Spring naar bijdragen

Radio Caroline 558 13 en 15 Juni 1988 20-21 uur Northsea Gold


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Op verzoek, zojuist gedigitaliseerd van een "Concertape" van de firma "Tandy"... 2 afleveringen van Northsea Gold. Als je in 1988 10 van die bandjes van Tandy kocht kon je er 4 na een jaar of 5 apart houden "om te bakken" want die dingen plakten daarna als een gek, de andere 6 bleven vaak in prima staat. De band waar deze opnames op stonden is na 34 jaar nog steeds van prima kwaliteit.

 

Caroline 558 13 Juni 20-21 uur   Please login or register to see this link.

Caroline 558 15 Juni 20-21 uur   Please login or register to see this link.

 

Sounds fine with Caroline

Groet

Henk Kruize

 

concertape tandy.jpg

Henk, you are not wrong in saying 'Sounds Fine with Caroline'. Everything Sounded Great on 558!  Thanks for these recordings.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Henk-Anna Loog

Jij noemt hier Tandy.In de jaren 70 waren er hier winkels in Vlaanderen die ook die naam hadden .Weet niet of dat hetzelfde is .Wat ik wel weet is dat er in 1978 een vriend van mij  die daar toen werkte in een winkel van Tandy in Ieper dood werd aangetroffen achter de toonbank. Marc is gestorven op 31 08 1978, hij was toen 22 jaar jong. Doet nog altijd pijn .😪

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minutes ago, Henk-Anna Loog said:

Tandy verkocht ook audio apparatuur onder de naam "Realistic" en uiteraard, net wat Juul zegt, losse onderdelen, zelfs lege cassettedoosjes, inlegvelletjes, lege bandspoelen, you name it, they got it.

In Geldrop hadden we van 1974 tot 1995 een Tandy winkel.

 

Henk Kruize

We had a Tandy in Accrington. Every time you bought anything there, they asked for your name and address. After they started sending me 3 catalogues per month, I gave gave them the names and addresses of people I didn't like!

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Tandy verkocht ook audio apparatuur onder de naam "Realistic" en uiteraard, net wat Juul zegt, losse onderdelen, zelfs lege cassettedoosjes, inlegvelletjes, lege bandspoelen, you name it, they got it.

In Geldrop hadden we van 1974 tot 1995 een Tandy winkel.

 

Henk Kruize

in België werd Tandy in 2011 opgedoekt. Ik probeerde meestal de 2400f vast te krijgen, zo kon ik 4u16 per spoor opnemen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook, kocht vaak onderdeeltjes en banden, en, dat werd al aangegeven hier, elke keer als je wat kocht werd je naam en adres op de bon gezet en kwam je in hun adressenlijst voor hun informatieblaadje. Wat wel geinig was, elke keer als de verkoper mijn naam wat afwijkend opschreef kreeg ik voor de afwijkende naam ook een apart informatieblaadje. Mijn achternaam is Kruize, en daar kreeg ik zo'n krantje voor, maar later ook nog voor Kruune, v.d. Kurze, Kruine... dus kreeg ik er op een gegeven ogenblik 4 binnen op mijn adres.

Dat had z'n voordeel, want elke keer zat er in zo'n krantje een bon voor een gratis artikel, soms een batterij, dan een C-30 cassettebandje, etc... en dan kon ik er 4 afhalen.  :)

Ik gebruik nog altijd een Tandy (Realistic) equalizer en die werkt nog probleemloos sinds 1978 toen ik het apparaat kocht, net als een Realistic cassettedeck SCT-70 dat sinds 1985 nog steeds prima werkt.

Henk Kruize

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-8-2022 om 20:02 zei marnik:

Dag Henk-Anna Loog

Jij noemt hier Tandy.In de jaren 70 waren er hier winkels in Vlaanderen die ook die naam hadden .Weet niet of dat hetzelfde is .Wat ik wel weet is dat er in 1978 een vriend van mij  die daar toen werkte in een winkel van Tandy in Ieper dood werd aangetroffen achter de toonbank. Marc is gestorven op 31 08 1978, hij was toen 22 jaar jong. Doet nog altijd pijn .😪

Nu je daar over begint kan ik het terug levendig herinneren.

Ben ook van die streek.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bart,

 

"Tandy" was de Europese naam van het Amerikaanse bedrijf "Radio Shack"...

En de TRS-80... Dat was toch wel een primeur in de toen nog in de kinderschoenen staande PC-wereld. 

Ik deed in 1997 een PC cursus bij Sheidegger en ik kocht de "cursus PC", een leuk apparaatje met zwart-wit scherm, WordPerfect 6.0 voor Windows en Windows 95 als besturing. Leek toen al heel wat... en, niet lachen, het had een harde schijf van "maar liefst 540Mb"....   :) En geloof me of niet, het ding doet het nog steeds!!!!!

 

groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bart Van Peer:

Onze eerste PC was een Tandy TRS 80hen ik heb nog een Realistic mengpaneeltje staan. 

Vroeger bezocht ik vaak een Tandy winkel op de Antwerpse Steenweg in Boom.

Was Tandy geen duits merk?

 

 

Dag Bart,

 

Zoals ik al eerder schreef, afgelopen zaterdag, ( Tandy was eigenlijk een z..g "sub-label" van het Amerikaanse Radio Shack hier. En Radio Shack in de US bestaat nog steeds.)  maar dat is waarschijnlijk niet tot je door gedrongen Tandy was een sub label van Radio Shack. Dat werd gevoerd buiten de USA.  En het merk "Archer" was ook zo'n label.

Dus geen Duits merk.

 

Gebeurd vaak dat mensen alleen de laatste posting lezen..................................

 

Please login or register to see this link.

screen 1.399.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens wikipedia was Tandy een bedrijf dat oorspronkelijk handelde in leer en leerproducten voor schoenmakers.

 

Wikipedia:

in April 1963, the Tandy Corporation acquired management control of RadioShack Corporation and within two years, RadioShack's $4 million loss was turned into a profit under the leadership of Charles Tandy.

 

Dus Radio Shack, Realistic, en weet ik veel welke sub-merken nog meer, waren eigendom van Tandy corp.

 

Jan

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.