Spring naar bijdragen

Radio Atlantis 24 Augustus 1974 "Muziek voor Eva" - Mr.Galaxy


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

39 minutes ago, Henk-Anna Loog said:

Op Zaterdagmiddag 24 Augustus waren er weer live uitzendingen van de Engelse DJ's aan boord van de Jeanine omdat er geen actuele Vlaamse tapes meer waren. Om 15 uur wordt er een oude tape herhaald van "Mr.Galaxy", dus als je in het begin van de opname hoort dat het "13 uur" is, tel er dan maar 3 uurtjes bij. Het signaal van Atlantis was vreemd genoeg die Zaterdagmiddag en stuk minder als normaal...

Ook was "Mr. Galaxy", weet iemand trouwens zijn echte naam, niet echt een favoriete DJ van mij, ik denk dat ie in clubs en zalen beter uit de verf kwam dan op de radio.

 

Radio Atlantis - 24 Augustus 1974 - 16:04-16:57 uur - "Muziek voor Eva" - Mr.Galaxy

 

Please login or register to see this link.

 

Henk Kruize

Beste Henk,

The time at the beginning sounds like "15 uur" to me.

Mvg,

John C

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch zegt ie "Dertien uur", luister maar goed. Ook bedankt ie Tony Houston want normaal zat voor Mr.Galaxy en zijn "Muziek voor Eva", Tony Houston 12-13 uur met "Smakelijk eten".

Maar... het was een oude tape die herhaald werd, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat onze "Gaalaaksie" nou eigenlijk zegt...

Greetz

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Op Zaterdagmiddag 24 Augustus waren er weer live uitzendingen van de Engelse DJ's aan boord van de Jeanine omdat er geen actuele Vlaamse tapes meer waren. Om 15 uur wordt er een oude tape herhaald van "Mr.Galaxy", dus als je in het begin van de opname hoort dat het "13 uur" is, tel er dan maar 3 uurtjes bij. Het signaal van Atlantis was vreemd genoeg die Zaterdagmiddag en stuk minder als normaal...

Ook was "Mr. Galaxy", weet iemand trouwens zijn echte naam, niet echt een favoriete DJ van mij, ik denk dat ie in clubs en zalen beter uit de verf kwam dan op de radio.

 

Radio Atlantis - 24 Augustus 1974 - 16:04-16:57 uur - "Muziek voor Eva" - Mr.Galaxy

 

Please login or register to see this link.

 

Henk Kruize

je bedoelt waarschijnlijk dat er om 16u (niet 15u) een oude tape wordt herhaald van midden augustus.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjuust,

 

Daarvoor was er een live programma met Dave Owen en die startte om 16 uur een "oude"  band van Mr. Galaxy. In mijn post heb ik het over 15 uur, tikfoutje, verkeerde vingertje op verkeerde toetsje... ik bedoelde inderdaad 16 uur...   :( 

Bert, weet jij misschien wie er achter die naam schuil ging?

 

groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Hallo Bert,

 

Die uitzending die jij aanbied is precies dezelfde als die ik aanbied, alleen is de ontvangst een stuk beter, volgens mij heel wat kilometertjes dichter bij het zendschip opgenomen.

 

Henk

de opname is gemaakt in Linford, Essex dicht bij de Theems. Het is een iets langere opname en zonder storing.

Ik herinner me dat er niemand een tv mocht aanleggen in je omgeving of je mocht een zuivere opname vergeten.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie kwaliteit opname, m.u.v. de DJ...  :)  Ja, TV's wat konden ze storen in die tijd, mijn buren hadden in 1974 ook zo'n aftands ding dat zodra het aan werd gezet ik mijn opnames wel kon staken. Vooral berucht was de "ratel"  die je kreeg als er programma's waren met ondertitels, zodra die letters in beeld kwamen dan was de hele AM een grote ratel...

Gelukkig zei dat aftandse ding van mijn buren.. ( De TV bedoel ik dus, niet de buurvrouw...) al heel snel "Poefff.." en kochten ze een nieuw toestel dat gelukkig bijna niet meer stoorde.

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei erco59:

This is the recording I've provided here at the end of March 2018 :

6 Min Dave Owen 15h54-16h00 + 18Min Mr Galaxy 13h00-13h18

Please login or register to see this link.

At that period  the date was for me 1974-08-1x-xx

Gr, Eric (C.)

Strange a promo for the 17 th Of August in the complete show

Eric, was your recording made in France?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 hours ago, scotty said:

Eric, was your recording made in France?

Yes Ian, all my recordings were made in France

Eric

And about the 24th August, I just read in Monitor 7 page 7, and understand a little bit more, but still ask me if Mr Galaxy'  Muziek for Eva was already broadcast between the 14th and 17th of August ?

bewerkt door erco59
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.