Spring naar bijdragen

Radio Atlantis 3 Augustus 1974 "Snap, Crackle and Pop" opgenomen aan boord van de Jeanine


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

In de landstudio's hadden ze ook die Rodec mengpanelen. Uit de nalatenschap van Rob Olthof heb ik foto's gezien van de Jeanine in 1975 met de studio's compleet leeg. Piet, weet jij wat er met die studio apparatuur gebeurd is? Meegenomen door de medewerkers, en, volgens verhalen, had Steve England de RCA cartplayer met opname unit meegebracht en was die nog afkomstig van de Galaxy, of is het schip toen het in de haven lag "gewoon"  leeg geplunderd door souvenir jagers?

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even aanvullend, Henk. Ik kwam in een aantal dagbladen uit eind 1974 berichten tegen over de geplande terugkeer van Radio Atlantis. Daarin stond ook vermeld dat alle apparatuur nog op de Jeanine aanwezig was sinds het beslag op het schip in september 1974. Voor de voorgenomen doorstart zou dus nieuwe apparatuur worden gebruikt, neem ik aan.

Piet.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er circuleren wat foto's, die ik helaas door rechten hier niet kan afbeelden, van de apparatuur die in beslag was genomen van Gunfleet Lighthouse, en daar kan je zien dat het totaal andere spullen waren als wat aan boord van de Jeanine was, Micro-Seiki, Rodec, Revox... en dat was niet het spul dat op Gunfleet Lighthouse was.

De Jeanine heeft ook een jaar op een goed bereikbare plek gelegen na de closedown dus ik denk dat het gewoon leeggeplunderd is.

Dat zag je ook bij de Communicator, toen die zijn laatste jaartje in Nederland sleet, kijk maar naar de foto's die op internet circuleren, dan zie dat alles stuk is geslagen en gejat....

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Lokeend:

De spullen die in de studio in Oostburg stonden zijn publiekelijk verkocht. Piet geen behoefte aan gehad daar iets te kopen?

Grt Rieni

VOOR 24 augustus 74 werden er continu spots uitgezonden "dat alle apparatuur verkocht werd om nog met beter materiaal te kunnen herbeginnen. We komen terug. We komen terug "   En de studio's waren in Oostburg al leeg nog voordat het afscheidsprogramma kon opgenomen worden.... Is er iemand in Oostburg iets gaan kopen?

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Lokeend:

De spullen die in de studio in Oostburg stonden zijn publiekelijk verkocht. Piet geen behoefte aan gehad daar iets te kopen?

Grt Rieni

 

8 uur geleden zei bert ree:

VOOR 24 augustus 74 werden er continu spots uitgezonden "dat alle apparatuur verkocht werd om nog met beter materiaal te kunnen herbeginnen. We komen terug. We komen terug "   En de studio's waren in Oostburg al leeg nog voordat het afscheidsprogramma kon opgenomen worden.... Is er iemand in Oostburg iets gaan kopen?

Ik niet...

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.