Spring naar bijdragen

Radio Atlantis International service 1974


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Ja, leuke herinneringen he "Pete Deepfreeze" :) .. Dave Owen, later ging ie bij Caroline draaien.

Waar ik wel eerlijk in wil zijn Piet is dat ik je opvolger, Rob Ronder, maar een heel matige DJ vond, veel praten en dan onsamenhangend, nietszeggend, later ook toen ie live op Mi Amigo zat vond ik hem maar zo-zo.

Op 16 en 17 Augustus zat Rob als Veronica nieuwslezer aan boord van de Norderney, ik heb er nog een band van, en dat was een afgang... ik zal 'm van de week digitaliseren en aanbieden op het forum... kan je lachen.

De mooiste week van Atlantis was de laatste week, de hele dag International service.. mijn recorders draaiden overuren toen, eentje waar ik, als ik overdag snel een uurtje van mijn werk naar huis kon, opnames van Atlantis maakte, eentje die Veronica opnam en waar ik vader de instructies had gegeven hoe hij een band moest wisselen en er dan achter kwam dat ie de band met de "glimmende" kant had opgelegd en er dus niets op stond :( ...

 

Piet, heb je nog foto's uit die tijd? Lijkt me leuk om die te delen..

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

 

Op 16 en 17 Augustus zat Rob Ronder als Veronica nieuwslezer aan boord van de Norderney, ik heb er nog een band van, en dat was een afgang... ik zal 'm van de week digitaliseren en aanbieden op het forum... kan je lachen.

 

Henk, 

 

Inderdaad. Hij heeft het 1 dag volgehouden.

De volgende dag werd hij van meteen boord gehaald en moest Bart van Leeuwen als nieuwslezer fungeren.

Het was echt een drama, zoals hij het nieuws voorlas.

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Juul:

Heren, ik heb onze website niet voor niks geschreven.

Even scrollen naar augustus 1974 en daar staan de "belevenissen" van Rob Ronder.

 

Please login or register to see this link.

Juul,

 

Als ik zo het relaas van Rob lees op jullie website komt het inderdaad zo over alsof hij voor de leeuwen is geworpen.

Zo kwam het als luisteraar ook over. Zo stuntelig was het. Hij toonde in ieder geval zelfreflectie door aan te geven dat het niet best was.

 

Het stak gewoonweg schril af het nieuwslezen door Rob in vergelijking met de nieuwslezers die toen op het einde van de  zeezenderperiode aan boord waren, zoals Cees Manintveld en Leo de Later, die laatste moest dan vervangen worden vanwege diens eerdere vertrek. Dat valt bij een professionele organisatie dan meteen op. Er werd meteen ingegrepen.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk-Anna Loog

...... ik luisterde met mijn Greatz Page portable

 

Om te delen... Steve England uit Juli 1974 (dag onbekend.. wie weet het???) van 1800 tot 1905 uur en Andy Anderson, opgenomen op 26 Juli 1974 1900-1955 uur.

 

 

Eh, Henk...

Een blauwe? Je hebt onlangs er een foto geplaatst.... Het schoot me net te binnen, dat ik jarenlang zo'n toestel heb gehad....

Ook een Philips type: 90RL450. Met dát toestel luisterde ik toen o.a. naar Radio Atlantis en vooral naar de Engelse Service.

 

Bedankt voor het plaatsen,

 

HA

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk-Anne Loog,

Ja dat is hem! Ooit was ik op de fiets (vanaf de camping) in Zwolle, bij een Kringloopwinkel.

Niet ver van het station.... en wat heb ik daar toen gekocht?

Juist weer zo'n toestel!

Helaas was hij niet zó mooi meer, maar hij deed het nog wel. Dat toestel heeft enkele jaren in de sta-caravan gestaan. Helaas viel het toestel eens van het plankje, toen was het over en sluiten...😥

 

Groet,

 

HA

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Ja, leuke herinneringen he "Pete Deepfreeze" :) .. Dave Owen, later ging ie bij Caroline draaien.

Waar ik wel eerlijk in wil zijn Piet is dat ik je opvolger, Rob Ronder, maar een heel matige DJ vond, veel praten en dan onsamenhangend, nietszeggend, later ook toen ie live op Mi Amigo zat vond ik hem maar zo-zo.

