat, en dan wachten dat de voorzitter ze onderbreekt.

En dat wordt dan op hun eigen site gebruikt met schreeuwerige letters zie je wel de gevestigde orde ontneemt ons het woord.

 

Zonder Forum voor Democratie  een grotere PVV, zonder JA21 een nog grotere PVV en dat wil jij (toch) ook (al) niet.

 

1 uur geleden zei radio tpot:

ik laat het hier graag bij als je het niet erg vind

 

Tot je er de volgende keer (zelf) weer over begint. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

 

 

Volg je het nieuws? JA Of ben je een Fox kijker? NEE

Juul, ik bedoelde dit cynisch in het kwadraat. Zoals Will ook aangeeft. Zie de emoticons die ik heb gebruikt.  Het was naar mijn mening een regelrechte ramp. Maar nu ga ik misschien voor dit forum over een grens, dus ik zwijg er verder over.

 

On Topic:

Er komt een veiling aan en van de week was de directeur van KINK op BNR (in de veiling een concurrent van KINK). Zo te horen had hij er zin in, en blijkbaar een kapitaalkrachtige geldschieter. Er werd een naam genoemd, maar ben die even kwijt. Dat betekent dat het hele radiolandschap misschien toch nog flink overhoop gaat. We wachten het af, de tijd zal het leren.

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.