Spring naar bijdragen

Opening Radio Noordzee vanaf het REM eiland 29 Juli 1964


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei reeltoreel:

Klopt helemaal Maarten!

zie N° 153, 154, 422 

 

Helaas vooral veel lege spoelen (overigens zijn het best vervelende reels want de ruimte voor de band is gewoon te smal en de band loopt te vaak langs de flens door te weinig marge) en lege dozen (ook waaibomen kwaliteit) 😆.

20220920_153213.jpg

Die bedoel ik ja... je ziet bij doos 422 een bruine streep: daar heeft een plakbandje met een plastic mapje gezeten met de metadata :) (Bij ons zitten er nog een aantal op maar een aantal ook niet meer). En de flens is inderdaad vaak iets krom en daardoor te smal.... Ook zitten er soms lassen in de banden (gewoon met de schaar gemonteerd) die loslaten. Foto's volgen volgende week :)

 

Als er nog iets van metadata beschikbaar is bij bepaalde dozen/banden/nummers dan hoor ik het graag, kan ik eens kijken of ik enige correlatie kan vinden met het materiaal dat wij hebben :) 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei reeltoreel:

Klopt helemaal Maarten!

zie N° 153, 154, 422 

 

Helaas vooral veel lege spoelen (overigens zijn het best vervelende reels want de ruimte voor de band is gewoon te smal en de band loopt te vaak langs de flens door te weinig marge) en lege dozen (ook waaibomen kwaliteit) 😆.

20220920_153213.jpg

Arti Sound Studio was van de vader van Eric van Tijn, en het heet nu Soundwise en is door Eric overgenomen.

Zit aan de Wenckebachweg 81 in Amsterdam.

Toen: Please login or register to see this link.

Nu: Please login or register to see this link.

 

Nico.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-7-2022 om 10:37 zei Henk-Anna Loog:

Dit is leuk Hans,

Vooral de titel van de 1e plaat die gespeeld werd, en ik al een tijdje zoek, is nu bekend, "Tico tico" van percy Faith.

Het openingnummer "Anchors away" van de Marinierskapel heb ik jaren geleden al eens als een EP bij de kringloop gevonden.

Bedankt Hans

 

Henk Kruize

Tico tico" van percy Faith Sttat gewoon op soulseek Henk te downloaden. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-9-2022 om 19:57 zei nchuijg:

Aan het begin in mooie kwaliteit een reclame van Lexinton sigaretten, digitaal de onvolkomenheden verholpen en de audio opgewaardeerd, met de mooie stem van Ed Lautenslager.

Please login or register to see this link.

 

Nico.

 

Mijn oma rookte ze vroeger....heeeel vroeger. Stond altijd een glas met daarin enkele Lexinton sigaretten op tafel. Prachtige commercial. Mooie kwaliteit. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb wat foto's van Rijkswaterstaat van het eiland toen ze het overnamen, ik mag ze helaas niet plaatsten, en daar kun je zien dat er flink is huis gehouden in het interieur van het eiland. Kijk, alle apparatuur is in 1965 naar land verscheept en opgeslagen, dus er was eigenlijk niets meer van waarde aan boord.

Wel heb ik ooit ergens in 1970 gelezen dat het een "knal eiland" was omdat de eigenaar van het eiland het gebruikte voor opslag van explosieven. Helaas heb ik hier niets meer van terug kunnen vinden.

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Tja, ik heb wat foto's van Rijkswaterstaat van het eiland toen ze het overnamen, ik mag ze helaas niet plaatsten, en daar kun je zien dat er flink is huis gehouden in het interieur van het eiland. Kijk, alle apparatuur is in 1965 naar land verscheept en opgeslagen, dus er was eigenlijk niets meer van waarde aan boord.

Wel heb ik ooit ergens in 1970 gelezen dat het een "knal eiland" was omdat de eigenaar van het eiland het gebruikte voor opslag van explosieven. Helaas heb ik hier niets meer van terug kunnen vinden.

Groet

Henk Kruize

Vlak na de overname van het REM-eiland door Rijkswaterstaat heb ik deze dienst aangeschreven voor wat informatie over het eiland. Ik kreeg toen een originele bouwtekening van het eiland toegestuurd, gemaakt door Rijkswaterstaat na de overname. Helaas is deze na een paar verhuizingen mijnerzijds verloren gegaan.

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.