Op 16 en 17 Augustus zat Rob als Veronica nieuwslezer aan boord van de Norderney, ik heb er nog een band van, en dat was een afgang... ik zal 'm van de week digitaliseren en aanbieden op het forum... kan je lachen.

De mooiste week van Atlantis was de laatste week, de hele dag International service.. mijn recorders draaiden overuren toen, eentje waar ik, als ik overdag snel een uurtje van mijn werk naar huis kon, opnames van Atlantis maakte, eentje die Veronica opnam en waar ik vader de instructies had gegeven hoe hij een band moest wisselen en er dan achter kwam dat ie de band met de "glimmende" kant had opgelegd en er dus niets op stond :( ...

 

Piet, heb je nog foto's uit die tijd? Lijkt me leuk om die te delen..

 

Groet

Henk Kruize

Ik onthoud me van het geven van een mening over oud-collega's, als jullie het goed vinden. Wat ik wel kan zeggen is dat ik aan de 'Peter de Vries Show' een andere invulling gaf dan Rob. En het verbaasde me wel een beetje om Rob terug te zien als nieuwslezer bij Veronica.

Ik heb helaas geen eigen foto's uit die tijd meer, Henk. Die zijn indertijd allemaal naar de Engelse deejays gegaan, dus: 'Die zien we nooit meer terug'... 😉

Piet.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef ik je groot gelijk in Piet, ik wilde alleen maar even mijn mening geven...

Jammer van de foto's, ik heb het ooit gehad met de "Audio Magazine" cassettes van Piet Treffers, een kennis van me wou ze graag "even lenen" om kopietjes van te maken, dus gaat het hele pakket 1 t/m 62 met de post naar zijn adres.. en na veel aandringen, bellen en schrijven, komt er een pak cassettes na 3 jaar retour waar de nummers 27 tot en met 36 ontbraken..

"Ik heb ze allemaal verstuurd", ja, mooi niet dus... Dat was dus een goede les voor de toekomst.

Misschien is het leuk als er medeforumleden die dit meelezen om eens een Atlantis programma van onze Piet online zetten... wie weet wat er nog allemaal "op zolder ligt"... :) 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Zes en een half jaar geleden, heeft Vincent de volgende opname, een keer aangeboden.

 

Radio Atlantis 312 19740621 DaveOwen-PeterDeVries 06.28-07.28-Done.mp3

 

Please login or register to see this link.

Klopt! Ik heb hem gedownload op 12 februari 2016.

Helaas is in mijn archief verder niets te vinden van onze Piet. Iemand anders misschien?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Zes en een half jaar geleden, heeft Vincent de volgende opname, een keer aangeboden.

 

Radio Atlantis 312 19740621 DaveOwen-PeterDeVries 06.28-07.28-Done.mp3

 

Please login or register to see this link.

Ach ach ach, wat een jeugdzonde... 😁😉

 

20 uur geleden zei Martin1968:

Klopt! Ik heb hem gedownload op 12 februari 2016.

Helaas is in mijn archief verder niets te vinden van onze Piet. Iemand anders misschien?

Het is helaas ook de enige opname die ik zelf heb, Martin. Met dank aan Vincent.

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je ze maar niet gaan verwisselen met Peter de Vries op Radio Caroline (1979-1980). In deze computergestuurde tijden kijkt men zelf niet meer zo nauw, en laat men het geesteskind van Bill Gates het werk doen.

Ín mijn exemplaar van "Hitdossier" 10e editie, staan o.a. de hits van een of andere irritante zanger, genaamd Gordon, ook gewoon bij de hits van het duo Peter and Gordon uit de jaren 60.... tja, Bill's foutje he?

Maar, beste Piet, we blijven doorzoeken naar meer leuke programma's van je... wie weet wat er nog rond zwerft..

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

14 of 15 juli was ik aanboord van Atlantis en maakte deze foto's.

Op de middelste foto oa Andy Anderson, Linda Anderson en Debbie England. 

Atlantis juli 1974 A.jpg

Atlantis juli 1974 B.jpg

Atlantis live studio aan boord juli 1974.jpg

het lijkt me dat ook Dave Rogers en Dave Owen ook op de foto staan, maar je ziet hun gezichten niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei erco59:

This show is known as being from the 19th of June 1974 (58'30")  with  Sreve England answering to a letter from Daniel Lefebvre (FranceRadioClub)

Gr, Eric (C.)

I have found also this recording as from the 19th of June 1974 (1h 4min 5 sec), news David Rogers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.